reklama

Zapakatel.cz se obchodně rozchází se Slevomatem

Jeden z nejsilnějších portálů kolektivního nakupování Zapakatel.cz dosáhl za rok 2011 obrat ve výši 240 milionů korun a 2x tak zvýšil svou dynamiku proti roku 2010.

"Za první pololetní roku 2012 jsme vykázali meziroční růst kolem 15 % a zisk přes 4 miliony Kč. Jsme s tím velmi spokojeni," říká obchodní ředitel serveru Tomáš Carba.Serveru nyní rostou nejen tržby a to především v oblasti cestování, kde je Zapaktel.cz lídrem trhu, ale i počet registrovaných uživatelů (+219 %), návštěvnost (+20 %) nebo zákazníci, kteří uskutečnili alespoň jeden nákup (+132 %). Každý den navštíví Zapakatel.cz podle Google Analytics 32 % nových návštěvníků. Zákazníci na Zapakatel.cz ušetřili více jak 0,75 miliardy Kč a ještě tyto prázdniny bude pokořena hranice 1 milionu prodaných voucherů.

Letos Zapakatel.cz rozjel řadu novinek - platbu poukázkami Sodexo, sekci "móda" a stránky také zaznamenaly úplný redesign. Přesto je rok 2012 pro Zapakatel.cz ve znamení práce na zákaznické podpoře i podpoře obchodních partnerů. "Infolinku, zákaznická centra a další prozákaznické kroky jsme podnikli už loni a teď je chceme dále rozvíjet. Co je naprostou novinkou, je program na podporu našich obchodních partnerů - dodavatelů slev. Nejlepší marketing je přeci výborná nabídka," říká s úsměvem spolumajitel společnosti Jiří Carba.

V rámci tohoto programu Zapakatel.cz nabízí svým partnerům rady, jak si udržet zákazníka, jakých nástrojů využívat k tomu, aby zákazník už při první návštěvě jeho provozovny s voucherem byl ochoten utratit i něco navíc, jak stavět nabídky pro slevové kampaně a co od nich očekávat. "Vycházíme ze zahraničních zkušeností společnosti Groupon. Nejsou to žádné nesrozumitelné poučky, ale naprosto konkrétní rady typu- dejte zákazníkovi s voucherem slevu na další návštěvu ve výši 20 % nebo pivo zadarmo, když přijde na další večeři," říká Klára Bitvarová, která má projekt na starosti.

S podporou obchodních partnerů souvisí i neshody v obchodní oblasti s dosavadním partnerem, společností Slevomat.cz. Hlavní příčinou obchodního rozchodu jsou naprosto odlišné názory na výšku marží a také způsob chování k obchodním partnerům. "Domníváme se, že profitovat musí i náš obchodní partner, ne jenom my. Prostě nechceme využívat nevědomosti našich partnerů o slevovém trhu a dřít je z kůže tak, aby kvůli nám přišli, lidově řečeno, na buben. Masér prostě nemůže masírovat rok se ztrátou. Marže musí být tak vysoká, aby byl dodavatel slevy nad náklady, a už vůbec ne v minusu. Je to fér." říká šéf obchodníků Zapakatel.cz, Tomáš Carba.

Ztotožňuje se s tím i většina obchodních partnerů. "Nemôžem si dovoliť dať zľavu 50 % a ešte zaplatiť 30% províziu, akú odo mňa žiadajú niektoré portály. So Zapakatel.cz spolupracujem už takmer dva roky s províziou 20 %, peniaze mi dávajú vopred a vďaka tomu sme finančne aj kapacitne zaistení aj v dobe mimo sezóny", potvrzuje Peter Kubov, manažer hotelu Nezabudka ve Vysokých Tatrách.

Témata článku: Google Analytics, Pivo, Analytics

reklama