Yelp dobývá Česko. Nejvíc hodnocení mají obchody a restaurace. Češi hodnotí i sochy

Služba Yelp, publikující recenze místních podniků, vstoupila na český trh v červenci 2013. Češi se za tu dobu stali aktivními recenzenty, desítky podniků mají i stovky komentářů. Přes 70 procent všech uživatelů vstupuje do aplikace z mobilních zařízení, téměř 60 procent přidaných fotografií pochází z telefonu.

Nejčastěji Češi pomocí aplikace hotnotí obchody a restaurace. Uživatelé ale komentují i sochy nebo mosty. „Většina hodnocení se zaměřuje na restaurace, kavárny, obchody nebo lokální prodejce. Každá země má svá specifika, Češi například hodně komentují farmářské trhy, místní speciality a trendy, jako je například trdelník, salátové bary nebo polívkárny. Zaměření recenzí koresponduje se životem uživatelů. Nakupovat chodí téměř denně, v restauracích jedí několikrát za týden, ale jen zřídka kupují nové auto nebo volají zámečníka. Vedle recenzí restaurací uživatelé v aplikaci najdou i hodnocení lékařů, místních prodejců, pošt, prádelen, nebo dokonce parků vhodných třeba pro vycházky se psy,“ uvedla Michaela Plesníková, regionální manažerka Yelp.cz.

Letos v březnu by se podle očekávání autorů aplikace měl celkový počet recenzí přehoupnout přes sto milionů. K raketovému nárůstu recenzí svými hodnoceními aktivně přispívají i čeští uživatelé. „Jedním z důvodů, proč Yelp expandoval do Česka, je to, že Češi patří mezi fanoušky moderních technologií a nejaktivnější uživatele elektronických přístrojů na světě. Jen chytrý telefon má zhruba pětina Čechů. Za dva a půl roku od spuštění aplikace se počet hodnocení od českých uživatelů vyrovnává těm v jiných zemích. Někteří uživatelé patří k velmi aktivním, mají na svých profilech stovky recenzí, díky kterým nejen Češi, ale i turisté vědí, kam vyrazit nebo jakému podniku se raději vyhnout. Stejně jako v ostatních zemích jsou Češi převážně pozitivní. Přes 40 procent uživatelů hodnotí dané podniky pěti hvězdičkami, což je nejvyšší možný počet. Jednu hvězdičku má jen přes 10 procent hodnocení. Přes 70 procent uživatelů návštěvu daného podniku doporučí,“ popsala Michaela Plesníková.

Už u samotného vzniku aplikace byla vize dát uživatelům k dispozici nejen způsob, jak ostatním lidem předat své poznatky a zkušenosti týkající se nejrůznějších služeb a obchodů, ale vzájemně je propojit. Za dobu existence aplikace vzniklo několik komunit, které spolu vzájemně spolupracují a setkávají se. I Češi se do komunitního způsobu života aktivně zapojují. „Základem, čím se Yelp liší od ostatních sociálních sítí nebo webů nabízejících recenze, je skutečná komunita, která na stránkách žije. Yelpeři jsou zpravidla lidé, kteří se navzájem znají jen virtuálně, ale potkat se mohou i osobně. Rozhodli jsme se březen pojmout jako měsíc setkávání, proto řada yelperů uspořádala akce, při kterých se mohou potkat s ostatními. Například 13. března proběhne Brunch s Barborkou v Home Kitchen v Praze 5, 15. března Pivo s Vladom v Baru NaPalmě v Praze 8 nebo 30. března setkání v Creperii U Slepé Kočičky,“ uvedla Michaela Plesníková.

Yelp si oblíbili nejen uživatelé, ale i sami majitelé podniků. Díky aplikaci mají zpětnou vazbu a navíc pro ně doporučení od jiných uživatelů představuje nejlepší reklamu. „Registrace byla jednou z nejlepších voleb pro propagaci. Díky aplikaci jsme získali nové zákazníky a také jsme dostali snadný nástroj, jak komunikovat s těmi stávajícími. Navíc aplikace disponuje skvělými statistickými nástroji. Každý majitel nebo manažer může okamžitě vidět veškeré statistiky, jako je počet hovorů do provozovny, počet kliků na webové stránky a spoustu dalších užitečných informací,“ popsal výhody bezplatné registrace Josef Landa, majitel kavárny Cacao.

Aktuální číslo časopisu Computer

Srovnání výhodných 27" monitorů

Velký test levných rychlých routerů

Jak nastavit Android, aby vás nesledoval

45 podrobných testů a recenzí