Viral marketing – cesta k popularitě?

Lawson Software zvolil nezvyklou cestu, jak upoutat pozornost široké veřejnosti a zvýšit tak svoji popularitu nejen v České republice

Kdo by neznal portál YouTube, na kterém se dají i s běžným vybavením uživatelského počítače shlédnout či během několika vteřin stáhnout vtipná a někdy až provokativní videa z celého světa. Jak však tento program souvisí se softwarem, navíc k tomu se softwarem podnikovým?

Společnosti SAP a Oracle patří bezpochyby k vedoucím hráčům v oblasti ERP systémů. Druhou zmiňovanou si jistě vybaví všichni ti, kteří sledovali letošní ročník závodu o Americký pohár, kde se tým BMW Oracle Racing utkal o vítězství se švýcarskou lodí Alinghi. SAP zaujímá oproti tomu svoji jasnou roli v oblasti B2B. Viditelnost v médiích, stejně tak jako dominance společnosti na německém softwarovém trhu dokáží přesvědčit mnohé.

Lawson Software, jehož produkty se vůči konkurenci dokázali již několikrát prosadit, však momentálně nepatří k těm, kteří by byli u široké veřejnosti všeobecně známí. IT specialisté Lawson dozajista znají, ale zkuste přesvědčit vedení Vaší firmy, které o něm ještě nikdy neslyšelo. Dieter Roskoni, marketingový ředitel Lawson Software pro střední Evropu a současně výkonný ředitel pro Českou republiku a Slovensko k tomu dodává: „Už jsem nemohl poslouchat, jak se u nás stále mluvilo o nedostatečné popularitě Lawsonu. Spojil jsem se proto s jedním specialistou na 3D animace a koncept pro mezinárodní kampaň, která by se měla šířit prostřednictvím portálu YouTube, byl na světě.“

FIFTYEIGHT, 3D specialista z německého Frankfurtu, který je v Česku známý především svojí animací „Mistra Propra“, se nechal inspirovat Apple&Co a vytvořil krátké video, ve kterém pomáhají tři muži nešťastnému majiteli sundat jeho kočku ze stromu. Tito muži představují zároveň tři konkurenční společnosti: EI.CARO, SEPP a LAWSON. První dva se snaží pomoci majiteli kočky velmi razantním způsobem, přičemž využijí „velkou“ a působivou „high-tech“ techniku. Sice se jim podaří kočku ze stromu sundat, ta ale nevypadá dvakrát spokojeně, dokonce ji vyrostou větvičky a přibude jedno oko, nemluvě o zničeném stromu v pozadí. Podobnost se společnostmi Oracle a SAP naznačují nejen použitá řešení, ale i hra se slovem (pokud čteme El.CARO pozpátku, dostaneme slovo Oracle) nebo fyzická podoba první postavy se zakladatelem a ředitelem společnosti Oracle, stejně tak jako bavorský kroj a tuplák piva u druhého konkurenta, který musí i nezasvěceného diváka zavést do sousedního Německa.

Ve třetí sekci pak přijde na řadu sportovní mladý muž (Lars Lawson), který po krátkém přemýšlení vytáhne z kapsy rybu a vloží ji majiteli kočky do ruky. Kočka rybu okamžitě ucítí, sama ze stromu seskočí a ocitá se během vteřiny v majitelově náruči. Strom zůstává celý, kočka si spokojeně pochutnává na rybě a majitel je šťastný, že má svoji kočku zase v pořádku zpátky na zemi. Následuje slogan „Simpler is Better“, který jednoduchost třetí „záchranné“ akce jen podtrhuje.

Reklamní kampaň Lawsonu byla zahájena začátkem září, kdy byla novinářům v jednotlivých zemích rozeslána plastiková ryba zabalená v novinovém papíru. Balíček byl odeslán anonymně a tak se mohli novináři po celé Evropě o možném odesílateli jen dohadovat. Po třech dnech pak média obdržela email s videem, který vše vysvětlil.

Již během prvního týdne přinesl viral (virální) marketing společnosti Lawson první uspokojivé výsledky. Video s názvem „Rescue the Cat“ shlédlo celkem 12.000 lidí (8.000 na YouTube a 4.000 na domovské stránce Lawsonu) a společnost obdržela pozitivní feedback nejen z řad vlastních zaměstnanců, ale i od pobavených novinářů a široké veřejnosti.

Témata článku: Software, Video, Lars, Racing, Rescue, Feedback, Bmw, Dominance, Strom

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek