reklama

Více než třetina evropských podniků odkládá upgrady softwaru ve stolních počítačích

15. prosince 2009
ArsClip: Schránka 2.0 pro Windows

Strach z hackerů, kteří se zaměří na novější software ve stolních počítačích a najdou zranitelná místa, představoval hlavní obavu více než třetiny (35 %) evropských podniků při zvažování upgradů, jak vyplývá z průzkumu společnosti Symantec, globální softwarové společnosti, která se zabývá zabezpečením, ukládáním dat a správou systémů. Průzkum také ukázal, že evropští pracovníci s rozhodovací pravomocí v oblasti IT v uplynulých třech letech spíše inovovali balíček televizních programů (45 %) nebo kupovali dražší letenky (35 %), než upgradovali podnikový software ve stolních počítačích.

Průzkum, v němž bylo dotazováno 1 400 pracovníků s rozhodovací pravomocí v oblasti IT ve Velké Británii, Francii, Německu a Itálii, ukázal, že obavy o bezpečnost do značné míry podněcuje to, jak o uvádění nového softwaru na trh informují média. Téměř dvě třetiny všech evropských podniků (62 %) připustily, že jejich rozhodování o upgradu ovlivnily negativní zprávy v tisku.

Zdá se, že společnosti v celé Evropě mají docela opatrný přístup k upgradu, ale jejich důvody se velice liší. Jedna třetina podniků v Německu (34 %) uvedla, že spíše upgradují pouze tehdy, pokud by pro ně bylo zdrojem rizik nebo problémů, kdyby neupgradovaly. Čtvrtina italských dotazovaných podniků (26 %) uvedla, že raději počkají do doby, než upgraduje většina trhu a prokáže se, že je technologie bezpečná. Ale 26 % francouzských podniků by uvažovalo o upgradu pouze, pokud by se tím nezpomalily počítače.

„Souhrnným poznatkem z tohoto průzkumu je, že evropské podniky jsou nervózní z přechodu na nové verze softwaru,“ řekl Robert Mol, Principal Product Marketing Manager EMEA, Symantec Endpoint Management and Security. „Je zajímavé vidět, jak se v těchto rozdílech a délce odložení investice odrážejí kulturní rozdíly. Čtvrtina evropských podniků (27 %) uvedla, že upgrade odloží nejméně o dalších 12 měsíců. Ale německé společnosti jsou optimističtější a odložení investice plánuje méně než pětina (19 %) z nich.“

Podniky ve Velké Británii mají o něco málo odvážnější přístup k upgradům softwaru ve stolních počítačích; pětina firem (22 %) uvádí, že rády upgradují proto, aby držely krok s rozvojem technologie. Ale dalších 21 % uvedlo, že raději počkají, až technologii prověří ostatní.

Nedávný průzkum společnosti IDC, „European SMBs and Security“, zjišťuje investiční plány evropských malých a středních podniků v oblasti zabezpečení. Studie ukázala některé zajímavé podobnosti s průzkumem společnosti Symantec. Nejdůležitějším zjištěním bylo, že 30 % malých a středních podniků plánuje v následujících 12 měsících investice do vylepšení zabezpečení.

„Malé a střední podniky vyžadují ze samé podstaty zvýšené investice do zabezpečení,“ řekl Giuliano Folco, viceprezident pro výzkum, European Industry Solutions společnosti IDC. „Malé a střední podniky nemají vysoce kvalifikovaná oddělení IT, vysoce kvalifikované uživatele IT ani zavedené zásady zabezpečení. V tomto smyslu jsou více vystaveny bezpečnostním hrozbám než velké společnosti. Je dobré, že si uvědomují dopady v oblasti zabezpečení, když uvažují o upgradu softwaru ve svých stolních počítačích, a určitě by měly přijmout opatření, aby zabránily těmto průvodním potížím.“

Obavy o zabezpečení a narušení činnosti firmy způsobily, že více než dvě třetiny (72 %) evropských podniků stále používají operační platformu Microsoft Windows XP a pouze 15 % upgradovalo na systém Windows Vista.

„Při každém uvedení nové verze softwaru se objeví množství problémů způsobených hackery, kteří se ihned snaží odhalit všechna možná zranitelná místa, a to se samozřejmě dostává do titulků všech médií,“ řekl Robert Mol, společnost Symantec. „Je zajímavé vidět, jak tento odraz reality ovlivňuje pracovníky s rozhodovací pravomocí v oblasti IT v různých regionech. Je důležité, aby byly podniky dobře informované, když rozhodují o upgradech softwaru, a věděly, jak nejlépe řešit problémy s přechodem na novější verze, aby mohly vytvořit lépe zabezpečené a bezpečnější výpočetní prostředí pro budoucnost.“

Témata článku: Robert

reklama