Verbatim mezi evropskou TOP 3

15. května 2010
Test osmi výkonných grafik

V roce 2009 Verbatim zvýšil svůj tržní podíl o 20 procent oproti roku předchozímu a dostal se tak mezi tři nejprodávanější značky na evropském trhu úložných nosičů – vyplývá to z tržního průzkumu GfK. Růst Verbatimu nesouvisí jen s posilováním prvenství v oblasti optických disků, ale také se získáním významné části trhu s USB flash disky a přenosnými pevnými disky. Ve finančním roce 2010 chce Verbatim konsolidovat svou pozici a zaměřit se na další růst v těchto produktových segmentech.

  • Číslo 1 na globálním trhu optických disků již po sedmé v řadě*
  • Číslo 3 na evropském trhu veškerých úložných nosičů**
  • Číslo 4 na evropském trhu USB flash disků*
  • Číslo 5 na evropském trhu přenosných pevných disků**

Rok růstu

Verbatim zakončil finanční rok 2009 velmi úspěšně. S tržním podílem 7,3 procent v roce 2009 oproti 5,4 procentům v roce 2008** se společnost poprvé vyhoupla na třetí příčku nejprodávanějších značek v Evropě. Vyplývá to z tržního průzkumu GfK.

Externí pevné disky a USB flash disky jsou hlavním motorem růstu

V sektoru přenosných pevných disků Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 5,1 procent v roce 2008 na 6,2 procent v roce 2009**, což z něj dělá číslo 5 mezi evropskými dodavateli. Po úspěšném startu externích disků v roce 2007 dosáhl Verbatim průlomu na tomto trhu o rok později, kdy zaznamenal obrovský růst poptávky i zlepšení poměru cena/výkon po celé Evropě. Převzetí firmy Freecom japonskou mateřskou společností Mitsubishi Kagaku Media (MKM) na podzim 2009 bylo dalším důležitým strategickým krokem, jehož cílem je zlepšit spolupráci mezi oběma společnostmi a dále posílit postavení Verbatimu na tomto trhu. Verbatim se, kromě jiného, zaměřuje na segment přenosných pevných disků, který v současnosti prochází vysoce dynamickým růstem. V roce 2010 chce Verbatim dosáhnout 10% tržního podílu v tomto segmentu v Evropě.

Úspěšný pokrok v sektoru USB flash disků rovněž přispěl k růstu Verbatimu v loňském roce. Podle průzkumu Santa Clara Consulting Group (SCCG) se v celé Evropě prodalo přes 57,7 milionů USB jednotek. Oproti roku 2008 Verbatim zvýšil svůj tržní podíl z 3,8 procent na 5,4 procent a obsadil tak čtvrtou příčku na tomto vysoce konkurenčním trhu. S širokou řadou hardwarově šifrovaných USB disků, které odpovídají přísným bezpečnostním normám ve firmách, a s pevným fokusem na technologii SSD se Verbatim v roce 2010 etabluje jako poskytovatel špičkové kvality i na trhu flash produktů.

Technologické a tržní prvenství na trhu optických úložných disků

Již po sedmé v řadě Verbatim potvrzuje své globální technologické a tržní prvenství na poli optických úložných disků. V roce 2009 Verbatim ještě více rozšířil svůj podíl na trhu zejména díky kvalitním Blu-ray, DVD-R a CD-R diskům. Uvedla to Santa Clara Consulting Group.

Vzhledem k vysokému počtu instalovaných optických mechanik zůstávají prodeje optických disků na velmi vysoké úrovni, i navzdory zmenšujícímu se trhu. Celkově spadly prodeje DVD-R disků z 1,6 miliardy kusů v roce 2008 na 1,3 miliardy v roce 2009. Verbatim si dokázal udržet svůj 43% tržní podíl. V důsledku toho více než každé třetí prodané DVD neslo značku Verbatim. Společnost by ráda dosáhla až 50% podílu na trhu v roce 2010. Za tímto účelem bude i nadále pokračovat konsolidace dodavatelů.

Byznys se velmi pozitivně rozvinul zejména v oblasti Blu-ray disků. Za minulý rok se prodeje v Evropě ztrojnásobily oproti roku 2008 – a růst o dalších 300 % je očekáván i v roce 2010. Verbatim v roce 2009 dominoval na evropském trhu a plánuje ještě dále posilovat své prvenství na něm. Výrobce profituje zejména z velmi kvalitního výzkumu a vývoje jeho mateřské společnosti MKM. To umožňuje rychlou implementaci technologických inovací.

2010 je rok pro stabilizaci bronzové příčky

„Masivní pokrok Verbatimu demonstruje nejen jasná tržní dominance v oblasti optických disků, ale i přítomnost mezi horní trojkou na poli veškerých úložných nosičů. To potvrzuje, že Verbatim dokázal přenést úspěch svých optických produktů i na média typu flash a externí pevné disky. V roce 2010 chce firma tento trend stabilizovat prostřednictvím strategie, která jí přináší úspěch už léta: široké spektrum kvalitních, spolehlivých a inovativních úložných nosičů s velmi dobrou lokální dostupností, odbornou zákaznickou podporou přímo u prodejních partnerů a moderním prodejním systémem pro obchodní partnery. Letos náš hlavní fokus spočívá v konstantní expanzi řady Blu-ray disků a 2,5“ externích pevných disků, což jsou oblasti, kde nabídneme ještě atraktivnější řešení ve spolupráci s firmou Freecom, kterou naše mateřská společnost Mitsubishi Kagaku Media převzala loni. Naším cílem je ještě více rozšířit sortiment přenosných úložných produktů a dosáhnout 10% podílu na trhu,“ vysvětluje Rüdiger Theobald, Marketing & Business Development Manager EUMEA ze společnosti Verbatim. „Vysoký počet objektivních ocenění v redakčních testech, které Verbatim v uplynulém roce získal, jsou dalším dokladem špičkové kvality našich výrobků. I v roce 2010 je pro nás klíčem k úspěchu především kvalita a další posílení naší pozice všestranného hráče na trhu úložných nosičů.“

*Santa Clara Consulting Group (SCCG)
**GfK prosinec 2008-listopad 2009 referenční perioda

Obrázky jsou ke stažení na:

http://newsletter.komm-passion.de/newsletter/verbatim/RuedigerTheobald.jpg

Témata článku: Verbatim, USB Flash, Mitsubishi, Dominance