reklama

V zimě utratili Češi na slevových serverech přes 800 milionů korun

S nebývale dlouhou zimou se slevové servery vypořádaly dobře. Jen za toto roční období přesáhly jejich tržby 800 milionů korun. Největší zájem byl o módu a zboží, zdaleka nejvíce peněz však Češi utratili za zimní pobyty. Vyplývá to z dat vyhledávače slev Skrz.cz a slevového serveru Vykupto.cz.

Silný leden

Meziročně vzrostl během zimy celý trh zhruba o 10 % a tržby slevových serverů přesáhly 800 milionů korun. „Nejvíce překvapily prodeje v lednu. Klasicky po Valentýnu naopak přichází těžší období, kdy zákazníci moc nenakupují. Rozpočty domácností jsou hodně napnuté, což souvisí především s obdobím daňových přiznání a šetřením před létem,“ vysvětluje Petr Kováčik ze Skrz.cz.

V módě je móda

„První čísla za letošní rok potvrdily naše prognózy o vývoji slevového trhu. Poptávka po zboží, pobytech a módě roste, zatímco zájem o služby klesá,“ říká Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz. Zatímco v prvním kvartálu loňského roku se móda podílela na obratu celého trhu pouhým
0,5 %, ve stejném období letos to bylo už téměř 10 %. „Za tímto nárůstem stojí i velký zájem o fashion akce, které mnohem lépe než nabídka kamenných obchodů respektují aktuální počasí,“ vysvětluje Tomáš Bátrla, spoluzakladatel slevového serveru Vykupto.cz.

Nejvíce utráceli Češi za pobyty, nejčastěji kupovali zboží

Podíl zboží se meziročně zvýšil z 10 % na současných 14 %. Ještě markantnější je tento trend při pohledu na rozložení nabídek, kde zboží a móda tvoří dohromady již více než 60 % poptávky. Naopak pobyty se sice na poptávce z hlediska počtu nabídek podílejí pouze necelými 10 %, na obratu celého trhu mají však téměř 50% podíl. Jen v zimě za ně Češi utratili na slevových serverech 420 milionů korun. „Oproti loňské zimě jsme u pobytů zaznamenali výrazný 53% nárůst obratu,“ doplňuje Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Za rok ubylo 60 serverů, ty největší rostou

Z dat vyhledávače slev Skrz.cz dále vyplývá, že od března 2012 ubylo na českém trhu 60 slevových serverů a aktuálně jich je aktivních 79. Ty největší servery však upevňují své pozice a daří se jim. „Náš obrat se ve srovnání s loňskou zimou zvýšil o 38 %. Mezikvartálně jsme od podzimu zaznamenali 11% růst. Nejvíce se daří pobytům, módě a zboží, zejména nábytku,“ popisuje Tomáš Bátrla z druhého největšího českého slevového serveru Vykupto.cz.

4 miliony přečtených letáků

První čtvrtina roku byla na internetu úspěšná nejen pro slevový trh, ale také pro akční letáky obchodních řetězců. Jen za 1. kvartál letošního roku totiž dosáhl počet přečtených akčních letáků na internetu podle Skrz.cz hranice 4 milionů. Nejsilnějším měsícem byl právě uplynulý březen, ve kterém se počet přečtení přiblížil 1,4 milionu. Oproti konci minulého roku tak vzrostl zájem o akční letáky online o více než 19 %. Největší zájem byl o akční letáky hypermarketů a supermarketů (60 % poptávky) a prodejců nábytku (18 %).

Jaro

„Společně s jarem stoupá chuť cestovat a jezdit na výlety, zejména v dubnu a květnu proto očekáváme velký nárůst zájmu o krátkodobé pobyty. S tím souvisí i sportovní aktivity, které se začnou přesouvat z indoor do outdoor. Končí tak ‘žně‘ fitness center, která se snažila získat zákazníky zejména v prvních měsících roku,“ říká Petr Kováčik ze Skrz.cz. „Očekáváme razantní růst zájmu v oblasti zahradní techniky a vybavení. Pomalu přichází také doba, kdy si lidé začínají vybírat letní dovolenou. Zvýšenou poptávku předpokládáme nejen o dovolené u moře, ale i dovolené v tuzemsku, včetně chatových osad,“ uzavírá Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Témata článku: Petr, Fashion, Indoor

reklama