reklama

Tuzemské B2B obchodování vzrostlo v průměru o 40 procent

7. února 2006
Tiscali spouští VoIP služby
Až 30 procent může v průměru firma ušetřit pokud poptává zboží přes internetová tržiště. Rychle rostoucí popularitu tohoto způsobu obchodování registrují česká B2B tržiště i na raketových nárůstech aktivních uživatelů. V loňském roce zaznamenalo internetové tržiště ABC Českého Hospodářství zvýšený zájem nejen ze strany výrobních firem a obchodních společností, ale také běžných lidí a domácností.

PRAHA, 07. února 2006 – Loňský rok byl ve znamení raketového nárůstu B2B obchodování. Nejstarší české internetové tržiště ABC Českého Hospodářství meziročně zaznamenalo nárůst obchodování v průměru o čtyřicet – v některých oblastech až o 60 procent. Podle odborníků je důvod rychlých nárůstů jednoznačný: Výrazná úspora nákladů při nakupování – v průměru o 30 procent – jednoduchá obsluha zakázky a reklama zdarma v případě nabízených služeb.

„V některých oblastech registrujeme nárůst až o dvě třetiny – týká se to především zabezpečení. Oproti stejnému období loňského roku šel výrazně nahoru také zájem o dárkové předměty a překvapivě také o jídlo a nápoje. Skoro o polovinu se zvýšilo obchodování v oblasti telekomunikací. Nicméně zájem o tento druh nakupování se během posledního roku objevil nejen u firem, ale také u běžných lidí,“ vysvětlila Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Zájem jednotlivců odborníci vysvětlují dvěma faktory: Výrazným ušetřením nákladů a získáváním informací o dodavatelích úplně zdarma. Zadat do systému poptávku totiž nestojí žádné peníze. Největší zájem registruje ABC Českého Hospodářství především o komodity související se zařízením domácnosti – a to počínaje okny, dveřmi, střechami, stavebním materiálem, až po veškeré stavební práce. Zájem je také o cateringové služby, odívání a textil či odvětví sportu, kultury a cestování.

„Je zřejmé, že hysterie způsobená splasknutím dotcom bubliny a následná nedůvěra v obdobné druhy obchodování skončila. Běžný člověk už ví, že nákupy přes internet vyjdou levněji, než v kamenných obchodech - firmy si uvědomují, že B2B obchodování má obdobné výhody. Je jednoduché na ovládání a finanční úspora značná,“ vysvětlil Pavel Šťovíček, ředitel konzultační a technologické společnosti Logos, která se zabývá systémovými integracemi.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduché možnosti získat dodávky zboží ze zahraničí. Klient si tak z přehledného systému vybere maximálně vyhovující nabídku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek - registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem.

Ceny v tržišti se navíc mění poměrně rychle. „Samozřejmě v případě tržiště neexistují hranice a zahraniční poptávka se dá sehnat stejně snadno jako tuzemská. V letošním roce jsme se rozhodli expandovat na Slovensko a to z několika důvodů: Tamní daňová politika je velmi příznivá a zároveň mezi českými a slovenskými dodavateli a odběrateli neexistuje jazyková bariéra – to i v dnešní době ještě hraje roli,“ uzavřela Lucie Vojtová z ABC Českého Hospodářství.


O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství

Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jedná se o ucelený přehled kontaktů na 40 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firmy začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty.

V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty na firmy internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii wap. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá emailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendery firem z Česka i zahraničí.

V tuto chvíli má společnost více než 25 163 aktivních zákazníků. Za celý rok 2005 stránky ABC České Hospodářství otevřelo více než 97 354 unikátních návštěvníků.

Témata článku: Internet, Abc, B2B

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama