reklama

Tržby společnosti Seznam.cz v roce 2011 překonaly 2,6 miliardy korun

Seznam.cz v roce 2011 meziročně rostl o 19 %. Jeho tržby z reklamy totiž dosáhly 2,681 mld. Kč. Provozní zisk společnosti Seznam.cz za rok 2011 překonal jednu miliardu. Pro letošní rok Seznam.cz chystá další velké produktové inovace – v nejbližší době nové turistické mapy či nový Email.

Seznam.cz je stále růstovou společností. Po úspěšném roce 2010 se mu i loni podařilo růst rychleji než trhu. Celkové tržby z reklamy překonaly 2,6 miliardy korun. V roce 2011 byl nejrychleji rostoucí službou Seznam TIP. Příjmy z této služby rostly napříč celým portfoliem služeb společnosti Seznam.cz nejrychleji. Co se objemu tržeb týká, již tradičně nejvíce peněz přinesl reklamní PPC systém Sklik.

Podnikání společnosti Seznam.cz je založeno na čtyřech základních pilířích: vyhledávání včetně reklamního systému Sklik, službě Firmy.cz, reklamou na obsahových (Novinky.cz, Super.cz atd.) a oborových službách (Sreality.cz, Sauto.cz atd.). Zatímco dříve tvořila každá z nich zhruba čtvrtinu, nyní se poměr posouvá. Sklik už tvoří 30 % našich příjmů a tržby ze zápisů ve firemním katalogu zůstávají stabilní, proto se jejich podíl na celkovém neustále rostoucím obratu společnosti Seznam.cz snižuje, nyní představuje zhruba 20 %,“ připomněl Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz.

Úměrně tržbám roste společnost Seznam.cz i v počtu zaměstnanců. Na konci roku 2011 jich měla již 867, což představuje 10% růst oproti roku 2010. „I v letošním roce nabíráme další zaměstnance. Rozhodli jsme se hodně investovat do produktových inovací i zpět do firmy, tedy do našich zaměstnanců, nákupu technologií atd. Od začátku roku nás už je zase o 66 více než na konci roku 2011. A máme v plánu ještě další lidi do konce roku přijmout. Seznam.cz tedy roste po všech stránkách,“ dodává Michal Feix, výkonný ředitel společnosti Seznam.cz.

Hlavní produktové inovace pro rok 2012

Nejvíce pozornosti letos soustředíme na nový Seznam.cz Email. Máme za sebou betu, kam se nám přihlásilo 12 000 dobrovolníků. Nedávno jsme spustili pilotní stěhování a do nové podoby Seznam.cz Emailu převedli dalších 50 000 našich uživatelů. Nyní ladíme poslední úpravy – například opravu překlepů a další funkcionality, o které si betatesteři i další uživatelé říkají, a během léta budeme začínat s převáděním našich uživatelů. Převést všech 7,5 milionů aktivních emailových schránek nám zabere zhruba 3 měsíce,“ uvádí k jedné z produktových inovací Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz, který si od začátku roku 2012 vzal na starosti i roli produktového ředitele a s ní i přímé řízení produktů společnosti Seznam.cz.

Od začátku roku již Seznam.cz ukázal, že to s produktovými inovacemi myslí zcela vážně. Představil novou podobu služby Sport.cz, nové a jednodušší počasí a v neposlední řadě i novou internetovou hudební televizi Mixér.cz. „Hudební televizi Mixér.cz jsme spustili zhruba před měsícem. Za tu dobu se ukázalo, že jsme se vydali správným směrem. Již nyní má Mixér.cz trojnásobek uživatelů, než měla klipová část Stream.cz streammusic.cz, kteří si ale přehrávají desetinásobně více klipů než kdykoliv dříve. To však není strop pro tuto službu, rozhodně v ní vidíme další potenciál, a i proto nám začátkem tohoto týdne začala reklamní kampaň, která akcentuje jednoduchost využití služby a její hlavní výhodu: hudbu nemusíte hledat, prostě si pustíte proud klipů dle aktuální nálady a necháte se bavit,“ poukazuje na výhody služby Mixér.cz Pavel Zima.

Na léto si Seznam.cz připravil speciální dárek pro všechny české turisty. V prvních červencových dnech najdou na serveru Mapy.cz zcela nové turistické mapy, kterým nebude chybět ani plánovač cest. „Po loňské akvizici digitální divize PLANstudia vytváříme vlastní zcela nové mapové dílo s cílem na aktuálnost a detailnost mapových podkladů. Chceme nabízet ty nejlepší on-line mapy, které v ČR jsou. Nové turistické mapy nabídneme až do měřítka 1:5000, řádově podrobnější než srovnatelná mapová díla na trhu. Díky turistickému plánovači si bude každý moci svůj výlet naplánovat a itinerář cesty si vytisknout,“ představuje některé plánované úpravy turistických map na Mapy.cz Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Témata článku: Zima

reklama