reklama

Tržby i provozní zisk ACTIVE 24 v roce 2012 stouply

Úspěšný rok má za sebou společnost ACTIVE 24. Jeden z největších českých registrátorů domén a poskytovatelů webhostingu dosáhl loni o 1,5 % vyšších tržeb než v roce 2011, provozní zisk meziročně vzrostl dokonce o 33,8 %.

Celkové tržby ACTIVE 24 činily v roce 2012 109 mil. Kč. Oproti roku 2011, kdy společnost dosáhla tržeb 107,5 mil. Kč, se jedná o 1,5% nárůst. Řádově výše pak vzrostl provozní zisk. Ten v loňském roce činil 23,6 mil. Kč oproti 17,6 mil. o rok dříve, meziročně tak jde o 34 % nárůst.

„Loni se nám podařilo znatelně zvýšit efektivitu fungování společnosti. Díky tomu vzrostl provozní zisk o více než třetinu i přesto, že růst tržeb byl spíše mírný. V rámci doménového a webhostingového trhu, který je typický setrvale klesajícími cenami a rostoucí konkurencí, považujeme tento růst za velký úspěch,“ komentoval obchodní výsledky Petr Šmída, generální ředitel ACTIVE 24.

Co se týče trendů, které byly pro rok 2012 typické, mezi zákazníky rostl zájem o .cz a .sk domény, zájem o většinu ostatních koncovek spíše stagnoval nebo klesal. „Na celém trhu je znát, že se šetří, v našem segmentu to není jinak. Proto se zákazníci častěji než dřív spokojí s jednou základní koncovkou pro svoji doménu a další varianty již nepřikupují,“ komentuje trend marketingový ředitel ACTIVE 24 František Grunt.

V oblasti firemních řešení doplnil klasický sdílený hosting také multihosting, kdy je možné pod jedním účtem a v rámci jednoho hostingu hostovat několik domén najednou a ušetřit tak na nákupu jednotlivých hostingových balíčků.

Dalším trendem, který jde ještě nad rámec multihostingu, je neomezený hosting, kdy zákazník za jedny peníze dostane neomezené možnosti využití sdíleného prostoru, tedy například neomezený prostor, počet databází, počet hostovaných domén a dalších parametrů.

Naopak medializované cloudové řešení se zatím jako trend označit příliš nedá, alespoň co se týká klasického sdíleného hostingu. „Zákazníci ho nevyžadují a zatím to nevypadá, že by výhledově nahradil klasické hostingové nebo multihostingové nabídky,“ říká k tomu František Grunt.

Nejprodávanější doménové koncovky 2012

  1. .cz
  2. .eu
  3. .sk
  4. .com
  5. .net

Největší skokani mezi koncovkami

  1. .co (+400 %)
  2. .se (+283 %)
  3. .es (+66 %)

Témata článku: Active, Grunt, 24

Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama