reklama

Tržby Halo 4 překonaly i hollywoodské trháky

Zábavní průmysl se mění. V roce, kdy Hollywood uvedl své největší filmové hity, je všechny porazila videohra. Nejnovější část vesmírné ságy Halo během prvních 24 hodin prodeje utržila přes 220 milionů dolarů (téměř 4,4 miliardy korun). V průběhu prvního týdne se očekávají tržby až 300 milionů dolarů. Letos přitom mělo premiéru hned několik očekávaných filmových trháků. Přesto ani jeden z nich bezprostředně po svém uvedení nedosáhl na vyšší tržby.

Halo 4 vydělalo během jediného dne po uvedení víc, než poslední film ze série o Harrym Potterovi či The Avengers, filmová premiéra s historicky nejsilnějším úvodním víkendem. Nejnovější díl ságy Halo v průběhu 24 hodin po zahájení prodeje 6. listopadu utržil 220 milionů dolarů. Desítkami recenzí, ve kterých Halo 4 obdrželo nejvyšší hodnocení, si tato novinka získala také obecné uznání jako jedna z nejlépe hodnocených videoher roku 2012.

Celá série doposud dokázala vygenerovat příjmy přesahující 3,38 miliardy dolarů (přes 67 miliard korun), což z ní dělá jednu z nejúspěšnějších značek v historii zábavního průmyslu.

Během prvních pěti dnů hrály Halo 4více než 4 miliony lidí, kteří u ní strávili 31,4 milionů hodin (v přepočtu 3584 let). Kdyby tento čas u hry strávila jedna osoba, musela by začít v období starověkého Egypta a nepřetržitě hrát až doposud. Halo 4 tak v rámci značky stanovilo nový rekord. Dohromady u všech her ságy Halo hráči strávili více jak 5 miliard hodin.

Úspěch hry potvrzuje i zájem o hraný seriál Halo 4: Forward Unto Dawn, který předcházel jejímu uvedení. Pět dílů postupně zveřejněných na YouTube již vidělo více než 46 milionů lidí.

Uvedení hry předcházela masivní marketingová kampaň. Přes 10 000 obchodů ve více než 40 zemích světa v první den prodeje otevíralo o půlnoci. Desítky tisíc fanoušků stáli celé hodiny ve frontách, aby se ke hře mohli dostat jako první. V Londýně se nad Temží objevil symbol, který ve hře symbolizuje probouzející se prastaré zlo. Objekt o průměru 15 metrů a váze 3,2 tuny byl osvětlený 113 096 LED diodami. Byl to jeden z největších létajících světelných objektů, jaké kdy člověk vyrobil.

Na konci října poprvé v historii zabrala nějaká značka u příležitosti premiéry celý stát. Microsoft proměnil Lichtenštejnsko na velké bojiště. Ve spolupráci s lichtenštejnskou vládou přeměnil její nejznámější památky na mimozemský svět inspirovaný sérii Halo.

O hudbu a oficiální soundtrack k Halo 4 se postaral Neil Davidge, producent a skladatel známý zejména svou spoluprací se skupinou Massive Attack. Trailer produkoval hollywoodský režisér David Fincher, slavný díky titulům jako Klub hráčů, Sociální síť či Muži, kteří nenávidí ženy. Trailer byl natáčen v Praze. V hlavní roli se objevil zpěvák Ben Cristovao.

Hra, za jejímž vývojem stojí studio 343 Industries společnosti Microsoft Studios, je určena exkluzivně pro konzoli Xbox 360. Té se už celosvětově prodalo více než 70 milionů kusů.

Více informací naleznete na http://www.xbox.cz/ nebo na www.facebook.com/xbox.cz.

Témata článku: Halo, Trailer, Soundtrack, Hollywood, Massive, Attack, Forward

reklama