reklama

T-Mobile pomáhá v boji proti zneužívání dětí blokováním nelegálního obsahu

15. května 2010
Test osmi výkonných grafik
  • T-Mobile začíná blokovat stránky s dětskou pornografií
  • Zákazníci mohou sami podávat podněty

Od dnešního dne se společnost T-Mobile aktivně hlásí ke své odpovědnosti při poskytování přístupu na internet a začíná blokovat webové stránky s dětskou pornografií podle databáze renomované britské organizace Internet Watch Foundation. Současně začíná spolupracovat s českou Horkou linkou Národního centra bezpečnějšího internetu. T-Mobile tímto navazuje na předchozí aktivity v oblasti ochrany dětí – např. vloni zavedenou službu Dětský zámek, díky níž mohou rodiče zdarma znepřístupnit svým dětem nevhodný obsah v mobilním telefonu či projekt „jaXmobilem bezpečně“, jehož cílem je upozornit na problém kyberšikany.

„Zavedení služby blokování nelegálního obsahu na webových stránkách je dalším krokem, kterým chce společnost T-Mobile přispět k bezpečnějšímu internetovému prostředí a současně pomoci při potírání násilí páchaném na dětech“, vysvětluje Jitka Chocová, manažerka CSR společnosti T-Mobile.

Co bude blokováno

Předmětem blokování budou stránky evidované v databázi Internet Watch Foundation (www.iwf.org.uk), a to s následujícími tématy: dětská pornografie, dětská prostituce, obchod s dětmi, pedofilní zájem a další nelegální sexuální praktiky se vztahem ke zneužívání dětí.

Jak blokování probíhá

Blokování stránek funguje na základě filtrování jednotlivých url (tedy nikoli domén). Filtr bude aplikován podle databáze url s nelegálním obsahem, jejímž dodavatelem je britská Internet Watch Foundation, v současnosti nejspolehlivější zdroj v této oblasti. Pro případ, že by bylo zjištěno, že byla nějaká stránka zablokována chybně, bude k dispozici přímé spojení na IWF, která podnět vyhodnotí a stránku ze seznamu nelegálních vyřadí. Stránka bude následně odblokována.

Spolupráce s Horkou linkou spočívá především ve vzájemném informování se o nelegálním obsahu, který se nalézá na webových stránkách v síti T-Mobile. Jakmile operátor zjistí, že na jím provozovaných webových stránkách (včetně těch, na něž přispívá veřejnost – např. bavse.cz) se nachází aktivní nelegální obsah, zablokuje jej a důkazy poskytne Polici ČR pro další vyšetřování.

Sběr podnětů od zákazníků

Současně začne T-Mobile sbírat podněty zákazníků reagujících na nelegální obsah na internetu. Přijímat je bude Zákaznické centrum T-Mobile standardní cestou, tj. telefonicky na 4603 nebo prostřednictvím e-mailu info@t-mobile.cz. Ať už písemné či telefonické oznámení bude předáno bez prodlení pracovníkům Horké linky, kteří ho posoudí a v případě, že pojmou podezření na nelegální obsah umístěný na českém internetu, předají podnět Policii ČR, v případě zahraničních stránek jej předají příslušné horké lince v jiné zemi. Pokud Horká linka zjistí, že podnět na nelegální obsah umístěný v síti T-Mobile byl neoprávněný, bude o tom neodkladně T-Mobile informovat, aby ten příslušný obsah odblokoval. Pokud by se jednalo o server nespravovaný T-Mobile, ale hlášení na Horkou linku bylo přijato od T-Mobile, bude Horká linka postupovat stejně jako v případě podnětů od veřejnosti.

Více informací najdete na www.t-mobile.cz/ochranadetiawww.horkalinka.cz.

Partneři a jejich úloha

IWF (Internet Watch Foundation) – IWF je britská internetová horká linka, jejímž cílem je přijímat podněty od veřejnosti a firem podnikajících v oblasti internetu na potenciální ilegální obsah na internetu. Pro český T-Mobile poskytuje databázi stránek s nelegálním obsahem (týkající se pouze zneužívání dětí), na jejímž základě filtruje T-Mobile přístup na internet pro své mobilní zákazníky.

Horká linka – Horká linka je jediná česká horká linka podporovaná Evropskou komisí. Ve spolupráci s Českou policií a se zahraničními horkými linkami sdruženými v rámci sítě INHOPE se podílí na kultivaci internetového prostředí v rámci samoregulačních mechanismů. Je partnerem T-Mobile při přijímání a zpracování podnětů na nelegální obsah na internetu.

Více informací najdete na www.t-mobile.cz/ochranadetiwww.horkalinka.cz. a

Témata článku: Mobile, Watch

reklama