reklama

Systém Helios Green v distribuci autodílů

20. prosince 2006
I Opera dostává filtr proti phishingu
Společnost Auto Kelly, přední importér a distributor autodílů pro osobní a lehké užitkové vozy všech světových značek, se v srpnu 2005 stala zákazníkem podnikového informačního systému Helios Green.

Pilotní provoz v novém systému probíhal od 1. ledna 2006 tak, aby přechod na nový ekonomický systém souhlasil s přechodem do nového účetního období. Dokončení implementace účetnictví proběhlo k 31.3.2006. V současné době už jsou všichni pracovníci Auto Kelly plně obeznámeni se vším, co jim nový informační systém nabízí, a celá společnost s jeho pomocí velmi úspěšně pracuje.

V období před rokem 2005 byla v Auto Kelly řešena oblast účetnictví externím dodavatelem, pomocí na zakázku vytvořeného sofware, jehož kapacita nedostačovala aktuálním potřebám společnosti. Pro vedení společnosti byla nepříjemná také absence analytických a manažerských nástrojů. Chyběla zde  i kvalitní podpora software, který byl neschopen potřebné flexibility a rozvoje.

S rozvojem společnosti Auto Kelly se posléze čím dál naléhavěji projevovala potřeba zavedení manažerského a víceokruhového účetnictví, insourcing a integrace účetnictví jako celku, včetně majetku a mezd, do jednoho informačního systému. Příslušní pracovníci společnosti potřebovali ke své práci kvalitní měsíční účetní závěrky a zpracování kontrolingových výstupů. Jako důležitý faktor pro jejich práci se jevila též možnost flexibilního přístupu k historickým datům a samozřejmě dostatečná kapacita a škálovatelnost systému. To vše mimo jiné prostřednictvím kvalitní podpory systému ze strany dodavatele.

V roce 2005 se tak vedení společnosti rozhodlo přistoupit k realizaci výběrového řízení na dodavatele systému. Výběru předcházela kvalitní analýza požadavků společnosti, po níž následovalo vytipování vhodných produktů a dodavatelů. S nimi pak proběhlo tříkolové výběrové řízení. Během prvního kola bylo vybráno celkem osm potenciálně vhodných řešení. Úkolem druhého kola byl výběr čtyř preferovaných řešení. Ve třetím kole pak proběhl závěrečný výběr informačního systému, jímž se stal Helios Green od společnosti LCS.

Hlavními kritérii výběru systému byly reference, množství realizovaných implementací, rychlost rozvoje systému, šíře podpory systému ze strany dodavatele a možnost individuálních úprav systému dle potřeb společnosti. Důležitým kritériem byl také poměr pořizovacích a provozních nákladů ve srovnání k funkcionalitě systému.

Dalšími vlastnostmi systému Helios Green, která nakonec vedla Auto Kelly k této volbě, byly i možnost zajištění aktualizací systému na základě legislativních změn, zajištění dodávky nových verzí systému v rámci podpory a customizovatelnost systému na úrovni administrace. Svou roli sehrály také příznivá délka a náročnost implementace, struktura řízení uživatelských oprávnění, uživatelská ergonomie systému a integrovatelnost s dalšími systémy společnosti a se standardními nástroji, např. sadou MS Office.

Implementace systému byla náročná vzhledem k exponovanému časovému harmonogramu, jímž byl pevný termín spuštění pilotního provozu. V některých případech musela být proto omezena šíře zadání projektu s následnou doimplementací některých jeho součástí.
Základní část implementace byla dokončena podle plánu, tak, aby pilotní provoz mohl být zahájen  od 1. ledna 2006, tak aby byl přechod na nový ekonomický systém sladěn s přechodem do nového účetního období. Implementace účetnictví pak byla dokončena 31. březnu 2006.

V současné době je systém využíván celou společností Auto Kelly, neboť je provozován v centrále společnosti s možností vzdáleného přístupu z jednotlivých poboček.

Témata článku: Software, Kelly, Green, Helios

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama