Startuje desátý ročník soutěže WebTop100

Konzultační agentura Dobrý web zahajuje již desátý ročník projektu WebTop100. Společnosti mohou až do konce června přihlašovat své firemní weby do 11 oborových žebříčků a 4 speciálních kategorií. Novinkou letošního ročníku je vznik kategorií Mobilní web a Firemní Facebook page, jejichž zavedení odráží současné trendy ve firemní prezentaci.

Klepněte pro větší obrázekSoutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu internetových prezentací firem, se může zúčastnit jakákoli firma podnikající v České republice s webem v českém jazyce. Firmy mohou své webové prezentace registrovat na stránkách soutěže prostřednictvím online formuláře, a to do 30. června 2011. Do hlavního žebříčku jsou automaticky zařazeny webové prezentace stovky nejvýznamnějších firem na základě žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven dle ekonomických ukazatelů jednotlivých firem.

Odborná porota, složená z odborníků na internetový marketing, ale i ze specialistů na příslušný segment podnikání, bude hodnotit weby v celkem 11 oborových a 4 speciálních kategoriích. V čele poroty i letos stanul známý konzultant a investor Ivan Pilný. Hodnocenými kritérii jsou přitom použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne v úterý 25. října 2011 na galavečeru navazujícím na celodenní odbornou konferenci WebTop100.

Přehled vyhlášených oborových žebříčků pro rok 2011:

  • Auto-moto
  • IT
  • Telekomunikace
  • Finance
  • Obchod
  • Průmysl
  • Energetika
  • Transport
  • E-shop
  • Potravinářství a gastronomie
  • Služby

Speciální žebříčky:

  • Microsite
  • Mobilní web (NOVINKA)
  • Marketingový nástroj
  • Firemní Facebook page (NOVINKA)

V kategorii Mobilní web bude hodnoceno, jak weby reflektují jiné způsoby ovládání, jak zohledňují různá prostředí používání a v neposlední řadě, jak jsou dostupné na různých platformách.

V kategorii Firemní Facebook Page se bude hodnocení zaměřovat mimo jiné na míru integrace s firemním webem, na aktivitu na stránce a komunikaci s fanoušky, míru přizpůsobení stránky a použití aplikací a jejich vliv na počet fanoušků.

"V poslední době se hodně hovoří o potřebě využívat sociální média a o potenciálu dalších možností připojení k internetu, převážně toho mobilního. Snažíme se sledovat tyto nové trendy ve vývoji webového prostředí, a proto jsme se v letošním roce rozhodli do soutěže přidat dvě nové speciální kategorie Mobilní web a Firemní Facebook page, aby firmy mohly své nové platformy porovnat,“ upřesňuje ředitel agentury Dobrý web Luboš Plotěný.

Každý účastník soutěže získá celou řadu benefitů:

  • písemné individuální zhodnocení přihlášené prezentace – zajímavá zpětná vazba od širšího spektra odborníků, tipy na zlepšení z různých úhlů pohledu
  • porovnání úrovně přihlášené webové prezentace s konkurencí prostřednictvím bodového ohodnocení všech soutěžících webů
  • vstup zdarma na celodenní odbornou konferenci WebTop100
  • pozvánku na slavnostní vyhlášení výsledků soutěže
  • odbornou studii o firemních webech shrnující aktuální trendy v oblasti internetového podnikání
  • možnost využití účasti v soutěži v rámci vlastního PR, příležitost zviditelnit se inspirace pro další činnost

Součástí projektu WebTop100 je kromě soutěže také celodenní odborná konference týkající se problematiky firemních webů a Klub WebTop100 sdružující manažery odpovědné za firemní internetové prezentace.

Pořadatelem soutěže WebTop100 je konzultační agentura Dobrý web. Generálním partnerem je společnost IBM Česká republika. Hlavními partnery jsou společnostiACTIVE 24 a Seznam.cz. Partnerem je sdružení TUESDAY Business Network.. Mediálním partnerem je server Podnikatel.cz

Témata článku: Trendy, Moto, Transport