reklama

Srovname.cz: Tržby internetových ochodů letos dosáhnou 30 mld. korun a z toho 6 miliard poplyne přes cenové srovnávače

12. října 2010
Tipy a triky pro Microsoft Office 2010

Až 20 % nakupujících využije letos při nákupu vánočních dárků na internetu služeb srovnávačů cen

Internetový srovnávač cen Srovname.cz, který umožňuje porovnání cen zboží internetových obchodů, očekává, že letošní tržby internetových obchodníků dosáhnou 30 miliard korun. Služeb internetových srovnávačů cen letos využije při nákupu vánočních dárků přibližně 20 % nakupujících. Díky cenovým srovnávačům tak obchodníci utrží v roce 2010 okolo 6 miliard korun.

„Denně využije služeb internetových porovnávačů cen v ČR okolo 250 000 zákazníků. Ve vánoční sezóně dosahuje nárůst zájmu o nákupy bezmála dvounásobek zájmu v průběhu roku. V předvánočním období tak bude denně využívat internetových srovnávačů cen okolo 400 000 nakupujících,“ říká ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.

K tomu dodává: „Většina internetových obchodníků dosahuje shodného obratu za poslední 3 měsíce v roce jako za zbylých 9 měsíců. V období říjen – prosinec nakoupí každý den přes porovnávače cen okolo 7 500 lidí a internetové obchody utrží denně více jak 36 miliónů korun. Za poslední čtvrtletí tedy obchodníci díky srovnávačům cen utrží 3 miliardy korun.“

Přes portál Srovname.cz provedlo opakovaný nákup 3 x více uživatelů než v loňském roce a

oproti loňskému roku se také zvýšil počet žen a seniorů vyhledávajících produkty o 10, resp. 15%. „V letošním roce registrujeme rostoucí počet žen, které nakupují nejvíce v segmentech domácnost, bydlení a bílá technika. Roste také věk nakupujících, což u nás vede například ke zvýšenému zájmu o mobilní telefony pro seniory,“ upřesňuje David Folprecht.

V nákupech na internetu vedou v poslední době LED televizory, pokračuje zájem o notebooky – převážně s 15,6“ displejem a hitem letošního roku byly netbooky, jejichž móda a oblíbenost už ale pomalu opadává, jelikož je nahrazují malé, ale výkonnější notebooky. Zvýšený zájem zaznamenaly také kategorie mobilních telefonů, kde došlo ke zvýšení zájmu o 16 % oproti loňskému září a vedou zde telefony typu smartphone. V kategorii domácnost a bydlení a bílá technika došlo ke zvýšení o 12% oproti loňskému září, přičemž největší zájem je o robotické vysavače a chladničky. Naopak pokles zaznamenaly kategorie MP3 přehrávače, GPS navigace, kamery a LCD monitory.

„Ve druhé polovině října očekáváme postupný nárůst návštěvnosti a zájmu nakupujících o naše služby, který se bude rapidně zvyšovat až do období těsně před Vánocemi. K vyvrcholení letošní vánoční sezóny dojde v týdnu od 13. do 19. prosince. V tomto tzv. cyber týdnu evidují internetové srovnávače a obchody nárůst až na 10 násobek běžných týdnů. Letos lze očekávat také zajímavý souboj serverů nabízející hromadné nákupy, které přijdou jistě s velmi širokou nabídkou zážitkových dárků,“ dodává David Folprecht.

Témata článku: David

reklama