reklama

Společnosti Hitachi a Panasonic posilují spolupráci při vývoji plazmových televizorů

Tokio, 1. června 2007 – Společnosti Hitachi, Ltd. (TSE: 6501/NYSE: HIT) a Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. (TSE: 6752/NYSE: MC), známá v České republice svými produkty značky Panasonic, oznámily, že se dohodly na posílení spolupráce při vývoji plazmových televizorů. Podle uzavřené dohody se budou obě společnosti vzájemně zásobovat plazmovými panely.

V únoru 2005 se společnosti Hitachi a Panasonic dohodly na rozsáhlé spolupráci v oblasti plazmových televizorů; tato spolupráce zahrnovala jak výzkum a vývoj, tak marketing a autorská práva. Dnes oznámená dohoda je zaměřena na posílení tohoto partnerství a prohloubení spolupráce při vzájemných dodávkách 103 a 85palcových plazmových panelů.

Přechod na vysílání ve vysokém rozlišení HD a digitální vysílání vede k rapidnímu nárůstu tržního podílu plochých televizorů. Ploché televizory se navíc v éře konvergence stávají klíčovým zařízením v oblasti jak televizního vysílání, tak telekomunikace a v souvislosti s touto novou rolí roste i počet aplikací pro tyto televizory. Proto se očekává výrazný růst v segmentu velkých plochých panelů. Nicméně aby bylo možné se vyrovnat s klesajícími cenami a udržet si konkurenční výhodu na trhu, je třeba dosáhnout ještě vyšší úrovně obchodní efektivity. To mimo jiné znamená nabídnout zákazníkům komplexnější nabídku, jež bude reagovat na oblibu velkých plochých panelů, dramaticky snížit náklady a zlepšit efektivitu vývoje.

V kontextu těchto skutečností se společnosti Hitachi a Panasonic rozhodly prohloubit svou spolupráci a vzájemně se zásobovat panely plazmových panelů.

Vzájemné zásobování plazmovými panely Panasonic začne ve fiskálním roce 2007 dodávat Hitachi své 103palcové plazmové panely a Hitachi začne ve fiskálním roce 2008 dodávat společnosti Panasonic své 85palcové plazmové panely.

Prodeje velkých plazmových panelů vykazují výrazný růst, a to i v porovnání s trhem plochých televizorů, který roste velice rychle. Nově uzavřená dohoda umožní oběma společnostem posílit aktivity ve vývoji a výrobě plazmových panelů – společnosti si budou vzájemně dodávat panely i další komponenty a zároveň budou sdílet svá vývojová aktiva, což jim umožní nabídnout na trhu atraktivnější produkty.

Ve své nové strategii řízení, jež byla zveřejněna loni v listopadu za účelem podpoření spolupráce a růstu zisku, Hitachi zdůraznila spolupráci s partnery na vytváření nových hodnot.

Panasonic vnímá segment plochých televizorů jako jeden z klíčových růstových segmentů, jak byly vytyčeny v „GP3“, což je tříletý obchodní plán, jenž má být realizován do března 2010.
 
Společnosti Hitachi a Panasonic využijí posílení svých aktivit ve vývoji televizorů s plochým panelem k tomu, aby svým zákazníkům mohly nabídnout vyšší hodnotu a mohly rozšířit a vylepšit portfolio nabízených produktů.

Obě společnosti se do budoucna chystají svou spolupráci dále prohlubovat a společnými silami přispívat k rozvoji celosvětového trhu s plochými televizory, kde jsou plazmové panely nejvýznamnějším segmentem.

Témata článku: Hitachi, Panasonic

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama