Společnost Dimension Data uveřejnila souhrnnou analýzu údajů z prvních devíti etap závodu Tour de France

Společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb, která v rámci Tour de France zpracovává a analyzuje údaje z monitorovacích zařízení nové generace umístěných pod sedly závodníků, uveřejnila souhrnnou analýzu dat pořízených během prvních devíti etap závodu. Zajímavé pak bude srovnání s daty po ukončení celého závodu.

Technický tým Dimension Data doprovází závod ve svém „Big data“ kamiónu a během prvních devíti etap Tour de France zpracoval 59,7 miliónů záznamů za použití datové kabeláže v celkové délce 5 400 metrů.

Závěrečným sprintem byly zakončeny čtyři etapy z prvních devíti. A i když Mark Cavendish z týmu Dimension Data vyhrál tři z těchto sprintů, nebyl absolutně nejrychlejším závodníkem – tím se stal Marcel Kittel (EQS), který v šesté etapě dosáhl nejvyšší rychlosti 74,27 km/h.

Dosud nejdelší dobu strávili jezdci v sedle během 3. etapy – 5 hodin, 59 minut a 54 sekund. Celkově v Pyrenejích během 7., 8. a 9. etapy závodníci absolvovali 9 000 nastoupených metrů, a překonali tak nadmořskou výšku Mount Everestu. Nejnižší průměrná rychlost na jedno stoupání se přitom pohybovala v rozmezí 13,6 až 15,8 km/h.

Další statistiky zahrnují následující informace:

  • 162,5 km (7. etapa) – nejkratší ujetá vzdálenost v jednom dni
  • 237,5 km (4. etapa) – nejdelší ujetá vzdálenost v jednom dni
  • 196,6 km – průměrná ujetá vzdálenost každý den
  • 44,35 km/h – nejvyšší průměrná rychlost v jedné etapě (1. etapa)
  • 39,67 km/h – průměrná rychlost Chrise Frooma, vedoucího závodníka Tour de France, v průběhu prvních devíti etap

Společnost Dimension Data získala uvedené informace zpracováním dat ve svém hybridním cloudu, který se skládá z více než 100 virtuálních serverů poskytujících 300 jedinečných cloudových služeb s 99,999% dostupností. Z technologického pohledu stojí za vyzdvihnutí i fakt, že 198 závodníků z 22 týmů vygenerovalo během prvních devíti etap 42 000 prostorových údajů a 75 miliónů informací o poloze.

Adam Foster, výkonný ředitel skupiny Dimension Data pro oblast sportovních činností, říká: „Letos jsme pod sedla závodníků umístili novou generaci monitorovacích zařízení, která oproti roku 2015 desetinásobně zvýšila vzdálenost pro přenos dat – ze 100 metrů na 1000 metrů. Díky tomu můžeme průběžně z prostředí závodu přinášet bohatší a intenzivnější příběhy, a umožnit tak divákům, médiím, příznivcům cyklistiky i sportovním komentátorům hlubší pochopení některých aspektů tohoto sportu v dosud nevídaném rozsahu a souvislostech.“

Zájemci o analýzy aktuálních dat po každé etapě se stále mohou k přihlásit jejich odběru na speciální stránce Dimension Data o Tour de France - Analytics in Action.

Pro více informací navštivte dimensiondata.com/tourdefrance a dimensiondata.com/livetracking a sledujte účet @letourdata na Twitteru.

Podívejte se na informační video o technické roli společnosti Dimension Data na Tour de France.

Témata článku: Tour de France, Tour, Lid, Mount