Společnost Dimension Data uveřejnila souhrnnou analýzu údajů z prvních devíti etap závodu Tour de France

Společnost Dimension Data, globální poskytovatel IT řešení a služeb, která v rámci Tour de France zpracovává a analyzuje údaje z monitorovacích zařízení nové generace umístěných pod sedly závodníků, uveřejnila souhrnnou analýzu dat pořízených během prvních devíti etap závodu. Zajímavé pak bude srovnání s daty po ukončení celého závodu.

Technický tým Dimension Data doprovází závod ve svém „Big data“ kamiónu a během prvních devíti etap Tour de France zpracoval 59,7 miliónů záznamů za použití datové kabeláže v celkové délce 5 400 metrů.

Závěrečným sprintem byly zakončeny čtyři etapy z prvních devíti. A i když Mark Cavendish z týmu Dimension Data vyhrál tři z těchto sprintů, nebyl absolutně nejrychlejším závodníkem – tím se stal Marcel Kittel (EQS), který v šesté etapě dosáhl nejvyšší rychlosti 74,27 km/h.

Dosud nejdelší dobu strávili jezdci v sedle během 3. etapy – 5 hodin, 59 minut a 54 sekund. Celkově v Pyrenejích během 7., 8. a 9. etapy závodníci absolvovali 9 000 nastoupených metrů, a překonali tak nadmořskou výšku Mount Everestu. Nejnižší průměrná rychlost na jedno stoupání se přitom pohybovala v rozmezí 13,6 až 15,8 km/h.

Další statistiky zahrnují následující informace:

  • 162,5 km (7. etapa) – nejkratší ujetá vzdálenost v jednom dni
  • 237,5 km (4. etapa) – nejdelší ujetá vzdálenost v jednom dni
  • 196,6 km – průměrná ujetá vzdálenost každý den
  • 44,35 km/h – nejvyšší průměrná rychlost v jedné etapě (1. etapa)
  • 39,67 km/h – průměrná rychlost Chrise Frooma, vedoucího závodníka Tour de France, v průběhu prvních devíti etap

Společnost Dimension Data získala uvedené informace zpracováním dat ve svém hybridním cloudu, který se skládá z více než 100 virtuálních serverů poskytujících 300 jedinečných cloudových služeb s 99,999% dostupností. Z technologického pohledu stojí za vyzdvihnutí i fakt, že 198 závodníků z 22 týmů vygenerovalo během prvních devíti etap 42 000 prostorových údajů a 75 miliónů informací o poloze.

Adam Foster, výkonný ředitel skupiny Dimension Data pro oblast sportovních činností, říká: „Letos jsme pod sedla závodníků umístili novou generaci monitorovacích zařízení, která oproti roku 2015 desetinásobně zvýšila vzdálenost pro přenos dat – ze 100 metrů na 1000 metrů. Díky tomu můžeme průběžně z prostředí závodu přinášet bohatší a intenzivnější příběhy, a umožnit tak divákům, médiím, příznivcům cyklistiky i sportovním komentátorům hlubší pochopení některých aspektů tohoto sportu v dosud nevídaném rozsahu a souvislostech.“

Zájemci o analýzy aktuálních dat po každé etapě se stále mohou k přihlásit jejich odběru na speciální stránce Dimension Data o Tour de France - Analytics in Action.

Pro více informací navštivte dimensiondata.com/tourdefrance a dimensiondata.com/livetracking a sledujte účet @letourdata na Twitteru.

Podívejte se na informační video o technické roli společnosti Dimension Data na Tour de France.

Aktuální číslo časopisu Computer

Srovnání výhodných 27" monitorů

Velký test levných rychlých routerů

Jak nastavit Android, aby vás nesledoval

45 podrobných testů a recenzí