reklama

Společnost ComAp sklízí úspěchy navzdory krizi

  • Společnost ComAp navzdory hospodářské krizi v roce 2009 otevřela další dvě pobočky v zahraničí.
  • Zvítězila v anketě Zaměstnavatel roku 2009 v kategorii malé a střední firmy.
  • Zúčastnila se mezinárodního pařížského veletrhu zařízení a techniky pro veřejnou výstavbu, stavitelství a výrobu zařízení INTERMAT 2009.

V době, kdy se celosvětová ekonomika pomalu vzpamatovává z prodělané krize, firma ComAp i nadále sklízí úspěchy ať již ve finanční, tak společenské sféře. Díky opatřením, která se vedení podařila nastavit již v předchozím roce, dosáhne společnost i v letošním roce zisku ve výši přes 40 milionů korun. Za zásadní považuje vedení společnosti snižování nákladů a hledání mezer na trhu, kam je možné proniknout.

„Všechny naše tradiční odvětví jsou v útlumu, ale podařilo se nám poklesy vykompenzovat nalezením nových směrů, jako jsou například obnovitelné zdroje, snižování emisí u spalovacích motorů nebo elektrické ochrany pro solární panely“, uvádí Libor Mertl, ředitel společnosti ComAp.

„Naše společnost se specializuje na dodávku produktů, ale i poskytování služeb s nimi spojenými. V letošním roce sledujeme vysoký nárůst obratu právě ve službách, kde je pro růst ještě velký prostor. Tyto služby realizujeme prostřednictvím našich poboček, které máme po celém světě,“ dodává pan Mertl.

Zakládání dceřiných společností, které mají blíže k zákazníkovi a mohou mu poskytnout technickou i obchodní podporu přímo na místě, je ve firmě vnímáno jako klíčový faktor pro získávání velkých zakázek a projektů. I to bylo jedním z důvodů, proč se firma ComAp rozhodla založit dceřinou společnost ComAp Systems ve Spojených státech a koupit podíl ve firmě Greenbird v Austrálii.

Oba tyto trhy vnímá ředitel společnosti, pan Mertl, jako jedny z největších a nejnáročnějších. „Tamní zákazníci dávají přednost vyšší kvalitě a nejnovějším technologiím, nehledají za každou cenu nejlevnější řešení. Žádají nejnovější technologii v oblasti komunikací, a to je naše silná stránka,“ popisuje ředitel společnosti ComAp Libor Mertl.

Snažíme se být stále o krok dopředu ve vývoji nových produktů. Takových, které zákazník nepotřebuji nyní, ale bude je potřebovat za rok nebo za dva. Chceme být tudíž o generaci vpředu před naší konkurencí“, doplňuje pan Mertl.

Jedním z nových produktů, které firma ComAp vyvinula, je řídící jednotka pro mobilní aplikace InteliDrive Mobile. Tento produkt najde široké uplatnění u nejrůznějších mobilních zařízení - například u stavebních strojů, zemědělské a lesní techniky, jeřábů, manipulační techniky, kompresorů, pump a různé těžební techniky po celém světě. Společnost ComAp se rozhodla tuto novinku prezentovat na jedné z největších výstav mobilní techniky, na pařížském INTERMATu.

"INTERMAT jsme vybrali coby velice významnou výstavu s jasným cílem prezentovat naše průmyslové produkty, a to zejména vlajkovou loď - InteliDrive Mobile. Věříme, že prezentace na výstavách je stejně důležitá jako investice do vývoje produktů. Našim cílem je, aby Drive Power divize byla časem na trhu etablovaná a stejně známá, jako je ComAp na Power Generation trhu, to znamená především kvalitními produkty a službami pro naše zákazníky," říká Jaroslav Kourek, ředitel divize Drive Power společnosti ComAp.

„S kontrolérem InteliDrive Mobile jsme vstoupili na trh s vysokým potenciálem a rozmanitou škálou náročných aplikací. Je to pro nás logický krok, který využívá rozsáhlé zkušenosti s řízením průmyslových motorů. Vidíme velké možnosti uplatnění InteliDrive Mobile hlavně na trzích v Evropě a USA,“ říká Aleš Procházka, marketingový ředitel společnosti.

Dalším úspěchem firmy ComAp bylo první místo ve studii Zaměstnavatel roku 2009, kterou organizuje firma Hewitt Associates. Ta hodnotila jednotlivé firmy na základě tří aspektů – názorů jejich vlastních zaměstnanců, personální politiky společnosti a pohledu nejvyššího vedení. Klíčovým pojmem pro stanovení pořadí společností v žebříčku je motivovanost (engagement) zaměstnanců.

Podle této studie je průměr motivovanosti ve firmách v České republice 52 procent, ti nejlepší dosahují průměru 69 procent, ale jsou i firmy s 80 procenty motivovaných zaměstnanců, jako je firma ComAp.

„Domnívám se, že za dlouhodobým úspěchem ve studii Zaměstnavatel roku stojí především naše firemní kultura, která je založena na férovosti a otevřenosti. Takové pracovní prostředí zvyšuje důvěru a motivovanost zaměstnanců. Necháváme zaměstnancům velkou míru odpovědnosti a samostatnosti při realizaci strategií. Právě možnost seberealizace je dalším z faktorů, které přispívají k přístupu našich zaměstnanců k práci,“ říká Libor Mertl, ředitel společnosti ComAp.

reklama