reklama

SOS představuje nové logo SAOP

Spotřebitelé se mohou od začátku června při nákupu zboží nebo služeb setkat se zcela novým logem Spotřebitelského auditu obchodních podmínek (SAOP). Tuto obchodní známku důvěry s roční platností SOS uděluje již od března loňského roku. Ve svých obchodních podmínkách ji mohou používat všichni podnikatelé, jejichž obchodní podmínky byly konzultovány se Sdružením obrany spotřebitelů.

Jak známo, obchodní podmínky některých podnikatelů  obsahují v některých případech  řadu nepřiměřených či dokonce protiprávních ustanovení. Ne každý spotřebitel, a někdy i samotný podnikatel, je ale schopen riziková místa identifikovat a posoudit. Právě pro tyto účely byl SAOP k 1. březnu 2006 Sdružením obrany spotřebitelů (SOS) vytvořen.

Program je zaměřen především na prodejce zboží a poskytovatele některých typů služeb. Jeho hlavním účelem je stanovit minimální standard úrovně obchodních podmínek z pohledu existující spotřebitelské legislativy a eliminace nejčastěji šířených nedostatků, jakými jsou např. chybějící informace o možnosti odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo neúplné či chybějící informace o dodacích lhůtách při nákupu přes internet, zkracování zákonné záruční lhůty apod. Součástí informačního balíčku pro podnikatele je i systém doporučení, který má napomoci k transparentnímu informování spotřebitelů o všech podstatných podmínkách uzavírané smlouvy. „V důsledku toho funguje SAOP i jako účinný program prevence vzniku spotřebitelských sporů,“ uvádí tisková mluvčí SOS Ivana Picková. „K dnešnímu dni SOS udělilo více než 60 certifikátů, a i když jsme začínali u internetových obchodů, zájem mají i běžní obchodníci, SAOP získala dokonce i jedna cestovní kancelář,“ uzavírá mluvčí.

Stávající logo SAOP ve tvaru kulatého razítka, propůjčované do konce května tohoto roku, zůstává i nadále v platnosti. Týká se všech podnikatelů, kterým byl zatím Spotřebitelský audit obchodních podmínek proveden. V rámci prodloužení platnosti jejich SAOP, po uplynutí lhůty jednoho roku, jim bude automaticky udělováno logo nové s původním registračním číslem.

Témata článku: Internet, Audit

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama