reklama

SONY Campaign Award v rámci SWPA zná svého vítěze

Brazilský fotograf Guilherme Junior se stal vítězem kategorie Campaign Award letošního ročníku soutěže Sony World Photography Awards. Amatérští fotografové měli porotě poslat jedensnímek zachycující vášeň a energii ukrytou ve fotbalu a to z pohledu fanouška – tedy chvíle nadšení a euforie i zklamání, které mohou přijít při fandění svému týmu.

Na vítězné fotografii, nazvané „Twisters“, jsou zachyceni fanoušci fotbalového týmu Flamengo z Ria de Janeira, který je známý tím, že má největší a nejoddanější zástup vyznavačů v celé Brazílii. Když se konal v prosinci loňského roku dobročinný zápas mezi bývalými a současnými hráči, přilákalo to na stadion přes 50000 diváků. Fotografie zachycuje nadšení a radost fanoušků v průběhu nejúspěšnější sezóny klubu, který právě vyhrál národní titul.

Klepněte pro větší obrázek 

Vítězný snímek byl pořízen digitální zrcadlovkou Sony DSLR–A200.

Rok 2010 je již druhým ročníkem této soutěže. Loni ji vyhrála pákistánská fotografka Sarah Ahmad s fotografií nazvanou „Láska k fotbalu: kuchařka, uklízečka, matka a ofenzívní záložník“.

Delly Carr, jeden z nejlepších sportovních fotografů na světě, který byl letos předsedou poroty, řekl: „Jásající fanynka na fotografii ztělesňuje energii a vášeň ukrytou ve fotbale. Ostentaivně vyčnívá z davu a přesto je nedílnou součástí týmu. Veškerou svou energii dala do této výbušné reakce, všimněte si té radosti v její tváři.

Když se Guilherme Junior dozvěděl o své výhře, řekl: „Moje radost v okamžiku, kdy mi to řekli, se vůbec nedá popsat. Už se nemůžu dočkat, až to řeknu přátelům, učitelům a rádcům, kteří mi fandili a vždycky věřili, že mám talent. Děkuji organizátorům soutěže i celé World Photography Organisation za takovou poctu a za možnost zúčastnit se této soutěže.“

„V rámci Campaign Award jsme hledali snímek, který zachycuje zapálení fanouška pro tuto krásnou hru a opět nás překvapila nadšená odezva, jakou zmíněná kategorie vyvolala,“ potvrzuje James Kennedy, ředitel Brand Communications Sony Europe. „Letošní vítězný snímek je skutečným ztělesněním ducha sounáležitosti tak typického pro kulturní fenomén, kterému říkáme fotbal.“

Jako odměnu fotograf Guilherme Junior získá:

  • Od Sony dvě vstupenky na mistrovství světa ve fotbale 2010 (včetně dopravy a ubytování)
  • Dvě VIP vstupenky na galavečer Sony World Photography Awards v dubnu 2010 v Cannes (včetně letenek a dvou nocí v luxusním hotelu na vyhlášené promenádě Croisette)
  • Nejnovější digitální zrcadlovku Sony s objektivem
  • Příležitost stát se jedním z fotografů pracujících na kampani pro Sony v roce 2010
  • Užší výběr fotografií zaslaných do soutěže společně s Guilhermovým vítězným snímkem bude vystaven v Cannes v dubnu 2010.

Více informací o soutěži Sony World Photography Awards najdete na adrese www.worldphotographyawards.org

Témata článku: Sony, Junior, World, Cannes, Kennedy, Sarah, Talent, Brand, James

reklama