Seznam.cz se pochlubil s hospodařením a nabídne detailní turistické mapy

Tuzemský Seznam.cz se před začátkem prázdnin pochlubil se svým hospodařením za rok 2011 a svěřil se s několika produktovými novinkami, kterých bychom se měli dočkat v brzké době.

Společnost v roce 2011 meziročně rostla o 19 procent a tržby z reklamy dosáhly 2,6 miliard korun. Provozní zisk za stejné období překonal jednu miliardu korun. Na sklonku minulého roku Seznam zaměstnával 867 lidí.

„Podnikání společnosti Seznam.cz je založeno na čtyřech základních pilířích: vyhledávání včetně reklamního systému Sklik, službě Firmy.cz, reklamou na obsahových (Novinky.cz, Super.cz atd.) a oborových (Sreality.cz, Sauto.cz atd.) službách. Zatímco dříve tvořila každá z nich zhruba čtvrtinu, nyní se poměr posouvá. Sklik už tvoří 30 % našich příjmů a tržby ze zápisů ve firemním katalogu zůstávají stabilní, proto se jejich podíl na celkovém neustále rostoucím obratu společnosti Seznam.cz snižuje, nyní představuje zhruba 20 %,“ připomněl Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz.

Lepší turistické mapy

A teď k produktovým novinkám. V průběhu léta začne firma převádět uživatele e-mailu na novou verzi. Tu v toto chvíli používají desítky tisíc uživatelů, celý e-mail nicméně eviduje okolo 7,5 milionů schránek.

turisticke mapy.png
Současná podoba turistických map, od července budou nové

Druhá letní novinka se týká map. Od července by měly Mapy.cz nabídnout nové turistické podklady a nebude chybět ani plánovač po turistických stezkách. Díky loňské akvizici digitální divize PLANstudia hodlá Seznam investovat hlavně do aktuálnosti a detailnosti map. Turistické podklady tedy nabídnou měřítko až 1:5 000, zatímco běžné tištěné skládané mapy disponují dle pokryti zpravidla měřítkem mezi 1:25 000 – 1:100 000.

Diskuze (10) Další článek: Je tu finální Opera 12: akcelerovaná a převlékatelná

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,