reklama

Seznam.cz připravuje spuštění nového Emailu

Seznam.cz dokončuje technologické i designové úpravy nového Emailu a otevírá jeho Beta verzi veřejnosti. Nabízí tak svým uživatelům možnost testování na reálných e-mailových účtech.

Seznam.cz dnes spouští veřejnou Beta verzi svého Emailu. Každý uživatel Seznam.cz Emailu, který má zájem vyzkoušet si jeho novou podobu a pomoci s dalším vylepšením, se může přihlásit do databáze beta testerů. K přihlášení v současné době slouží odkaz na Sblogu, či záložka „Vyzkoušejte“ na firemním facebookovém profilu Seznam.cz. E-mailová schránka takto přihlášených uživatelů pak bude v řádu několika dní převedena do Beta verze, a tím i nové podoby Seznam.cz Emailu.

V čem je Beta Seznam.cz Emailu odlišná od současné verze?

Nejzásadnější změny jsou technologického rázu. Nový Seznam.cz Email je postaven jako javascriptová aplikace. Uživatel tedy při práci se svým e-mailem zůstává stále na jedné stránce, čímž se minimalizují datové přenosy. Celá práce je tak plynulejší a rychlejší. Další snížení objemu datových přenosů je dáno implementací FastRPC protokolu, což je speciální technika přenosu dat. Nový Seznam.cz Email také široce podporuje moderní technologie, například HTML5 či CSS3 (gradienty, File API, XHR2, atd.). Samozřejmostí je i podpora ukládaní stavu aplikace do URL, takzvaně za mřížku. Pro uživatele to de facto znamená, že mohou tlačítka Zpět a Reload ve svém prohlížeči užívat stejně, jako jsou zvyklí u běžných webových stránek. Kompletní výměnou také prošlo datové úložiště pro přílohy, které zajišťuje spolehlivější vydávání souborů uživatelům.

Upraven byl také design a uživatelské prvky. Přibyla například možnost využívat štítky k označení zpráv, ukládat a měnit nastavení či skin Seznam.cz Emailu bez nutnosti znovunačtení stránky. Nově lze také používat metodu drag and drop pro přesouvání e-mailů do složek, přiřazení štítků k e-mailům, a také pro připojení i více příloh ke zprávě. Uživatel si může vybrat z různých variant rozložení schránky a lépe ji přizpůsobit stylu své práce. Rozložení e-mailu tak může být stejné jako doposud nebo podobné tomu, jak ho známe například z nejpoužívanějších e-mailových klientů.

Tvorba nového Seznam.cz Emailu trvala více než rok. Zaměřili jsme se na uživatelský zážitek a snadnost používání webmailu jako aplikace, která je díky použitým technologiím rychlejší, navíc je práce s ní příjemnější. Je za námi také velké množství práce na backendu, což zaručí větší stabilitu našeho e-mailového řešení a vytváří nám prostor pro další rozvoj v budoucnosti,“ uvedl Tomáš Pergler, manažer produktového týmu Obsahových a komunikačních služeb, Seznam.cz. „Myslím, že máme nachystáno spolehlivé řešení, které bude vyhovovat jak běžným uživatelům, tak i těm, kteří využívají pokročilejší funkce či vlastnosti e-mailu,“ dodává Tomáš Pergler.

Cílem bety Seznam.cz Emailu je připravit službu k postupnému pouštění do ostrého provozu během jara 2012.

Témata článku: Email, Beta, Gradient, Webmail

Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama