SAS slaví deset let působení na českém trhu a naznačuje směr a plány v nové dekádě

Společnost SAS oslavila desetileté výročí oficiálního působení na českém trhu. I když je SAS na českém trhu přítomen již více než jedno desetiletí, právě přesně před 10 lety nahradila zastupující obchodní kancelář oficiálně zřízená pobočka poskytující podporu klientům na lokálním trhu v plné šíři. Založením pobočky pokračoval SAS v úspěšné expanzi v zemích střední a východní Evropy a na českém trhu se brzy stal rozhodujícím hráčem v oblasti Business Analytics. Mezi první zákazníky společnosti patřily například Česká pojišťovna, ČSOB Leasing, Česká spořitelna, IPB či Komerční banka.

Díky inovativnímu řešení pomáhá SAS celosvětově více než 45 000 organizacím zlepšovat výkonnost a dává možnost rozhodnout se nejen lépe, ale i rychleji pro naplnění konkrétních hodnot. Za několik posledních let zaznamenala společnost v České republice výrazný růst a do budoucna plánuje další posílení svých produktů a služeb. Co stojí za úspěšnou expanzí společnosti, která v České republice od svého vzniku zvýšila pětinásobně svůj obrat? Neustále reaguje na aktuální situaci na trhu a nabízí taková řešení, která firmy skutečně potřebují.

„Česká republika hraje významnou roli v regionu střední a východní Evropy,“ říká Jim Goodnight, CEO & majitel společnosti SAS. „Zákazníci žádají inovativní řešení a my jim ukazujeme směr, kterým je třeba se vydat, aby byl jejich business úspěšný. Důkazem, a zároveň i odměnou, že se nám toto úsilí daří, je například ocenění pro Českou spořitelnu, která obsadila s implementovaným řešením podpory retailového marketingu jako první finanční instituce z regionu 2. místo v prestižní celosvětové soutěži SAS Customer Intelligence Awards.“

 

Na celém světě má SAS přes 11 000 zaměstnanců ve více než 400 pobočkách ve 113 zemích světa. Česká republika začínala skromně s 12 zaměstnanci, ale růst vyžadoval nové posily a dnes je ve společnosti 40 odborníků. Ti poskytují podporu klientům v oblasti technologické i business, a také v oblasti lokálních konzultací zejména v oblasti Data Warehouse, Business Intelligence, Business Analytics a Customer Intelligence.V České republice se také nachází Expertní centrum CI (Customer Intelligence) aDQ (Data Quality) pro celý CSEE (Central South East Europe) region. Zkušení odborníci v oblasti řízení kampaní či optimalizace komunikace se podílejí na instalacích SAS řešení napříč celým regionem.

 

Jednoznačným trendem ve společnosti SAS je posun od pouze technologických řešeník business řešením, která usnadňují fungování významných organizací na českém trhu. Mezi tyto organizace patří i Raiffeisenbank a.s. a Česká spořitelna, za kterou se ke gratulantům přidal Martin Techman, ředitel úseku rozvoj obchodu České spořitelny: „Gratulace SASu! Působit na tomto trhu 10let, neustále růst a zároveň kvalitně působit i v mém náročném týmu celých 10 let musela být pro vás pořádná výzva! Českému bankovnímu trhu jste dodali spoustu inspirace a vědění a věřím, že trh by dnes nebyl tím, čím je, nebýt desetiletého působení SASu.“

 

 

Za Raiffeisenbank a.s. poblahopřál SASu Ivan Veselý, Head of IT Development: „Společnosti SAS bych chtěl popřát mnoho zdaru, spoustu úspěchů a především jejím zástupcům přeju, aby i nadále nacházeli nevyčerpatelná ložiska praktikování lidskosti v každodenním přetechnizovaném světě. Určitě patříte k těm, kdo to umí.“

„Tak SAS Institute ČR je tady teprve 10 let? Musím říci, že se mi zdálo, že je tu již delší dobu, neustále se s jeho činností v dobrém potkávám a přijde mi jako naprosto samozřejmá a nezbytná součást finančního světa v České republice. Takže ke kulatému výročí přeji mnoho úspěchů, spokojených klientů a výborných výsledků i v mnoha dalších desetiletích,“ takto popřál Janě Žižkové a celému kolektivu SASČR Kamil Ziegler, CFO, PPF ECM Advisory s.r.o..

S posunem od technologických k business řešení souvisí i změny ve školícím systému společnosti SAS. Od roku 2008 je kromě tradičních technologických školení zřízen školící program Business Academy. Jedná se o sérii speciálních školení založených na kontinuálních znalostech a zkušenostech z různých odvětví a business oblastí. SAS Business Academy je zaměřen především na business a témata z pohledu businessu, není tedy nutné znát pro absolvování školení konkrétní software. Školení pokrývají široké spektrum témat od popisu problematiky, konceptů a metodik, až po implementace strategií.

„Pracujeme s našimi klienty na tom, jak začít v mnoha oblastech přemýšlet jinak. Jak účinněji vytěžit klíčové informace obsažené v záplavě dat o svých zákaznících, o hrozících rizicích, o finanční výkonnosti společnosti, apod.A jak tyto informace transformovat a připravit pro správná podnikatelská a obchodní rozhodování,“ říká Jiří Jech, generální ředitel SAS ČR. „Pro společnost SAS v České republice znamená 10. výročí, působení, spokojenost našich klientů a rozvoje, kterého jsme za tuto dobu dosáhli potvrzením skutečné hodnoty našich SWproduktů a vysoké odbornosti a profesionality našeho týmu.“

Společnost SAS nadále zintenzivňuje také aktivity v oblasti spolupráce s akademickým světem. V posledních dvou letech se nastartovalo několik nových programů a řada aktivit je plánována i v letech příštích. Spolupráce s akademickým světem probíhala ve společnosti již od jejího vzniku – první moduly SAS software pro analýzu zemědělských dat poskytl Jim Goodnight Státní Univerzitě v Severní Karolíně již v šedesátých letech minulého století. SAS nabízí vysokým školám snadný přístup ke kompletní nabídce software a řešení, která pomáhají organizacím na celém světě získávat informace z velkého množství dat. Studenti i profesoři tato řešení využívají pro studijní, výukové i výzkumné účely.

Setkat se s aktuálními trendy, novými řešeními z technologického i business pohledu bude možné na konferenci SAS FORUM PRAHA 2010, která se vrací po několika letech do Prahy. Konference, mezi jejíž stěžejní témata patří především marketingová optimalizace, řízení rizik, efektivní vyhledávání pohledávek či detekce podvodů pomocí sociálních sítí, se uskuteční 20. ledna v hotelu Carlo IV. Boscolo. Motto konference, určené pro manažery, obchodníky, marketéry a ředitele financí, rizik a controllingu z České i Slovenské republiky, zní POZNÁNÍ INSPIRUJE.

 

Témata článku: Business, Analytics, Carlo, Motto, Leasing