reklama

SAP ERP řídí administrativu města Vídně

Praha – 15. května 2007. Společnost SAP, největší dodavatel aplikačního softwaru pro organizace všech velikostí, oznámila, že hlavní město Rakouska nasadilo novou verzi SAP ERP.

Město Vídeň je první organizací na světě využívající výhod nejmodernějšího nástroje pro integraci stávajících systémů a funkcionalit. Oznámení bylo zveřejněno při příležitosti konání konference pro zákazníky a partnery SAP - SAPPHIRE, která probíhá v rakouském hlavním městě od 14. do 16. května.

Vídeňská městská administrativa (VCA) řídí městské aktivity pomocí svých 70 centrálních úřadů a 23 obecních obvodních úřadů. Více než 36 tisíc zaměstnanců v 70 vídeňských obvodních úřadech zajišťuje každý den hladký chod služeb občanům.

Počátek spolupráce VCA s SAP se datuje do roku 1999. Nejprve bylo zavedeno finanční řízení, materiálové řízení a controlling na několika málo úřadech. Jelikož se software od SAP osvědčil, město rozšířilo jeho použití napříč celou správou města. Systém od SAP nahradil dosluhující aplikace a rozhraní, protože náklady na jejich údržbu byly příliš vysoké.

Implementace nového integrovaného systému sebou přináší výrazné úspory nákladů do IT. Po nahrazení zastaralých systémů budou roční úspory dosahovat částky 1,65 milionů eur. Úplná náhrada se očekává v roce 2010. V poslední fázi, kolem roku 2011, se odhadují roční úspory ve výši 2,36 milionů eur.

K výhodám nového systému patří automatizace procesů zbavující zaměstnance manuálních činností. Dříve museli zaměstnanci data z různých systémů do účetních programů kopírovat manuálně, dnes jsou posílána automaticky, a to znamená více času na kontrolu správnosti údajů. Zaměstnanci získali více času k zlepšení péče o občany.

Díky centralizovanému, integrovanému řešení jsou zaměstnanci schopni efektivněji spolupracovat. Uživatelé mohou hladce přecházet mezi různými oblastmi zodpovědnosti. Tato provozní propojenost zvýšila kvalitu služeb a dostala ji na zcela novou úroveň. Zadávání údajů je transparentní a může je založit kterýkoliv zaměstnanec. „Dříve potřebovali dva zaměstnanci celý pracovní den na zpracování nových dat do systému. Dnes to dělá systém automaticky, všichni zaměstnanci již pouze ověřují správnost záznamů,“ řekl Heribert Skacel, vedoucí projektu.

Systém nabízí širokou škálu reportů, z nichž si zaměstnanci mohou vybrat právě ten, který právě potřebují k práci. Tato vlastnost si u nich získala vysokou podporu a systém si rychle oblíbili. Navíc jim řešení od SAP poskytuje dostatek dat, která dříve chyběla. Díky těmto vlastnostem mohou zaměstnanci okamžitě reagovat na požadavky občanů. Občané jsou spokojenější, protože jsou obslouženi rychleji a u jedné „přepážky“.

Implementační tým měl za úkol splnit tři základní cíle, zefektivnit procesy, zlepšit služby občanům a sjednotit technologickou platformu, na které jsou postaveny standardizované optimalizované administrativní procesy. „Tým SAP zvládl projekt profesionálně. Všechny tři úkoly byly splněny včas,“ řekl Skacel.

Témata článku: Software, Controlling

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama