Probouzejte se svěží s hodinkami Sleeptracker

V zahraničí velmi úspěšné hodinky s budíkem Sleeptracker, jichž se prodalo už přes 150 tisíc, během noci monitorují fáze lehkého a hlubokého spánku, takže vás dokáží vzbudit v momentě, kdy je vaše tělo připraveno vstát. Podle amerického magazínu TIME, patří Sleeptracker mezi vynálezy roku 2005. Od té doby se představil už ve třech provedeních. Jak funguje?

Klepněte pro větší obrázekKdyž spíte, prochází váš spánek několika fázemi – hluboký spánek střídá lehký a naopak. Sleeptracker tyto fáze monitoruje, sleduje vaše tělo a dokáže vás vzbudit ve fázi, která se nazývá „téměř bdělý okamžik“, během které je probouzení nejpříjemnější; tělo v tu dobu neregeneruje svalstvo, ani mysl, po probuzení se tedy cítíte uvolnění, svěží a plní energie. Zbaví vás tak ranní únavy a o pár minut vám prodlouží den.
Budík Sleeptracker monitoruje váš spánkový cyklus prostřednictvím pohybů vašeho těla. Nosíte jej na zápěstí jako hodinky, takže jeho vnitřní senzor rozpozná i ty nejnepatrnější pohyby. Stačí nastavit čas buzení a interval před tímto časem, kdy je možné budit. Například pokud víte, že musíte vstát nejpozději v 7.30, nastavíte budík třeba mezi 7.00 a 7.30. Zaznamenají-li hodinky ve stanoveném rozmezí fázi téměř bdělého okamžiku, vzbudí vás buď jemnými vibracemi, zvukem nebo obojím.

Sleeptracker má zajímavý design a lehkou konstrukci. Slouží také i jako klasické hodinky. Z ruky je tak nemusíte vůbec sundávat a můžete mít digitální hodinky s nenahraditelným budíkem v jednom. Sleeptracker právem patří mezi nejlepší americké vynálezy roku 2005, což potvrdily i časopisy TIME, Men´s Health, Maxim, Cosmopolitan a další.

Součástí vybavení Sleeptrackeru je i USB kabel k propojení s počítačem – data si tak můžete snadno zkopírovat do počítače a sledovat svůj spánek v tabulce nebo grafu. Máte tak lepší možnost zjistit, které noci jste spali klidně a ve kterých jste toho naopak moc nenaspali. Čím více téměř bdělých okamžiků (TBO) v porovnání s ostatními nocemi ve svých spánkových datech naleznete, tím méně klidně jste spali (a tím méně jste regenerovali vaše tělo). Kvalitu spánku může ovlivnit například alkohol, nikotin, kofein, jídlo či cvičení před spaním, kořeněná jídla, stres, teplota v ložnici, hluk a další faktory. Díky Sleeptrackeru rozpoznáte neklidný spánek a aktivitám, které jej způsobily, se můžete před dalším spánkem vyvarovat.
 

Témata článku: Cosmopolitan, Maxim