Pro 5% lidí je pochvala účinnější než peníze

Společnost Canon Europe, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, uskutečnila výzkum produktivity práce v evropských kancelářích. Výzkum zjistil, že kancelářští pracovníci pracují jenom na tři čtvrtiny svého možného výkonu.

Výzkum zpracovaný agenturou ICM Research zohledňoval různé faktory ovlivňující produktivitu práce přibližně u 5500 pracovníků v 18 zemích Evropy. Zatímco finanční bonusy a odměny ovlivňují produktivitu 80% pracovníků, o pět procent více lidí si myslí, že jejich produktivitu by zvýšilo pracovní uznání a pochvala.

Lidé většinu pracovního dne nepracují na plnou kapacitu,“ komentuje výsledky výzkumu Radka Palánová, CBS & Corporate Marketing and Communication Manager. „Nízká produktivita je zvlášť nepříjemná dnes, kdy si podniky musí zachovat konkurenceschopnost. Faktem je, že pro zaměstnance se stává čím dál důležitější pozitivní hodnocení jejich práce, nežli klasická finanční odměna. Zahrnout zaměstnance penězi není vždy zaručená cesta – často dokáže udělat více práce trocha pochvaly.

68 % zaměstnanců soudí, že by jejich práci zefektivnil pružnější přístup k pracovnímu týdnu.58% dotázaných soudí, že jejich výkonu by prospěl zkrácený pracovní týden, pro 44% je důležitá možnost pracovat z domova.

Pracovníci jsou obyčejně produktivnější na začátku dne, po obědě efektivita práce prudce klesá. Třetina respondentů však soudí, že jejich produktivita je v průběhu týdne stejná, nejproduktivnější den je pro 24%) dotázaných úterý, nepřekvapí, že nejmenší výkonnost cítí většina Evropanů v pátek. Pro Italy, Portugalce a Němce je však dnem s nejnižší produktivitou pondělí.

Tázaní soudí, že v produktivitě práce prospívají i krátké přestávky: 28% Dánů pomáhá chat s kolegy, 27% Poláků zvýší produktivitu při šálku čase nebo kávy.

Pro produktivity práce je klíčová i snadnost používání kancelářské techniky. Typickým příkladem jsou tiskárny. Až čtvrtina Evropanů si myslí, že není dostatečně zaškolená k používání kancelářských tiskáren. 46% dotazovaných si myslí, že zdokonalení tiskáren by jednoznačně zvýšilo jejich produktivitu práce – v Portugalsku, Španělsku a Maďarsku jde až o tři z pěti dotázaných. K tomu Radka Palánová dodává: „Canon se soustředí na snadné a intuitivní ovládání svých výrobků, jde o naši konkurenční výhodu. Těší nás, že tím poskytujeme i konkurenční výhodu našim zákazníkům a přispíváme i ke zlepšení práce jejich zaměstnanců.

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek