reklama

Prague digital guide

18. října 2009
Ke stažení: Virtuálně na PC

Dne 15.10.2009 představili zástupci společností Avantgarde Prague a Digital Urban Legends (D.U.L.) nového digitálního průvodce, na kterém spolupracovali poslední tři roky. Avantgarde Prague je cestovní agenturou a systém v Praze provozuje. D.U.L. je autorskou společností, která sdružuje vývojáře, historiky i grafiky a která systém vyvinula. Společně zpracovali obsahovou část průvodce.

Jedná se o zařízení typu PDA, na kterém běží speciálně vyvinutá aplikace obsahující na 900 památek, kulturních zařízení a restaurací. Obsah průvodce čítá na 350 stran textu o historickém a kulturním dědictví Prahy a českých zemí. Dějiny jsou zpracovány v krátkých i rozsáhlejších článcích, najde si tak příznivce mezi méně i více náročnými uživateli.

Průvodce svým obsahem dosahuje váhy 5kg tištěných ekvivalentů. Obsah je rozsáhlý, přehledný a čtivý. Obsahuje na 1800 fotografií, z toho 1200 ze zóny pražské památkové rezervace. Vše vzájemně provázáno 4500 vazbami, díky kterým se lze dočíst o souvislostech.

"Když stojíte u Chrámu sv. Víta, můžete si rovnou přečíst o významných umělcích, kteří se na katedrále podíleli za posledních 700 let," řekl Jan Rajniš, jednatel společnosti Avantgarde Prague.

Taková databáze se v dnešní době řadí mezi to nejlepší co se lze o Praze na jednom místě dozvědět. Veškerý obsah je zveřejněn a volně dostupný na webových stránkách http://www.digital-guide.cz/ Pro návštěvníky bude volně dostupná i mobilní verze, která půjde číst na všech mobilních telefonech. Aplikaci si budou do dvou měsíců moci lidé stáhnout pro zařízení s operačním systémem Windows Mobile. Připravují se i jiné platformy, jako např. iPhone.

Ovládání je jednoduché a intuitivní:

"Naše zkušenosti jsou, že to snadno ovládají i lidé starší 60 let," řekl Nikola Schmidt, jednatel společnosti Digital Urban Legends.

V současnosti si lze průvodce zapůjčit v kanceláři autorů, v Praze na Starém Městě v Kaprově ulici. Cena je 850 za první den a 200 za dny další. Zároveň se nyní aktivně pracuje na rozšíření průvodce do hotelů po celé Praze i na další distribuční místa, např. Karlova ulice, u Karlova mostu na Male Straně.

Celý průvodce běží na technickém řešení, které lze velice snadno aplikovat i na jiná místa. Nejen na města, ale i interiéry jako jsou galerie nebo muzea. Plánuje se v blízké době i kombinované řešení např. pro zoologické zahrady, kde se využije prostor zahrady i pavilónů.

Cílem autorů je celé technické řešení rozšiřovat za co nejdostupnějších podmínek pro co nejvíce partnerů. V současné chvíli jednají o nasazení systému v největším archeologickém parku v Kambodži - ANGKOR, v USA i jiných zemích. Zájem mají i kulturně zajímavá města po České republice.

Za autory: Nikola Schmidt a Jan Rajniš

Témata článku: Legends, Prague, Urban, Schmidt, Male

reklama