reklama

Podíl podvodů na Aukro.cz v tomto roce pouze 0,03%, ochranný program byl přesto rozšířen

Podíl podvodů na Aukro.cz zůstává na velmi nízké úrovni, ačkoliv se počet registrovaných uživatelů stále zvyšuje. To plyne ze srovnání za poslední dva roky, tedy za dobu, kdy byl na Aukru zaveden POK (Program ochrany Kupujících). Ten dovoluje vyplatit poškozeným uživatelům až 20 000,- Kč, pokud uživatel nahlásí podvodné jednání Aukru a Policii ČR.

Provozovatel Aukro.cz nyní rozšířil tento ochranný program tak, aby bylo možné vyplácet náhrady uživatelům i v případě, že je poškodí prodejce, registrovaný v zahraničí. To dosud nebylo možné.

„Reagujeme na fakt, že roste podíl prodejců, kteří jsou registrováni v zahraničí a obchodují na Aukru. Většinou jde o Čechy, kteří trvale nebo přechodně bydlí v zahraničí nebo o prodejce ze zahraničních servisů naší mateřské společnosti. Nejčastěji se jedná o prodejce z polského Allegra nebo slovenského Aukra,“ říká k důvodům Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz.

V roce 2008, kdy byl ochranný program zaveden, bylo na Aukru registrováno téměř milion nakupujících a prodávajících. Podíl nezdařených transakcí tehdy činil 0,05 %. V roce 2009 prostřednictvím Aukra prodávalo a nakupovalo už více než 1,5 milionu uživatelů a poměr uživatel/podvod činil 0,09 %. Nyní je na Aukru registrováno bezmála 1,8 milionu uživatelů a procento nezdařených transakcí dosahuje hodnoty jenom 0,03 %.

K tomu Lenka Hanušová dodává: „Počet žádostí do našeho ochranného programu POK zůstává na stejných hodnotách, ačkoliv počet prodaných položek na Aukru roste. Neevidujeme nárůst počtu žádostí o náhradu škody, i přestože jsme zvýšili informovanost o našem ochranném programu a posílili jsme také spolupráci s Policií ČR.“

Co dělá Aukro.cz pro to, aby podvodům zamezilo?

  1. Aktivace účtu přes fyzickou poštovní schránku - každý, kdo chce prodávat, si musí nechat ověřit fyzickou adresu prostřednictvím aktivačního kódu, který mu Aukro.cz zašle na jeho skutečnou poštovní (fyzickou) adresu.
  2. Hodnocení – každý, kdo obchoduje na Aukro.cz, má možnost ihned po skončení obchodu oznámkovat svůj protějšek, tedy prodejce i nakupující se hodnotí navzájem. Jde o jednu z nejrychlejších metod, jak poznat podvodníka.
  3. Prevence – tým několika desítek odborníků z Aukro.cz sleduje podezřelé transakce a v případě podezření je ihned po ověření zablokuje.
  4. Garance – v případě, že se kupující stane obětí podvodu, garantuje Aukro.cz vyplacení náhrady kupujícímu až do výše 20.000 Kč za nutné podmínky, že takovou událost nahlásí vedle Aukra i Policii ČR.

5 rad jak nenaletět podvodníkům na internetových aukcích

S ohledem na vysoký počet transakcí, které na Aukro.cz denně probíhají, není technicky možné, aby Aukro.cz ručilo za prodávané předměty, proto Aukro.cz doporučuje:

  1. Vždy si ověřte důvěryhodnost prodejce – přečtěte si, jak ho hodnotí ti, co u něj již nakoupili.
  2. Pokud jste už nakoupili, ohodnoťte prodejce, tento přístup jednou ušetří peníze i vám.
  3. Nebojte se položit otázku prodejci ještě předtím, než „přihodíte“.
  4. Uschovejte veškerou korespondenci s prodejcem.
  5. Nakupujte pouze tam, kde provozovatel dbá na bezpečnost (hodnocení, garance, poskytnutí záruky, spolupráce s Policií ČR).

Češi čím dál více nakupují na Aukru formou „Kup teď“, tedy za pevnou cenu jako v běžném obchodě. Přitom ještě před dvěma lety dominovaly na Aukru jednoznačně aukce. Důvodem je podle provozovatele příchod nových profesionálních obchodníků a čím dál větší podíl uživatelů, kteří hledají výhodnou cenu, ale nechtějí čekat na konec aukce.

Za poslední 4 roky stoupl podíl prodejů za pevnou cenu na o 30 procentních bodů, za poslední rok dokonce o 15 procentních bodů, takže podíl mezi aukcemi a „Kup teď“ se pozvolna vyvažuje.

„Změnu poměru přisuzujeme především tomu, že na Aukru působí čím dál více profesionálních obchodníků. Ti přicházejí na Aukro, protože jsou schopni za minimální náklady oslovit více než 1,7 mil. uživatelů. Tito obchodníci jsou schopni nabídnout široký sortiment za přívětivou cenu,“ vysvětluje nový trend Pavlína Zábojníková, výkonná ředitelka Aukro.cz.

K zákazníkům podotýká: „Na druhé straně, čím dál více uživatelů Aukra chce koupit zboží za rozumnou cenu, aniž by čekali na konec aukce. To je trend, který zohledňujeme i v našich komunikačních kampaních – Aukro.cz se mění na největší českou nákupní galerii.“

Témata článku: Aukro, Lenka

reklama