reklama

Počet nechráněných koncových stanic v podnicích vrostl

I přes významný nárůst počtu mobilních pracovníků používá šifrování k ochraně dat pouze 27 procent organizací

Check Point Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), celosvětový lídr v oblasti zabezpečení internetu, oznámil výsledky globálního zákaznického průzkumu, který se týká trendů zabezpečení koncových bodů. Společnost Check Point zjistila, že i nadále odchází k růstu v počtu vzdálených pracovníků a podniky potřebují rozšířit svá bezpečnostní opatření k jejich ochraně.

Průzkumu se zúčastnilo 224 IT a bezpečnostních administrátorů. Podle něj vzrostl v loňském roce v porovnání s rokem 2008 počet vzdálených uživatelů, připojených k firemní síti z domova nebo na cestách, ve více než 40 % podnicích. Dále bylo zjištěno, že u jasné většiny podniků (77 %) tvoří až čtvrtinu jejich pracovní síly uživatelé pravidelně využívající vzdáleného připojení.

Přesto, bez ohledu na uvedený růst vzdálených uživatelů, uvedlo jen 27 % respondentů, že jejich společnosti v současné době využívají na podnikových stanicích pro ochranu citlivých dat šifrování pevných disků. Kromě toho pouze 9 % dotázaných podniků používá šifrování i pro vyměnitelná úložiště, jako jsou například USB disky. Mobilní pracovníci tak přenášejí velké množství citlivých dat na přenosných zařízeních a důvěrné firemní informace mohou být ohroženy ztrátou, krádeží či jiným typem útoku.

„Pokud více než čtvrtina firem uvádí, že používá šifrování dat, znamená to, že většina společností vystavuje svá citlivá data nebezpečí jejich vážného zneužití,“ říká David Řeháček, marketingový manažer společnosti Check Point. „Naštěstí z výsledku průzkumu také vyplývá, že si podniky jsou této nebezpečné situace vědomy a mají potřebu ji řešit, zejména v souvislosti s rostoucím počtem mobilních pracovníků,“ dodává D. Řeháček

Průzkum společnosti Check Point také odhalil, že přibližně 47 % respondentů plánuje v příštím roce nákup řešení pro zabezpečení koncových bodů ve spojení s dalšími aplikacemi: s šifrováním disku (24 procent), s NAC (22 procent) a s šifrováním souborů (13 procent).

Mezi nejpopulárnější již nasazené bezpečností aplikace na podnikových koncových stanicích patří antivirus (90 procent), antispyware (56 procent), osobní firewall (49 procent) a VPN klienti (49 procent).

Pracovníci IT oddělení u firem s méně než 5 000 zaměstnanci v reportu uvedli, že v současné době ve svých organizacích využívají koncové stanice v průměru od tří různých výrobců, což způsobuje i problémy s řízením bezpečnosti. Větší podniky využívají v průměru dokonce pět různých výrobců a též uvádějí problémy s efektivní správou bezpečnosti.

Check Point Endpoint Security je první a jediný samostatný klient, který spojuje všechny kritické komponenty pro celkové zabezpečení koncových bodů. S více než 10 integrovanými bezpečnostními funkcemi poskytuje Check Point Endpoint Security vyšší úroveň zabezpečení a zároveň nabízí jednoduchou ovladatelnost pro koncové uživatele. Endpoint Security je jediným bezpečnostním klientem, který zahrnuje Check Point WebCheck – preventivní zabezpečení proti útokům z webového prohlížeče, Full Disk Encryption – zabezpečení vyměnitelných médií a vzdálený přístup přes VPN spolu s dalšími komponenty pro zabezpečení koncových bodů.

Průzkum společnosti Check Point pokryl celou řadu sektorů. Osmnáct procent respondentů bylo z oblasti financí, 14 procent z výrobní sféry a 11 procent z lokálních nebo národních vládních institucí. Čtyřicet čtyři procent tvořili respondenti ze Severní a Jižní Ameriky, 42 procent z EMEA a 11 procent z asijsko-pacifické oblasti. Pokud jde o velikosti organizací, 23 procent má do 99 zaměstnanců, 25 procent tvořili společnosti se 100 až 499 zaměstnanci, 13 procent má 500 do 999 zaměstnanců, 24 procent má 1.000 až 4 999 zaměstnanců a 15 procent mělo více než 5 000 zaměstnanců.

„Ztracená nebo odcizená data vytváří bezpečnostní problém, kterému lze velmi snadno předejít. K ochraně citlivých dat je určen právě Check Point Endpoint Security,“ uzavírá D. Řeháček.

Témata článku: Check Point, Check, Point

reklama