reklama

Panasonic ukončil výrobu vakuových televizorů v Plzni

Praha, 20. ledna 2006 – Společnost Panasonic AVC Networks Czech, s.r.o. dne 18. ledna 2006 oficiálně ukončila výrobu klasických vakuových televizorů (CRT) ve svém plzeňském závodě. Zrušením výroby společnost reaguje na výrazný pokles poptávky po vakuových televizorech na evropském trhu. Plzeňský Panasonic se nyní soustředí na rozšíření výroby televizorů s plochými zobrazovacími panely, ať již plazmovými nebo krystalickými (PDP a LCD televizory), jejichž obliba naopak od loňského roku výrazně roste.

Od spuštění výroby v roce 1997 do tohoto dne bylo vyrobeno celkem 7 643 995 vakuových televizorů. Panasonic vyráběl ročně přes 1,5 milionu vakuových televizorů, avšak v loňském roce došlo k poklesu výroby o polovinu. Naproti tomu došlo k velkému nárůstu v oblasti výroby modernějších plazmových a LCD televizorů a tyto nové technologie proto zcela nahradí výrobu vakuových televizorů. Panasonic letos plánuje výrobu zhruba 2,2 milionu televizorů s plochými zobrazovacími panely (obě technologie LCD a PDP). Klíčovými trhy zůstávají země západní Evropy: Německo a Velká Británie. Celkem společnost dodává televizory do 30 zemí.

 

Rozhodnutí zastavit výrobu vakuových televizorů nebude mít vliv na zaměstnanost v plzeňském podniku. Pracovníci linky budou převedeni na novou výrobu PDP a LCD televizorů.

 

Poslední vakuový televizor vyrobený ve společnosti Panasonic AVC Networks Czech, s.r.o. byl typ Panasonic TX-32M31D.

 

 

 

Profil společnosti Panasonic AVC Networks Czech:

 

§    V loňském roce (2005) společnost dosáhla tržeb 27,5 miliardy korun

§    Na konci roku ve společnosti pracovalo 3200 lidí.

§    V letošním roce plánuje Panasonic nárůst až na 4200.

§    Vedle výroby televizorů se společnost zabývá i výzkumem a vývojem televizorů.

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama