reklama

Panasonic otevřel největší továrnu na PDP plazmové televize na světě

Osaka, Japonsko, 6. prosince 2005 – Panasonic, nejznámější značka koncernu Matsushita Electric Industrial Co. Ltd., oficiálně otevřel novou továrnu na výrobu plazmových televizorů (PDP) v Japonsku. Nový závod se nachází v městě Amagasaki v prefektuře Hjógo na západě Japonska a provoz zde byl zahájen s dvouměsíčním předstihem oproti plánu, aby bylo možné uspokojit rychle rostoucí poptávku po velkých plasmových televizorech ještě na letošním předvánočním trhu.

Nová továrna je největším výrobním závodem na PDP na světě. Továrna již dosáhla výrobní kapacity 125 000 kusů měsíčně a přispěla k celkovému zvýšení produkční kapacity firmy Panasonic v oblasti plasmových televizorů na 300 000 kusů měsíčně, včetně produkce dvou továren v Ósace a jedné v čínské Šanghaji. Až v březnu 2007 začne třetí továrna pracovat na plný výkon a bude produkovat 250 000 přístrojů měsíčně, přesáhne celková kapacita firmy Panasonic 5 milionů plasmových televizí ročně. Společnost Panasonic tak bude disponovat největší výrobní kapacitou v oblasti plasmových televizí, což jí umožní udržet si v tomto tržním segmentu dominantní postavení.
 
Plasmové obrazovky jsou sebe-osvětlující, takže umožňují široký úhel pohledu, nabízejí rychlé reakční času a vynikající reprodukci barev. Pro flexibilní kontrolu emisí jsou tyto obrazovky ideální z ekologického hlediska – nabízejí úsporu energie i při vysokém výkonu.

Plasmové televizory vybavené touto technologií rychle získávají na popularitě, a to i díky celosvětovému trendu směřujícímu k digitalizaci televizního signálu. Plasmové televize se vlastně už staly globálním standardem v oblasti velkoplošných TV. V segmentu plochých obrazovek o úhlopříčce 37 palců a větších tvoří plasmové televize více než 90 procent celkové produkce.

Díky úspoře nákladů a technologickým přednostem při výrobě velkoplošných obrazovek má plasmová technologie vysoký potenciál do budoucnosti a postupně dochází i k nárůstu velikosti panelů. Ty se používají nejen v domácnostech, ale multifunkční obrazovky nacházejí uplatnění i v podnikatelské sféře, vzdělávání a medicíně. Očekává se, že s rozvojem digitálního vysílání poptávka po velkoplošných televizorech v roce 2006 ještě poroste. Ostatně právě v roce 2006 se uskuteční dvě významné sportovní akce: v únoru zimní olympijské hry Turíně a v červnu Mistrovství světa ve fotbale v Německu.

Společnost Panasonic očekává, že globální poptávka po plasmových televizorech dosáhne v březnu 2008 čísla 12 milionů a o rok později již 15 milionů kusů. Díky nové technologii zpracování a novým výrobním systémům právě otevřená továrna nabídne mnohem vyšší efektivitu a kvalitu.

Továrna je vybavena nejnovější technologií a dokáže zpracovávat velké substráty, což umožňuje dosáhnout vyšší, rychlejší a flexibilnější produkce panelů. Společnost Panasonic hodlá využít své výrobní kapacity, jež je největší na světě, a uspokojit poptávku zejména v tržním segmentu 42palcových modelů. Společnost Panasonic se na trh s plasmovými televizory silně zaměřuje a provoz svých čtyř továren upraví tak, aby dokázala uspokojit potřeby celosvětového trhu.


Profil nové továrny

Název:  Matsushita Plasma Display Panel Company Ltd. Third Plant
Místo:   Amagasaki, prefektura Hjógo, Japonsko (pozemek: zhruba     142 000 m2)
Investice:  95 miliard jenů včetně nákladů na výstavbu a zařízení (zhruba    835,5 milionu USD v květnu 2004)
Prezident:  Ken Morita 
Viceprezident Panasonic AVC Networks Company 
Executive Officer, Matsushita Electric Industrial Co. Ltd.
Obchodní aktivity:  Výroba a prodej plasmových panelů, plasmových modulů a     příbuzných produktů
Výrobní kapacita:  250 000 kusů měsíčně (1. fáze: 125 000 kusů; 2 fáze: 125 000    kusů měsíčně)
Stavba:    Stavební práce začaly v květnu 2004
Provoz:   Provoz byl odstartován v září 2005
Zaměstnanci: Zhruba 800
Plocha:  Zhruba 147 000 m2

Témata článku: Panasonic, Plasma

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama