OKI posílila svou pozici na českém trhu profesionálního kancelářského tisku

Japonská značka OKI Printing Solutions meziročně navýšila svůj tržní podíl v oblasti profesionálního kancelářského tisku. Výborných výsledků dosáhla i přes globální pokles ekonomiky. Podle dat nezávislé analytické společnosti IDC za celý rok 2009* OKI obsadila (dle prodaných kusů) v České republice:

Klepněte pro větší obrázek

 ** Rychlými tiskárnami se rozumí barevné laserové/LED modely s rychlostí 11 a více barevných str./min nebo černobílé laserové/LED modely s rychlostí 21 a více černobílých str./min

Barevné laserové/LED tiskárny formátu A4

  • V segmentu profesionálních barevných tiskáren formátu A4 (11 a více barevných stran za minutu) zaujímá OKI na trhu druhé místo v prodeji kusů (16,8 %) i v hodnotě (12,8 %).
  • Na trhu barevných laserových/LED tiskáren formátu A4 se společnost OKI umístila na třetím místě v hodnotě (8,9 %) a na čtvrtém místě v počtu prodaných kusů (6,5 %).

Barevné laserové/LED tiskárny formátu A3

  • OKI je na prvním místě v kategorii barevných laserových/LED tiskáren formátu A3 v kusech (70,5 %) i v hodnotě (56,9 %). Svoji pozici lídra na trhu upevnila meziročním růstem podílu na trhu o 28,9 procentních bodů.

Barevné laserové/LED multifunkční tiskárny (MFP) formátu A4

  • Nejvýraznější meziroční nárůst trhu zaznamenala kategorie barevných laserových/LED MFP formátu A4. Trh zaznamenal nárůst prodaných kusů o 51,7 % (z 18 125 na 27 502 ks) a v hodnotě o 44 %.
  • U profesionálních barevných MFP formátu A4 (11 a více barevných stran za minutu) zaujímá OKI na trhu druhé místo v prodeji kusů (18 %) i v hodnotě (22,8 %).
    Profesionální segment v prodaných kusech meziročně vzrostl o 143 % (na 9 142 kusů) a v hodnotě o 92,5 %.

Černobílé LED/laser tiskárny formátu A4

  • V kategorii profesionálních černobílých laserových/LED tiskáren (21 a více stran za minutu) formátu A4 se společnost OKI umístila na druhém místě v kusech (13,7 %) i hodnotě (11,8 %). Meziročně tak navýšila svůj podíl na trhu o 4,8 procentních bodů v prodaných kusech a o 1,8 procentních bodů v hodnotě.

 * Uvedené údaje jsou čerpány z výzkumu analytické společnosti IDC „Quarterly Printer Market Tracker“ za rok 2009 v České republice (více na www.idc-cema.com) a uvedený text byl autorizován odpovědným pracovníkem společnosti IDC.

Témata článku: A3, Tracker