reklama

Obrat společností Asociace.BIZ přesáhl 500 mil Kč

Investice do internetových řešení a on-line marketingu dynamicky rostou. IT společnosti a internetové agentury, které tato řešení v ČR dodávají a které jsou sdruženy v Asociaci.BIZ, dosáhly v roce 2007 celkového obratu 538 mil. Kč. Tempo růstu obratu jejich služeb se zvýšilo ze 17,3 % v roce 2006 na 26,0 % v roce 2007.

Největší část obratu, celkem 486 mil. Kč, tvoří návrhy a produkce portálů, www prezentací, e‑shopů, intranetů a komunikačních kampaní. Dalších 52 mil. Kč, tedy méně než 10 %, tvoří přeprodeje licencí za implementovaný software třetích stran, přeprodeje mediálního prostoru v rámci dodávaných komunikačních kampaní a přeprodeje hardware k dodaným řešením.

Nejprodávanějšími produkty, které společnosti implementují, jsou: 1. Content Management Systémy - systémy pro správu obsahu nasazované na portály, www prezentace, e-shopy, intranety; 2. online rezervační systémy; 3. Identity Management (systém implementovaný zejména u intranetů, umožňující spravovat uživatelské účty ve všech firemních informačních systémech z jednoho místa).

Nejprodávanějšími službami jsou návrhy a realizace komunikačních strategií pro interaktivní média. Kampaně stále častěji vznikají integrovaně ve spolupráci s nadlinkovými a podlinkovými agenturami. Za trendem komplexních cross-mediálních dodávek služeb v této oblasti stojí snaha klientů o dosažení lepších výsledků, než při roztříštěné snaze několika různých agentur. Tvůrci kampaní jsou tak pro svoji úzkou specializaci a neustále se objevující nové formáty digitální reklamy čím dál častěji zodpovědní i za kompletní kreativní pojetí kampaně v prostředí internetu.

Individuální obraty jednotlivých internetových společností, nejprodávanější produkty a služby v roce 2007 a orientace firem na určité segmenty trhu uvádí následující tabulka.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Cross, Tempo

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama