reklama

Oblasti CRM software v utilitách dominuje SAP před Oracle a Ventyx

Podle studie analytické společnosti IDC je vedoucím dodavatelem software pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a zákaznických informačních systémů (CIS) společnost SAP před firmami Oracle a Ventyx. Každoroční zpráva IDC Energy Insights hodnotila celkem sedm dodavatelů těchto řešení, a to z pohledu spokojenosti zákazníků s dlouhodobým vlastnictvím systémů a reflektování potřeb trhu.

„Pohled spokojenosti zákazníků s dlouhodobým vlastnictvím hodnotil dodavatele především z pohledu rozumnosti strategie dodavatele, jeho finančního zdraví, závazku směrem k odvětví a spokojenosti zákazníků. Pohled reflektování potřeb trhu se naopak zaměřil zejména na silné stránky řešení z pohledu vlastností, interoperability, architektury, kvality služeb včetně podpory a nákladů,“ vysvětlil Ján Ferjo, Business Development Manager společnosti SAP pro střední a východní Evropu.

Společnost SAP dosáhla vůbec nejlepšího výsledku v oblasti spokojenosti zákazníků s dlouhodobým vlastnictvím a druhého nejlepšího výsledku v oblasti reflektování potřeb trhu. Zpráva u CIS řešení SAP pozitivně ocenila především rozšíření funkcionalit, stejně jako jasné záměry společnosti v oblasti integrace nástrojů pro chytré měření spotřeby energie nebo nové obchodní modely pro poskytovatele služeb v oblasti utilit.

Druhého nejlepšího celkového výsledku dosáhla společnost Oracle, u které autoři analýzy pozitivně hodnotili například schopnosti v oblasti optimalizace využívání a výkonnosti databáze. Jako třetí nejlepší se umístila společnost Ventyx, u které autoři studie chválili například propojení aplikace business intelligence s funkcemi zákaznické péče a vyúčtování.

Software CIS/CRM od společnosti SAP v současné době používá více než 500 poskytovatelů služeb v oblasti utilit. Vedle IDC ohodnotila SAP jako vedoucího poskytovatele CIS řešení již třetí rok po sobě rovněž analytická firma Gartner. Další analytická firmy Utilipoint umístila SAP na první místo již čtvrtý rok po sobě.

Témata článku: Energy

reklama