reklama

Objem ročních internetových reklamních investic zůstává stále za televizí a tiskem

V objemu reklamních investic v České republice v roce 2010 tradičně dominovala televize. Internet se mezi investicemi do nadlinkových (ATL) médií umístil až na třetím místě. Tisk ho v tomto ohledu předhonil pětinásobně. Monitoring reklamních investic provedla společnost Admosphere na základě ceníkových cen.

Zadavatelé reklamy na českém trhu stále nejvíce věří v kupní sílu televizního publika. V loňském roce utratili za prostor v televizním vysílání více než 25,5 miliardy korun.

Navzdory prognózám, že investice do reklamy na internetu v brzké době předhoní inzerci v tisku, se tak ještě zdaleka nestalo. Tiskoviny jsou i nadále velmi žádaným prostředkem propagace. O tom svědčí i celkové výdaje do reklamy v tisku ve výši 21,5 miliardy korun.

Internet je, z hlediska objemu investic za rok 2010, až dalším v pořadí. Výdaje za reklamu na internetu jsou oproti těm v tisku pětinové. Za loňský rok se tak do on-line propagace proinvestovaly 4,2 miliardy korun. Vzhledem k tomu, že do monitoringu tohoto mediatypu vstupuje pouze plošná (displey) reklama, která je stále dominantním produktem, odhaduje se celkový objem investovaných prostředků do reklamy na internetu větší. Přesto je odstup od televize a tisku stále výrazný.

Co se týče out-of-home reklamy (3,3 miliardy Kč), z 83 % zadavatelé směřovali přímo do outdooru (2,7 miliard Kč), relativně často vyhledávali i kino (231 mil. Kč) a instore reklamu (182 mil. Kč).

Pořadí mediatypů dle objemu reklamních investic uzavírá rozhlas s 1,2 miliardami korun. Na tento výsledek má vliv především fakt, že monitoring sleduje pouze celoplošné rozhlasové reklamní kampaně mediálních zastupitelství Regie Radio Music, MEDIA MARKETING SERVICES, Media Master a Big partnership media. Společnost Admosphere se snaží vést jednání směřující k rozšíření stávajícího monitoring rozhlasu i o data regionálního vysílání, která v transparentní formě na českém trhu stále chybí.

Veškeré investice monitoruje společnost Admosphere na základě ceníkových cen. Ceny nezahrnují vlastní inzerci jednotlivých médií.

Tabulka 1: Investice do reklamy dle mediatypů v roce 2010

Klepněte pro větší obrázek 
 

* bez vlastní inzerce

Tabulka 2: Investice do reklamy mediatypu OOH v roce 2010

Klepněte pro větší obrázek

Graf 1: Investice do reklamy dle mediatypů v roce 2010

Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Monitoring

reklama