Nové bezplatné nástroje pro firmy na Mapách Google

6. listopadu 2009
Nové KDE 4.3.3 opravuje desítky chyb

V dnešní době obzvlášť pro malé a střední podniky (MSP) platí, že kdo není na internetu, jako by nebyl. Potvrzuje to i fakt, že více než 50 % oslovených MSP se domnívá, že internet má velmi důležitý vliv na jejich podnikání. Google nabízí několik bezplatných nástrojů pro online prezentaci a analytických funkcí s ní souvisejících. Nově uvádí funkci Přehled v Adresáři firem na Mapách Google a anotace v rámci služby Google Street View.

I. Funkce Přehled v Adresáři firem

Novinkou v Adresáři firem na Mapách Google je funkce Přehled. Tento bezplatný nástroj poskytuje společnostem, které využívají službu Adresář firem Google, informace o vyhledávání jejich firemních záznamů ve Vyhledávači Google i na Mapách Google. Přehled nabízí i data o trendech a uživatelích, která mohou být dále využita pro změny a vlastní podnikatelská rozhodnutí.

Pro využití funkce Přehled je potřeba mít vlastní firemní záznam v Adresáři firem na Mapách Google. Zaregistrovat se může snadno a bezplatně každý podnikatel nebo firma pomocí funkce Zařaďtesvoji firmu do služby Mapy Googlena hlavní stránce. Dále už jen stačí firmu umístit přímo do map a vložit základní informace o svém podnikání: adresu, provozní dobu nebo i fotografie obchodů nebo produktů. V případě změn je zápis možné rychle aktualizovat. Výhodou adresáře je, že firma bude na internetu dohledatelná i v případě, že nemá vlastní webové stránky.

Po zaregistrování mohou firmy v rámci Přehledu sledovat tyto informace:

  • Imprese: Četnost výskytu záznamu ve výsledcích Google vyhledávání nebo v Mapách Google za dané období.
  • Činnosti: Počet případů, kdy uživatel využil záznamu firmy. Například kolikrát se přes záznam proklikl na webovou stránku podniku, anebo si vyžádal informace o tom, jak se k podniku dostane.
  • Top výsledky vyhledávání: Které dotazy dovedly zákazníky k záznamu o dané firmě. Například zda vyhledal uživatel záznam díky dotazu „čaj“ nebo „káva“?
  • PSČ kódy klientů: Z jakých okresů pocházejí klienti, kteří si vyhledávají informace o tom, jak se do firmy dostanou.

„Zejména pro menší firmy je funkce Přehled jednoduchý a rychlý nástroj, jakým dát o sobě vědět, získat základní analytické informace zdarma a pochopit tak procesy vyhledávání, které usnadní další podnikatelské rozhodování nebo inspirují k novým nápadům,“ říká Daniel Nohel, Industry Sales Manager českého Googlu a dodává: „Firmy či podnikatelé tak mohou přilákat více zákazníků, přemístit své podnikání blíže ke klientům nebo upravit nabídku služeb dle nejčastěji vyhledávaných pojmů.“

Funkce Přehled v Adresáři firem umožní uživatelům s daty pracovat a používat nejrůznější seznamy, mapy nebo grafy, jako je například tento, který měří imprese a činnosti pro záznam jednoho hotelu:

V této chvíli je možné pro registrované záznamy najít data za posledních třicet dnů. Později však budou nové informace přidávány každý den, takže vývoj bude možné monitorovat průběžně. Veškerá data sdělovaná prostřednictvím této funkce jsou anonymní a agregovaná, aby ochrana soukromí uživatelů Google byla řádně zajištěna.

II. Anotace ve službě Street View

Pro podnikatele ne méně zajímavou možnost prezentace na internetu v kombinaci s Adresářem firem nabízí i služba Street View. Je-li místo, kde se společnost nachází (a je zaregistrované na Mapách Google), zmapované pro Street View, objeví se při zobrazení informací o hledané společnosti možnost na něj přepnout. Uživatel tak vidí danou restauraci, obchod či sportovní klub přímo v panoramatických fotografiích Street View.

Více informací o Adresáři firem najdete na hlavní stránce Map Google mapy.google.cz nebo zde, informace o službe Street View na mapy.google.cz/streetview.

Témata článku: Street