reklama

Nejvíce Čechů chce letos mobil, loni to byla pekárna

15. prosince 2009
ArsClip: Schránka 2.0 pro Windows

Odhadnout, co bude hitem mezi vánočními dárky, není zdaleka tak jednoduché, jak se zdá. Zatímco loni kralovala elektronika a drobné domácí spotřebiče, letos to je nanejvýš mobilní telefon a péče o domácí mazlíčky. Vyplývá to z přehledu, který připravila společnost MALL.cz, jedna z největších nákupních galerií na českém internetovém trhu.

Podle zjištění MALL.cz byl v loňském listopadu, který lze považovat za měsíc, kdy již probíhá značná část vánočních nákupů, největší zájem o domácí pekárny výrobce Moulinex. Umístily se totiž hned na prvním a třetím místě žebříčku. „Domácí pekárny byly loni velkým hitem nejen předvánočních nákupů, ale i po celý rok. Předpokládáme, že křivka zájmu a nasycení trhu, dospěly svého vrcholu,“ říká Petr Král, marketingový ředitel MALL.cz. Na druhém a čtvrtém stupínku pak byly pračka Electrolux s předním plněním a plazmový televizor Panasonic Viera. V loňském roce tak byly domácí pekárny spolu s plochými televizemi jednoznačně nejžádanějšími produkty.

„Zato letos jsou preference Čechů zcela úplně jiné,“ upozorňuje Král a dodává, že prvnímu místu vévodí mobilní telefon Samsung, který má velmi výhodný poměr kvality a ceny a splňuje všechny nároky moderního mobilu včetně dotykového displeje, přehledného menu s přímým přístupem na dnes velmi populární služby jako je Facebook, MySpace nebo YouTube. Na žebříčku nejvíce objednávaných výrobků je na druhém a čtvrtém místě následován stelivem pro kočky. První pětici doplňují i klasické bílé spotřebiče tj. pračka AEG a chladnička Gorenje.

Nicméně Petr Král upozorňuje na mnohem významnější porovnání, které lze nalézt v žebříčku kategorií. „Existuje mnoho modelových řad pro jeden produkt, a tak o zájmu spíše vypovídají kategorie výrobku, než samotné konkrétní modely,“ vysvětluje Král. Tento žebříček je již poměrně standardní a nijak zvlášť překvapující. „Čelo stupnice obsadily notebooky, následovány mobilními telefony, LCD televizemi, deskovými hrami a parfémy,“ vypočítává Petr Král z MALL.cz. V první desítce se také objevilo termoprádlo a digitální kompaktní fotoaparáty.

V neposlední řadě můžeme sledovat vzrůstající poptávku po osvědčených hračkách, v kursu je zejména Lego a deskové hry, malé mini notebooky, diáře, interiérové doplňky a sauny. Velkým hitem se letos staly infrasauny.

Témata článku: Petr, Panasonic Viera, Aeg, Electrolux, Lego, Preference

reklama