Na poli internetového byznysu se to „pěkně mele“. Každý chce vydělat a když už výdělky nejsou to, co dřív, tak se musí web prodat, dokud má dobré jméno a návštěvnost. Stejný scénář platí i u e-shopů zabývajících se prodejem parfémů, tedy jednou z nejžádanějších komodit na internetu.
U nás největší internetová parfumerie Parfemy.cz nyní pohltila konkurenci Parfum.cz, která na trhu působí od roku 2001. Toto „sousto“ vyšlo Vivantis, provozovatele Parfemy.cz, na několik miliónů korun.
Trh v oblasti internetového prodeje parfémů je v České republice přesycen – existuje několik stovek internetových obchodů a stále vznikají další a další. „Tato situace společně s tvrdou cenovou válkou vede k nízkým maržím a je pro mnoho prodejců neudržitelná. My se snažíme nacházet odumírající e-shopy nebo jsme jimi přímo oslovováni. Cena akvizice se pak odvíjí od realizovaného obratu, případně od návštěvnosti daného internetového obchodu,“ vysvětluje situaci na trhu předseda představenstva Vivantis, a.s. Martin Rozhoň.