reklama

Nejčastější motivací pro nákup na internetu je příhodná cena

19. května 2009
SETI@Home už deset let hledá ufony

Z rozsáhlého průzkumu předního českého internetového nákupního centra Obchodní-dům.cz vyplývá, že k nejčastějším argumentům pro nákup na internetu patří výhodné ceny a komfortní a rychlé dodání zboží až do domu. Nejaktivněji přitom na internetu nakupuje generace třicátníků.

Do průzkumu se v období od ledna do března 2009 zapojilo 11 432 respondentů z řad zákazníků internetového obchodu Obchodní-dům.cz, přičemž podíl mužů a žen se téměř shoduje s poměrem českých uživatelů internetu - podle údajů agentury Mediaresearch z února 2009 byli muži proti ženám v převaze 54:46.

Průzkum portálu Obchodní-dům.cz dále ukázal, že na internetu nakupují zákazníci napříč všemi věkovými skupinami. Největší část tvoří s 36 % třicátníci, generace čtyřicátníků zaujímá 22 % a padesátníků 17 %. Nejčastěji jde o osoby v pracovním poměru (69 %), zákazníci z řad živnostníků, důchodců či matek na rodičovské dovolené tvoří 8mi % respektive 7mi % poměrně vyrovnané skupiny. Na internetu utratí 47 % zákazníků více než 10 000 Kč za rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Největší zastoupení věkové kategorie 30-39 let přikládáme do značné míry zaměření našeho portfolia, kde převahu hrají domácí spotřebiče a spotřební elektronika. Generace třicátníků se vesměs věnuje zakládání rodiny a budování domovů, a proto je pro ně náš sortiment atraktivní," uvedl Petr Šebek, obchodní ředitel portálu Obchodní-dům.cz.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zákazníci e-shopu Obchodní-dům.cz používají internet nejčastěji doma (50 %) a ve velké míře i v zaměstnání (35 %). Nejméně často pak využívají služeb internetových kaváren (2 %). Čtyři z pěti nakupujících jsou on-line denně.

V současné době tvoří internetová populace (12+) celých 55 % celkové populace České republiky (12+). Internetová populace je přitom mladší, vzdělanější a zahrnuje větší počet mužů než celková populace ČR.

reklama