reklama

Nahradí hudební mobilní telefony MP3 přehrávače a iPODy?

Praha, 20.června 2007 – Technické vymoženosti, sbližování se a příležitosti k růstu prostřednictvím kontaktů se spotřebiteli – to jsou tři mocné trendy, které ženou kupředu hudební spotřebitelský trh v Asii. Vyplývá to ze studie vypracované společností Branded, MTV a Synovate publikované na 2007 Music Matters asijsko-pacifickém hudebním fóru, které se konalo v Hong Kongu.

Synovate provedl výzkum mezi 3 857 respondenty ve věku 15 až 34 let z Číny, Hong Kongu, Indie, Indonésie, Koreje, Malajsie, Filipín, Singapuru, Tchaj-wanu a Thajsku.  Studie zkoumala, jak jsou mladí Asiaté žijící ve městech nadšeni hudbou, jaké aktivity spojené s hudbou provozují a jaký je jejich postoj k digitální budoucnosti hudby. 

Craig Harvey, ředitel mediálního výzkumu Synovate pro oblast Asie a Pacifik, řekl, že studie ukazuje, že asijští spotřebitelé jsou stejně zanícení do digitálních technologií, které využívají ke stahování a přehrávání hudby, jako do hudby samotné.

„Asijští spotřebitelé mocně využívají digitální hudební technologie skrze své počítače, mp3 přehrávače a mobilní telefony, což je pro ně dostupnější a pohodlnější. Hudbu tak mohou poslouchat kdekoliv a kdykoliv“, dodává Harvey. 

51 procent spotřebitelů uvedlo, že by hudbu poslouchalo více, kdyby vlastnili MP3 přehrávač nebo mobilní telefon s touto funkcí, přičemž vyzdvihovali důležitost digitální technologie, a to především pohodlnou obsluhu a poslech, stejně tak jako růst spotřebitelské poptávky.“

Napříč regionem, 56 % spotřebitelů si za poslední měsíc přehrávalo hudbu na počítači, zatímco 53 % si ji pouštělo na MP3 přehrávači.

„I navzdory silnému rozvoji digitálních zařízení by neměly být opomíjeny tradiční metody přenosu hudby“, říká Ian Stewart, viceprezident výzkumu a plánování MTV Asia. „Tyto tradiční přehrávače fungují v některých asijských zemích po boku digitálních technologií.“
„Digitální hudba je možná pohodlnější, ale stále jedna třetina všech spotřebitelů v Asii sleduje skoro každý den hudební videoklipy v televizi a dalších 25 % je potom sleduje dvakrát či třikrát do týdne,“ upřesnil.
 
„V zemích jako je Indie a Indonésie, kde může nízké pokrytí Internetu představovat problém, je nejdůležitějším médiem pro přístup k hudbě televize. 67 % Indů a 35 % Indonésanů sleduje hudební klipy v televizi téměř každý den, což znamená nejvyšší míru této sledovanosti v regionu.“

Tím, že se digitální technologie stává převládající, spotřebitelé požadují po svých počítačích a mobilních telefonech, aby sloužily také jako „one-stop music shopy“.

„Sbližování je významným trendem v asijském hudebním průmyslu. Celkem 57 procent spotřebitelů v regionu uvádí, že jsou připraveni nahradit své mp3 přehrávače nebo iPody mobilními telefony přehrávajícími hudbu,“ řekl výkonný ředitel Branded, Jasper Donat.

„Důležitost mobilních telefonů pro přehrávání hudby je také markantní v číslech, které zachycují stahování hudby. Více než čtvrtina všech spotřebitelů v regionu (27 %) za poslední měsíc stáhla a uložila písničku do svého mobilního telefonu. 63 % respondentů se shoduje, že by hudební průmysl měl spolupracovat s telekomunikačními společnostmi na způsobu doručování hudby přes mobilní telefony,“ dodal.

U mužů mezi 15. a 24. rokem (32 %) je nejvíce pravděpodobné, že si stáhnou hudbu do svého mobilního telefonu, přičemž u Číňanů (39 %), Indů (33 %) a Malajců (33 %) je to více pravděpodobné než u jiných národů.

Harvey poznamenal, že nejhorlivější poptávka po víceúčelových zařízeních pochází z rychle se rozvíjejících ekonomik v Jihovýchodní Asii. Malajci (75 %), Thajci (66 %), Filipínci (65 %) a Číňané (65 %) mají největší sklony k poptávce po tomto sbližování.

V rozvojových ekonomikách představují omezené příjmy spotřebitelů rozhodování o nákupu nejen mezi značkami, nýbrž mezi jednotlivými produkty.

„Mobilní telefony jsou v mnoha těchto zemích důležitým prostředkem ke komunikaci. Telefon, který navíc přehrává hudbu, odstraňuje problém nutnosti výběru mezi produkty a poskytuje spotřebiteli možnost, aby se spíše ‘práskl přes kapsu‘,“ dodal pan Harvey.

Harvey řekl, že studie ‘Music Matters‘jednoznačně odhalila obrovské příležitosti pro chytré, spotřebitelsky orientované hudební obchodníky. Ti by se měli ujmout této iniciativy a pravidelně spolupracovat s asijskými spotřebiteli.

„Přestože asijští spotřebitelé provozují nejrůznější aktivity spojené s hudbou – hledají a poslouchají své oblíbené písničky na internetu a na svých počítačích, existují značné rezervy v používání internetu k četbě o hudbě, stejně tak jako v četnosti, s kterou zažívají hudbu na živo.“

„Hudební průmyslové organizace doufají, že budou mít osobitější a trvalý vztah se svými asijskými spotřebiteli, čímž učiní z těchto rezerv výhodu. A to tím, že poskytnou přístup k poutavému, důležitému, místnímu hudebnímu obsahu právě na Internetu, který pomůže utvářet hudební vkus spotřebitelů a rozvíjet loajalitu ke značkám,“ řekl.

60 procent spotřebitelů celkově uvedlo, že nikdy nečetlo o hudbě online, a to ani v mnoha internetově vyspělejších zemích zahrnujících Koreu (64 %), Singapur (57 %) a Tchaj-wan (46 %). Dalších 57 % respondentů přiznalo, že za poslední měsíc nenavštívili žádnou webovou stránku zabývající se hudbou nebo aktivit souvisejících s muzikou.

„Asijský hudební trh skýtá velký potenciál. Pomocí správného přístupu k zainteresovaným asijským spotřebitelům a pomocí nejužívanějších médií - Internetu a televize – může hudební průmysl pomoci formovat a směrovat spotřebitelský výběr a rozvíjet loajální, nadšený trh, který v současnosti zůstává relativně nevyužitý,“ řekl Harvey.

Témata článku: iPod, Indie

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama