Na newyorském TechCrunch Disrupt debutoval nový český venture fond Air Ventures, představil dva ambiciózní startupy

S mobilní aplikací Sourcy na práci s informacemi ze sociálních sítí a e-mailovým nástrojem s umělou inteligencí Clever Monitor debutoval nový venture fond Air Ventures na jedné z největších startupových konferencí TechCrunch Disrupt v newyorském Brooklynu.

Jedna z největších a technologických konferencí TechChrunch Disrupt, která proběhla v uplynulých dnech v New Yorku, měla i výraznou českou stopu. Během třetího dne se veřejnosti představily také dva zajímavé startupy - Sourcy a Clever Monitor, který má už dnes mezi klienty například globální značky jako BMW nebo Disney.

Oba startupy se prezentovaly pod hlavičkou nově vzniklého fondu Air Ventures (airvcs.com), pro který byla newyorská konference debutem. “Po několik měsíců jsme dávali dohromady potrfolio talentovaných podnikatelů a projektů, kterým chceme pomáhat škálovat jejich business,” řekl Managing Partner fondu Václav Pavlečka. “Nyní jsme konečně oficiálně odstartovali. S partnery fondu chceme plně využít naše dlouholeté zkušenosti v oblasti marketingu, ale i vývoje inovací a hodláme pomáhat inovacím v regionu k mezinárodnímu růstu,” uzavřel Pavlečka. Spoluzakladatelm fondu je také Michal Nýdrle, majitel skupiny Kindred Group, jednoho z  největších uskupení firem pro marketingovou komunikaci v ČR.

Prvním ze startupů je mobilní aplikace Sourcy (getsourcy.com), která na Disruptu oficiálně spustila otevřenou betaverzi. Sourcy řeší stále aktuálnější problém, kdy na jedné straně je na sociálních sítích stále více informací, ve kterých se uživatel jen stěží orientuje a na straně druhé se často nedostane k těm zprávám, o které by skutečně stál. Facebook i další sociální sítě totiž využívají algoritmy a zobrazují jen takové příspěvky, které jsou sponzorované, nebo o nichž si myslí, že by mohly být zajímavé. „My věříme v inteligenci lidí, nikoliv robotů, a proto si uživatel může vytvořit svá oblíbená témata, přidat si do nich vlastní zdroje a z těch mu pak jsou zobrazovány veškeré informace,“ vysvětluje Jan Svoboda ze studia NightWorks, které za vývojem stojí.

Dalším českým projektem, který v New Yorku vzbudil pozornost, je Clever Monitor (clevermonitor.com) Mailingová platforma, která disponuje umělou inteligencí a sama se učí, jak klientovu kampaň co nejlépe optimalizovat. Správně vytvořené direct mailingové kampaně patří mezi nejefektivnější nástroje, jak oslovit nové, ale i stávající zákazníky. “Clever Monitor díky propracovanému analytickému modulu dokáže dokonale poznat chování zákazníků a na základě získaných dat optimalizovat další  kampaně pro jejich větší dosah,“ vysvětluje Lukáš Hakoš, CEO Clever Monitoru.

Témata článku: CEO