reklama

Motorola oznamuje výsledky za první čtvrtletí roku 2006

Obrat společnosti přesáhl hranici 10 miliard dolarů. Prodeje posílily v oblasti mobilních telefonů i digitálního vybavení domácností.

Shrnutí finančních výsledků za první čtvrtletí 2006:

• Nárůst tržeb o 23 % – tržby společnosti dosáhly výše 10,01 miliard dolarů, ve srovnání
s 8,16 miliardy za první čtvrtletí roku 2005
• Provozní cash-flow ve výši přibližně 700 milionů dolarů
• Zisk na jednu akcii 0,27 USD
• Rekordní počet  prodaných mobilních telefonů – 46,1 milionu kusů
• Meziroční nárůst celosvětového podílu na trhu mobilních telefonů o 4,8 % – celosvětový tržní podíl společnosti dosahuje 21 %, to představuje nárůst o 4,8 % ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2005
• Rekordní prodeje digitální set-top-boxů – více než 2 miliony kusů za Q1

Schaumburg/Praha – 19. duben 2006 – Motorola oznamuje finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2006. V tomto období dosáhla společnost významného úspěchu v podobě zvýšení obratu na 10,01 miliardy dolarů. Motorola zároveň zaznamenala již 21. čtvrtletí s pozitivním provozním cash-flow v řadě, tento ukazatel dosáhl hodnoty 700 milionů dolarů. Společnost zároveň výrazně zintenzívnila zpětný odkup akcií. V průběhu prvních tří měsíců roku nakoupila 37 milionů svých akcií v celkové hodnotě přibližně 815 milionu dolarů.

„Výsledky společnosti za první čtvrtletí jsou pro nás dalším úspěchem. Dosáhli jsme historicky nejvyššího obratu za toto období a nebýt nákladů na reorganizaci, šlo by i o nejvýdělečnější první čtvrtletí v naší historii. Motorola tak pokračuje v růstu tržního podílu i prodejů při zachování zdravé ziskovosti,“ uvedl Ed Zander, výkonný ředitel a předseda představenstva společnosti Motorola. "Naše neodolatelné produkty a řešení dále naplňují vizi mobility bez hranic. Abychom mohli úspěšný trend udržet i nadále, oznámili jsme zjednodušení firemní struktury, která přinese vyšší efektivitu práce a snížení nákladů. Zároveň jsme se rozhodli odprodat divizi, která se věnuje řešením pro automobilový průmysl. Zaměření na strategické oblasti nám umožní další posílení pozice na trhu
a vyšší příjmy z hlavních činností.“

Výsledky hospodaření

Segment mobilních zařízení – obrat divize mobilních zařízení meziročně vzrostl o 45 % na
6,4 miliardy dolarů. Provozní zisk divize dosáhl výše 702 milionu ve srovnání se 440 miliony za první čtvrtletí roku 2005. Skvělé postavení na trhu a neutuchající zájem o naše produkty udržuje zejména poutavý design a multimediální funkce – přehrávání hudby a záznam i sledování videa.

• 46,1 milionů telefonů dodáno na trh – nárůst 61 % ve srovnání se prvním čtvrtletím 2005,
tj. o 3 % více než 44,7 milionů přístrojů prodaných za 4. čtvrtletí 2005.
• Meziroční nárůst tržního podílu o 4,8 % na celkových 21 % – to je o 2 % více než ve
4. čtvrtletí 2005. Významný meziroční nárůst zaznamenala Motorola zejména v Číně, Indii                 a Africe.
• Posílení značky a podílu na trhu. Jasná jednička v Severní i Jižní Americe. Posílení pozice dvojky na trhu v Evropě, severní Asii a na rychle rostoucích trzích (Střední východ, Afrika, Indie, jihovýchodní Asie)
• Uvedení šesti nových telefonů – 2 pro GSM, 3 pro CDMA, 1 pro iDEN
• Zvýšení prodejů supertenkých telefonů klasické konstrukce (nevéček) díky SLVR L7 a L6. 
• Akvizice nových vývojových týmů v Evropě a Asii pro vývoj nových služeb a podporu platformy i-mode.
• Rozšíření nabídky barev a funkcí v řadě produktů RAZR včetně exklusivního zlatého modelu Dolce & Gabbana, podpory paměťových karet a megapixelového fotoaparátu
• Zdvojnásobení prodejů extra-stylového véčka PEBL U6 a uvedení nových barevných variant
 
Divize síťové infrastruktury – obrat v divizi síťových řešení meziročně poklesl o 14 % na
1,43 miliardy dolarů. Provozní zisk tohoto segmentu dosáhl výše 132 miliony dolarů v porovnání se      234 miliony dolarů ve srovnatelném období roku 2005. Tento výsledek odráží snížení obratu a náklady na restrukturalizaci ve výši 21 milionů dolarů. Divize síťové infrastruktury i v tomto náročném čtvrtletí nabízela špičkové produkty pro operátory mobilních i pevných sítí za vysoce konkurenceschopné ceny.

• Earthlink a Google nasadí produkty Canopy při budování metropolitní Wi-Fi sítě v San Franciscu. Motorola se bude podílet na budování sítě, integraci systémů a poskytování služeb technické podpory
• Motorola poskytne produkty MOTOwi4 Canopy pro vybudování celostátní sítě v indickém Rádžastánu, která poskytne hlasové i datové služby ve více než deseti tisících vesnic
• Posílení pozice dodavatele řešení technologie Push-to-Talk pro mobilní operátory Vodafone ve Španělsku a Yemen Public Telecommunications Corporation v Jemenu. Technologii pro PTT v mobilních sítích nabízí Motorola již v 52 dvou sítích ve 38 zemích světa
• Podepsání smlouvy o dodávce konvergované IP páteřní sítě pro vistream GmbH v Německu. Tato technologie umožní virtuálním telekomunikačním operátorům rychlý rozvoj mobilních služeb
• Oznámení vysokorychlostního přístupového bodu Motorola AXPT pro 3G sítě použitelné           ve všech UMTS sítích. Podporuje dostupná UMTS a HSDPA zařízení.
• Představení aplikace M-Wallet, která umožňuje placení v obchodech i online platby účtů, mobilní bankovnictví, převody peněz, nákupy vstupenek a podporuje řadu dalších funkcí
• Podpis pětileté smlouvy s namibijským operátorem MTC Namibia o dodávce a provozu heterogenní mobilní sítě a bezdrátového vysokorychlostního internetu s podporou technologií GSM, GPRS, EDGE a Canopy

Divize mobilních řešení pro státní organizace a podniky – obrat divize dosáhl výše 1,54 miliardy dolarů, o 2 procenta více než ve srovnatelném čtvrtletí předchozího roku. Provozní zisk vzrostl v meziročním srovnání o 4 miliony dolarů na 171 milionů. Při odečtení nákladů na restrukturalizaci začleněných do výsledků za první čtvrtletí vzrostl zisk této divize meziročně o 7 %.

• Oznámení prodeje divize řešení pro automobilový průmysl společnosti Continental AG za přibližně 1 miliardu dolarů v hotovosti. K dokončení transakce dojde podle očekávání v průběhu druhého čtvrtletí 2006.
• Oznámení rozšířené smlouvy s městem New York na rozšíření kapacity komunikační sítě záchranného systému 
• Uzavření významného kontraktu na dodávku kritických komunikačních systémů pro stát Washington
• Dodávky komunikačního systému pro vojenskou policii v brazilském Sao Paulu pro podporu každodenní práce policistů.
• Dokončení finální fáze implementace digitálního komunikačního systému založeného na technologii TETRA pro policii v Hongkongu

Divize síťových produktů pro domácnosti – obrat společnosti v oblasti produktů pro „digitální domov“ („Connected Home“) stoupl meziročně o 7 % na 710 milionů dolarů. Provozní zisk divize dosáhl výše 15 milionů dolarů ve srovnání s 19 miliony v prvním čtvrtletí roku 2005. Při odečtení nákladů na restrukturalizaci ve výši 43 milionů dolarů, které jsou do výsledků započítány, dosáhla tato divize meziročního zvýšení zisku o 205 procent. Motorola v tomto období zaznamenala významné zesílení zájmu uživatelů u digitální vybavení domácnosti pro zpracování videa, hlasu a dat a opět posílila své vedoucí postavení na trhu

• Dodávka rekordního počtů 2 milionů digitálních set-top-boxů – o 48 % více ve srovnání se
4. čtvrtletím roku 2005.
• Dokončení akvizice společnosti Kreatel Communications, významného dodavatele set-top-boxů s podporou IPTV.
• Představení zařízení IP-STB1100 s podporou aplikační TV platformy společnosti Kreatel a první plně digitální řady set-top-boxů s podporou domácích sítí.
• Dodávka rekordního počtu 632 000 modemů s podporou hlasových služeb, celkový počet prodaných modemů dosáhl čísla 2,6 milionu.
• Uvedení nové brány pro Mobilitu bez hranic, která umožňuje používat stejný mobilní přístroj a stejné telefonní číslo pro volání doma i na cestách.
• Singapurská společnost Starhub oznámila záměr upgradovat svou hybridní kabelovou síť na standard DOCSIS(R) 3.0 s využitím produktů Motorola.

Předpověď na druhé čtvrtletí roku 2006
Motorola předpokládá, že v druhém čtvrtletí účetního roku 2006 dosáhne tržeb ve výši 10,3 až
10,5 miliardy dolarů. Výnos na akcii v rozmezí 0,30 až 0,32 dolaru. Tento odhad nezahrnuje kompenzace nákladů ve výši 0,02 dolaru na akcii, potenciální úhrady spojené se společností Telsim, dopad prodeje divize automobilových řešení, další náklady na reorganizaci spojené s konsolidací prodejních řetězců a dalších aktivit spojených se snižováním nákladů.

Konsolidované výsledky GAAP
Srovnání výsledků hospodaření:

 

první čtvrtletí

(S výjimkou výnosů na akcii jsou veškerá čísla v milionech dolarů)

2006

2005

Tržby

10 013       

8 161

Hrubá marže

3 020          

2 656

Provozní zisk

894

865

Zisk ze stálé činnosti

686

692

Čistý zisk

686

692

Zisk na akcii

0,27

0,28


Plné znění této tiskové zprávy získáte na adrese:
http://www.motorola.com/mediacenter/news/detail/0,,6673_6631_23,00.html

O společnosti Motorola

Motorola je jedním z největších světových výrobců komunikačních technologií. Společnost je zastoupena v žebříčku Fortune 100 nejúspěšnějších amerických korporací. Motorola své produkty a řešení vyvíjí v souladu s konceptem Mobilita bez hranic, nabízí ji pro širokopásmové i bezdrátové technologie. Doma, na cestách, v práci i kdekoliv jinde, díky Mobilitě bez hranic, vždy a všude zastihnete lidi a získáte informace, které právě potřebujete. Mobilita bez hranic využívá přednosti konvergovaných technologií a umožňuje lepší, rychlejší, efektivnější a flexibilnější komunikaci. V roce 2005 dosáhly tržby společnosti Motorola 36,8 miliard USD. Více informací o společnosti naleznete na webových stránkách www.motorola.com.

Mobilita bez hranic je vize společnosti Motorola, která se v anglickém originálu nazývá Seamless mobility.

Témata článku: Google, Motorola, Dolce, Tetra, Wallet, Continental, IPTV

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama