reklama

Microsoft ve spolupráci s Nadací Naše dítě představuje komiks Bezpečný Internet

11. září 2007
BiTMICRO SSD s kapacitou 416 GB

Praha – 4. září, 2007. Microsoft dnes ve spolupráci s Nadací Naše dítě, Policií ČR a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy představil komiks Bezpečný Internet. Hlavními hrdiny jeho příběhu jsou mladí kačeři Kulík, Dulík a Bubík z Kačerova, které strýček Skrblík učí bezpečně pracovat s internetem. Děti i jejich rodiče se od strýčka Skrblíka dozví, jak správně s počítačem a internetem zacházet, a jak se nejúčinněji vyvarovat hrozeb současného počítačového světa.

 Aby mohli rodiče své děti chránit, musejí sami znát rizika, která internet představuje, a způsoby, jak jim předcházet. Strýček Skrblík spolu s ostatními kačery upozorňuje čtenáře na všechny obvyklé hrozby – viry, podvody, krádeže hesel a další rizika. Komiks zároveň ukazuje, že nejdůležitější je bavit se s dětmi o tom, jaké stránky si prohlížejí a s kým se na internetu baví. Diskuse s rodiči dětem umožní rozvíjet kritický pohled na přijaté informace a schopnost správně je vyhodnocovat. Mezi zásady bezpečného užívání internetu patří také stanovení časových limitů pro připojení k internetu a práci s počítačem.

Velkou pozornost věnuje komiks Bezpečný Internet bezpečnosti dětí při komunikaci na internetových chatech. Pouze necelá polovina dětí ve věku 12-17 let považuje setkání s neznámým člověkem zprostředkované internetem za rozhodně nebo spíše nebezpečné. Dokonce dvě ze tří dětí podle výzkumu přijmou pozvání ke schůzce od neznámého člověka a 70 % z nich jde na setkání samo. Rodiče zpravidla o podobných schůzkách vůbec nevědí. Dítě přitom nepozná, že za počítačem na druhé straně může sedět dospělý člověk s úmyslem ublížit.

Rodiče a jejich děti si v komiksu mohou přečíst také rady, jak čelit útokům na svá data. Citlivé údaje, jako jsou čísla kreditních karet, patří k nejvyhledávanějším cílům útočníků. Ti dokáží nechráněný počítač během několika okamžiků napadnout, získat potřebné informace a napadený počítač využít k další trestné činnosti. Protože taková činnost přináší vysoké zisky, počet útoků a jejich síla stále roste. Osobní počítač lze naštěstí jednoduše ochránit, i s tím komiks Bezpečný Internet dokáže poradit.

„Microsoft dlouhodobě dělá vše pro to, aby práce s internetem byla pro děti i jejich rodiče co nejpříjemnější a nejbezpečnější. Komiks Bezpečný Internet přináší dětem zábavnou formou rady, jak si rychle osvojit základní bezpečnostní návyky a předejít tak všem možným nástrahám,“ říká Jan Mühlfeit, Chairman Europe, Microsoft Corporation.

„Internet je svobodné prostředí, které nám nabízí celou řadu možností pro práci, zábavu či komunikaci s přáteli. Často se však při těchto aktivitách můžeme setkat s něčím, co je nelegální, co nás ohrožuje. V komiksu Bezpečný Internet se proto děti dozvědí o zřízení první horké linky v České republice, Internet Hotline, která je chrání před možným nebezpečím na internetu,“ říká Zuzana Baudyšová, ředitelka Nadace Naše dítě.

„V České republice Policie ČR neopomíjí ani boj s kriminalitou v síti internet. S ohledem na rozvoj informačních technologií a zejména internetu začíná policie vytvářet specializovaná pracoviště, která své aktivity zaměřují právě na toto specifické prostředí. Rozvoj a koordinaci zajišťuje oddělení informační kriminality Úřadu služby kriminální policie a vyšetřování při Policejním prezidiu. Součástí boje s kriminalitou v  oblasti informačních technologií a internetu je i neoddělitelná prevence a informovanost veřejnosti. Komiks Bezpečný Internet dětem a jejich rodičům radí, jak se bezpečně na internetu pohybovat a jakými pravidly se řídit,“ říká pplk. Pavla Kopecká, tisková mluvčí Úřadu služby kriminální police a vyšetřování.

Záštitu nad vydáním komiksu Bezpečný Internet převzalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstvo vnitra ČR a Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí. Na vydání komiksu dále spolupracovaly Nadace Naše dítě, Nadace Charty 77, Poštovní spořitelna a Mladá fronta Dnes.

Témata článku: Microsoft, Internet

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama