reklama

Microsoft Imagine Cup hledá způsob, jak zpřístupnit kvalitní vzdělání všem

Praha, ČR – 26. října, 2006 Zahájení podzimního semestru výuky na vysokých školách je již tradičně spojeno s vyhlášením nového ročníku studentské soutěže Imagine Cup, která podněcuje studenty k hledání netradičních postupů a technologií s cílem zlepšit kvalitu lidského života. Ročník 2007, který je opět otevřen i studentům z České a Slovenské republiky, nese téma: „Představte si svět, v němž technologie zpřístupňují vzdělávání všem.“

Microsoft pomáhá studentům po celém světě uskutečnit sny z oblasti využití moderních informačních technologií ve skutečném životě

 

Registrovaní účastníci se s mezinárodní konkurencí utkají prostřednictvím internetu. Soutěžní projekty bude v několika stupních hodnotit odborná komise. Její členové nejprve vyberou nejlepší projekty podle jednotlivých regionů. Tyto návrhy potom bude porota porovnávat na mezinárodní úrovni a vybere z nich finalisty, kteří se osobně zúčastní celosvětového finále v jihokorejském Soulu. Výjimku tvoří kategorie Softwarový návrh, která probíhá za osobní účasti řešitelů a vítězové lokálních kol postoupí přímo do Soulu. Nejlepší softwarový návrh bude také oceněn vyšší částkou než ostatní disciplíny, vítěze čeká odměna 25 000 dolarů. Vítězové ostatních kategorií obdrží finanční ocenění ve výši 8 000 amerických dolarů. Odměnou všem účastníkům jsou cenné zkušenosti z vývoje nových řešení a zvýšení jejich hodnoty a možnosti uplatnění na trhu práce, které s sebou úspěšná účast v soutěží Imagine Cup nese.

 

Soutěž Imagine Cup Microsoft poprvé vyhlásil před čtyřmi lety. Počet doposud registrovaných účastníků, kteří pocházejí z více než 100 zemí světa, přesahuje hranici 100 000. Loňský ročník byl úspěšný i pro české studenty, kteří zaujali svým navigačním systémem pro nevidomé a zrakově postižené. Jejich řešení využívalo technologii RFID a kapesního počítače s operačním systémem Windows Mobile pro usnadnění orientace nevidomých v neznámém prostředí.

 

Soutěž Imagine Cup probíhá v následujících kategoriích, z nichž některé probíhají až do finále on-line způsobem:

 

Technologické řešení  

  • Softwarový návrh vyžaduje od studentů technické znalosti a kreativitu při návrhu softwarového řešení aktuálního problému. Studenti musejí přijít s nápadem, na jeho základě vytvořit projekt a realizovat celý vývojový proces. Soutěžní návrhy hodnotí odborná porota podle stupně inovace, dopadu na cílovou skupinu a celkové efektivity. Této kategorie se soutěžící účastní osobně a z regionálního kola postupují přímo do celosvětového finále v Soulu.
  • Embedded vývoj – účastníci v této kategorii mají vyvinout funkční prototyp integrovaného zařízení s operačním systémem Windows CE, které bude možné využít k naplnění tématu letošního ročníku soutěže Imagine Cup.
  • Webový vývoj –  úkolem pro studenty je vytvořit pomocí technologie ASP .NET inovativní vzdělávací web, který umožní přístup ke vzdělávání každému zájemci s připojením k internetu.

 

Znalostní soutěže

  • Projekt Hoshimi – programátorský souboj, ve kterém se soutěžící snaží co nejrychleji naprogramovat chování a strategii předem specifikovaných postav v počítačové hře.
  • Informační technologie – kategorie, která ověřuje znalosti studentů v oblasti síťových, serverových a databázových technologií a schopnosti reálné analýzy a strategického rozhodování v IT prostředí.
  • Algoritmy – v této kategorii studenti soutěží v řešení logických problémů, algoritmických hlavolamů a programování.

 

Digitální umění

  • Fotografie – Prostřednictvím digitální fotografie jako jediného komunikačního prostředku mají účastníci soutěže vyprávět příběh z oblast školství a vzdělávání s cílem vyprovokovat dialog s publikem.
  • Krátký film – účastníci soutěže mají za úkol napsat scénář, natočit jej a sestříhat natočený materiál do podoby krátkometrážního filmu věnovaného aktuálnímu tématu soutěže Imagine Cup.
  • Interface dizajnér – úkolem této kategorie je motivovat studenty k vytvoření novátorského uživatelského rozhraní, které bude splňovat ergonomické požadavky a zároveň bude efektivní a vizuálně atraktivní.

 

Více informací o soutěži Imagine Cup a registraci do této soutěže získáte na adrese http://www.microsoft.com/cze/education/imaginecup/DigitalArts.mspx.

 

O společnosti Microsoft

Společnost Microsoft (nasdaq „MSFT“) byla založena v roce 1975 a je světovým lídrem v poskytování softwaru, služeb a řešení, které pomáhají lidem a firmám po celém světě plně realizovat jejich potenciál.

 

#########

 

Tento dokument je určen pouze pro informační účely. Společnost Microsoft se zříká jakékoliv odpovědnosti za vzniklé situace týkající se užití tohoto dokumentu pro jiné účely. Společnost Microsoft nebude nikdy odpovědná za jakékoliv mimořádné, přímé, nepřímé či vyplývající škody, ať již vzejdou z účinnosti smlouvy, zanedbání nebo jiné skutečnosti vzniklé následkem užití či interpretace tohoto dokumentu či v souvislosti s ním.

 

Microsoft je registrovaná obchodní značka společnosti Microsoft Corp. ve Spojených státech amerických a/nebo v jiných zemích. Jména společností a produktů zde uvedených mohou být obchodní značky jejich příslušných vlastníků.

 

Kontakty pro styk s médii a veřejností

 

Jiří Grund, tiskový mluvčí, Microsoft v České republice

Telefon: + 420 261 197 111

Mobil: + 420 602 206 744

E–mail: jirig@microsoft.com

 

Markéta Kuklová, agentura CoLin

Telefon: + 420 283 109 015

Mobil: + 420 603 168 333

E–mail: marketa.kuklova@colin.cz

 

Témata článku: Microsoft, Line, Imagine

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama