Město Ostrava zavádí nový informační systém pro komunikaci s občany

Společnost Siemens Business Services, vítěz výběrového řízení, podepsala smlouvu s magistrátem města Ostrava na dodávku nového informačního systému pro komunikaci občana s úřadem. Jde o vůbec první projekt tohoto druhu, který se bude realizovat v České republice. Přínosem integrovaného řešení je vstřícnější přístup k občanům, zjednodušení vzájemné komunikace mezi magistrátem a občanem a zefektivnění práce magistrátu.

Občané budou mít možnost vybrat si takový komunikační kanál, který jim bude nejlépe vyhovovat. Nebudou muset čekat dlouhé fronty na přepážkách, ale budou mít možnost komunikovat s úřadem prostřednictvím svého domácího počítače nebo svého pevného či mobilního telefonu. V  případě potřeby osobní návštěvy se budou moci jednoduše objednat na konkrétní hodinu. Obrovskou úsporu času přinesou zřizované univerzální přepážky, které budou umístěny na frekventovaných lokalitách a občanům umožní vyřídit všechny požadavky najednou.

Zlepšení služeb nastane také na straně magistrátu. Jeho zaměstnanci budou mít rychlý a snadný přistup k požadovaným informacím a díky vzájemnému sdílení dat jednotlivých agend dojde k výraznému  zefektivnění interních procesů magistrátu a také k urychlení zpracovávání požadavků občanů.

 

Hlavní komponenty integrovaného řešení tvoří moderní technologie komunikačních kanálů pro kontakt občana s magistrátem (např. web portál, call centrum, SMS server), aplikace e-CRM poskytující ucelený servis pro obsluhu požadavků občanů, systém pro elektronickou správu dokumentů a inteligentní systém funkčních a datových rozhraní mezi agendami. Implementované řešení je plně modulární a škálovatelné dle aktuálních potřeb organizace, platné legislativy a rozsahu provozovaných agend.

 

Poskytování lepších služeb občanům ze strany  úřadů je věc nevyhnutelná a velmi žádaná. Troufám si říci, že jak dnes komunikujeme s bankami a pro vyřízení konkrétní služby banku nemusíme vůbec navštívit, bude podobným způsobem brzy fungovat komunikace s úřady.  Oceňuji inovativní a moderní přístup zastupitelstva města Ostrava, že se stalo průkopníkem v novodobé komunikaci občana s úřadem. Proto věřím, že to bude výzva i pro další města,“ říká František Kostka, generální ředitel Siemens Business Services.

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek