reklama

MAJITELÉ WEBŮ MOHOU NYNÍ VYDĚLÁVAT NA REKLAMĚ I BEZ ŽIVNOSTENSKÉHO LISTU

PRAHA/OSTRAVA 6. prosince 2005 – Internet BillBoard dnes nabídl všem majitelům webů na českém internetů možnost vydělávat na reklamě zobrazované na jejich vlastních stránkách. Vydělávat mohou i provozovatelé webů, kteří nepodnikají a nemají živnostenský list, což dosud nebylo možné.

Každý zájemce, včetně majitelů těch nejmenších webů, si nyní může vložit do kódu svých stránek reklamy systémů kontextové reklamy bbKontext (http://www.bbkontext.cz/) nebo bbText (http://www.bbtext.cz/). Pokud na reklamu dodanou prostřednictvím těchto systémů klikne návštěvník stránky, získá majitel stránek po odečtení přibližně pěti procent  nákladů prodeje přesně 60 % z ceny, kterou za tuto reklamu zaplatil inzerent. Tak vysoký podíl nenabízí na českém trhu žádný jiný systém.

„Než přišla naše nabídka, nikdo lidem bez živnostenského oprávnění nenabídl možnost vydělávat reklamou na svých stránkách,“ říká technický ředitel Internet BillBoardu Michal Matula.
 
Nabídka bude podpořena reklamní kampaní na českém internetu, přičemž Internet Billboard plánuje využít deseti milionů zobrazení reklamních formátů.

V listopadu bylo již na rozdělení přes 200 000 Kč

Protože systémy bbKontext a bbText už generují příjmy, jsou tyto příjmy již k dispozici pro majitele dosud zapojených webů.

Například od 29. 10. do 28. 11. byl obrat obou systémů 388 602 Kč. Po odečtení 5 % nákladů prodeje zůstalo provozovatelům systému celkem 369 171,90 Kč. 60 % z této částky náleží provozovatelům webů, tedy 221 503,14 Kč.

Minimální hodnota pro výplatu je 100 Kč a výplata probíhá kdykoliv na požádání, maximálně však jednou za měsíc.

Náklady prodeje tvoří výdaje za zprostředkování systému třetím stranám, což jsou mediální agentury, affilate systémy, prodejci a další. V současné době jsou průměrné náklady 5 % a Internet BillBoard garantuje, že nepřekročí hranici 50 %.

Od září 2005 se veřejně testoval provoz systému. Do testování se zapojili např. Sbazar (inzertní a aukční server portálů Seznam), blogovací systémy Pooh a Brouzdej, České noviny, Moje noviny, Auto-news.cz nebo Music Server, stejně jako vybrané weby zapojené v nejdéle fungujícím systému výměnné reklamy na českém internetu, BillBoard.

Elektronický podpis zdarma a 5 000 kreditů k tomu

Všichni noví zájemci o účast v systémech bbKontext a bbText získají zdarma elektronický podpis od certifikační autority CZECHIA. Standardní cena podpisu je 159 Kč.

Nově registrovaní majitelé webů získají při také 5 000 kreditů na zobrazování reklamy v síti Internet BillBoard.


Majitelé webu získávají za doporučení 15 až 25%  provizi

Za doporučení bbTextu nebo bbKontext dostanou majitelé webů provizi ve výši 15 % až 25 %. Výše provize je závislá na akumulovaném objemu inzerce všech inzerentů, kteří přijdou přes konkrétního zprostředkovatele (respektive přes jeho stránky). Podíl se vypočítává a vyplácí z každé objednávky za období jednoho roku.

„Klienty systémů bbKontext a bbText jsou typicky malé a střední firmy, kterých jsou v ČR statisíce. Majitelé webu tak mají poměrně velkou šanci, že někoho z návštěvníků svých stránek o výhodách kontextové reklamy přesvědčí,“ vysvětluje další příjmový model pro majitele stránek Matula.

Podle něj navíc tito klienti nemusí do reklamy investovat najednou velké částky. Tím boří další bariéra, která by jim mohla zabránit reklamu vyzkoušet. Nejnižší možná objednávka je totiž pouze 100 Kč bez DPH.

Co je to kontextová reklama

Kontextová reklama zobrazuje návštěvníkovi stránky textové (případně i obrazové) reklamy na základě obsahu (kontextu) konkrétní stránky.

Reklama dodána systémem bbKontext se zobrazuje v předem nastavených reklamních pozicích. Systém určuje, jaké je hlavní téma návštěvníkem prohlížené stránky a striktně podle něj přiřadí odpovídající reklamy.

bbText provede v první fázi „pouze“ zvýraznění slov či frází zvolených inzerentem v textu stránky, nejčastěji ve formě podtržení. Toto zvýraznění se podle volby majitele daných stránek může stát přímo odkazem na stránku inzerenta. V okamžiku, kdy návštěvník stránky najede kurzorem myši nad zvýrazněné slovo, zobrazí se samotné reklamní sdělení. Na reklamní sdělení lze kliknout a dostat se tak na stránku inzerenta.

O společnosti Internet BillBoard s.r.o.

Internet BillBoard s.r.o. je společnost provozující sítě internetové reklamy a vyvíjející software pro práci s internetovými kampaněmi. Provozuje BillBoard, největší a nejdéle fungující síť výměnné reklamy na českém internetu. Jejich BBmedii, software pro komplexní řízení reklamy na internetu, využívají mediální agentury a poskytovatelé obsahu na internetu. Dva nejnovější české přírůstky jsou bbKontext, síť kontextové reklamy, a bbText, síť reklamy vázané na slova.

Provozuje celoevropskou síť výměnné reklamy na internetu EuroBB. Aktivně působí na českém, slovenském, polském, rumunském a tureckém trhu.

Internet BillBoard byla založena v roce 1999. V roce 2004 dosáhla obratu 18 milionů korun a je od svého založení zisková.

Témata článku: Software, Internet, Billboard

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • fisco, fisco 7. 12. 2005 13:48:01
    toto asi taky nebylo jeste zverejneno ve 13:47 hod 7.12
reklama
reklama