reklama

Lidé chtějí, aby v Praze nadále působil Uber

Vůbec poprvé v průběhu svého dvouletého působení v Praze se Uber rozhodl zeptat uživatelů aplikace na jejich názor. Velkého průzkumu se účastnilo více než 4 250 cestujících. Celkem 96 % cestujících je spokojeno s jízdami, řidiči i se samotnou aplikací. Důkazem kvality a spokojenosti je i rozhodnutí 99 % uživatelů, že budou Uber využívat i v budoucnu a stejné procento cestujících by doporučilo Uber svým přátelům. Více než čtyři pětiny cestujících (86 %) si pak myslí, že je dobré, že Uber v Praze působí.

Téměř polovina všech cestujících s Uberem cestuje pravidelně. Většina z nich dvakrát až třikrát měsíčně (68 %). Se službami má většina cestujících dlouhodobější zkušenost – polovina (49 %) používá Uber víc než šest měsíců,téměř čtvrtina (23 %) dva až tři měsíce a každý osmý (12 %) jeden až dva měsíce.

Potvrdilo se, že největší váhu v rozhodování u zákazníka má pozitivní reference od přátel – více než 57 % cestujících se totiž o Uber dozvědělo právě od nich. Sociální sítě resp. internet slouží jako základní zdroj informací pro 27 % uživatelů aplikace.

O popularitě a kvalitě služeb aplikace Uber svědčí i zjištění, že více než třetina cestujících (34 %) omezila využívání jiných způsobů přepravy jako je klasické taxi, MHD, resp. vlastní auto, nebo je přestala používat úplně.

Za nejsilnější stránky Uberu cestující označili jednoduché objednávání přes aplikaci na smartphonu (80 %), bezhotovostní platbu (77 %), nízké ceny (57 %), krátkou dobu příjezdu řidiče (37 %) a také možnost používat Uber až ve 400 městech po celém světě (30 %). Tyto výhody jsou podle výzkumu i hlavním důvodem, proč Pražané Uber používají.

Cestující využívají Uber především při dopravě na/z různých společenských akcí, oslav nebo rodinných setkání (83 %), při cestách na/z letiště, železniční nebo autobusové stanice (27 %), případně při rychlé dopravě do/z práce nebo školy (14 %). Uber využívají jako plnohodnotnou alternativu k jiným formám veřejné dopravy, resp. přepravy na objednávku. Drtivá většina (71 %) cestujících si objednává Uber v průběhu celého týdne, tedy jak v pracovních dnech, tak o víkendu. Nejžádanější jsou především jízdy ve večerních a nočních hodinách, kdy si vůz partnerského řidiče objednává více než dvě třetiny (70 %) cestujících. Polovina cestujících cestuje sama, ta druhá sdílí vůz a často i jízdné s ostatními cestujícími – nejčastěji s partnerem (20 %) a s přáteli (17 %).

Podle výzkumu využívají Uber muži častěji než ženy (66 % versus 34 %) a mladší generace (54 % respondentů bylo ve věkové skupině 25 až 34 let). Zajímavou informací také je, že téměř 60 % cestujících má ukončené vysokoškolské vzdělání (studenti a absolventi VŠ tvoří 75 % účastníků výzkumu). Více než polovina (53 %) cestujících jsou nezadaní. Uber jako jednu z alternativ osobní přepravy nejčastěji využívají administrativní pracovníci (29 %), následují střední manažeři (25 %), soukromí podnikatelé (18 %), studenti (14 %) a top manažeři (7 %).

Působení Uber v Praze

Za necelé dva roky svého působení na českém trhu má Uber již více než 80 tisíc registrovaných cestujících. Svou popularitu zvýšil i díky množství místních iniciativ, které jsou pro komunitu a obyvatele důležité. V akci UberGIVINGzískával ošacení pro lidi v nouzi, nebo zrealizoval ve světě populární UberKOŤÁTKA nebo UberPUPPIES. Díky uživatelům s dobrým srdcem našlo nový domov hned několik koťat i pejsků, a zároveň uživatelé „vymazlili“ útulkům opuštěných zvířat finanční pomoc přes 50 tisíc korun. Ve spolupráci s potravinovou bankou Uber uspořádal sbírku Daruj jídlo a vybral dvě tuny potravin pro lidi v nouzi. V rámci celoevropské aktivity UberPITCH dal Uber příležitost mladým podnikatelům z celého Česka, kteří mohli své podnikatelské nápady prezentovat renomovaným investorům a to nejen v Praze ale i v Brně. Se svými cestujícími je Uber při každé příležitost – například během voleb, ovelikonocích, na Den matek, nebo i na svatého Valentýna.

Témata článku: Uber, Versus, MHD

reklama