reklama

Letošní veletržní soutěže a ankety odrážejí příchod Digitexu

Jubilejní 15. ročník soutěže Křišťálový disk reaguje na vznik veletrhu Digitex rozšířením počtu kategorií. Dvanáctý ročník Osobnosti roku české a slovenské informatiky volí nyní pět členů Akademie „zvolených“. Návštěvnická anketa Diamantové oko přichází v inovované podobě se soutěží o hodnotné ceny. Nechybí ani soutěž AURA o nejefektivnější vystavovatelskou expozici.

Křišťálový disk, nejprestižnější soutěž exponátů veletrhu Invex a v letošním ročníku i Digitex slaví letos patnáctileté jubileum. Během doby své existence prošla řadou změn a úpravou kategorií, které reagovaly na rozvoj IT trhu a pozici Invexu. V loňském roce došlo k výraznému zredukování kategorií na počet čtyř, odrážejících nové členění veletrhu. Letos přichází v mírně inovované podobě kategorií pěti:

  • kategorie „Profesionální hardware“ (počítače, pracovní stanice, periferní zařízení a speciální hardware pro profesionály)
  • kategorie „Profesionální software“ (informační systémy, systémový software a programové prostředky pro provoz firem, vývoj a údržbu IT)
  • kategorie „Komunikační technologie“ (Síťové a komunikační služby a zařízení)
  • kategorie „Technologie pro digitální domácnost“ (Spotřební elektronika, mobilní zařízení a produkty z oblasti IT pro koncové uživatele)
  • kategorie „Software pro domácnost, zábavu a vzdělávání

Křišťálový disk je tradiční a prestižní soutěž, která mediálně zviditelňuje a oceňuje nejlepší exponáty veletrhů. Firmy své produkty nominují zároveň s příhláškami na veletrh a hodnotí je Akademie informačních a komunikačních technologií, složená ze zástupců akademické obce. V první kole se podílejí na hodnocení exponátů také zástupci oborových asociací, médií a uživatelské sféry. Základními kritérii pro hodnocení jsou novost výrobku a originalita řešení, technická úroveň, ergonomie a design, uživatelský komfort, připravenost exponátu k dodávkám na český trh a úroveň presentace a informací poskytnutých hodnotitelům.

Vyhlášení nominovaných produktů proběhne na tiskové konferenci týden před zahájením veletrhu. Ceremoniál jejich představení a vyhlášení konečných výsledků bude soustředěn do atmosféry slavnostního zahajovacího večera první den veletrhu ve společenské aréně pro tisícovku diváků.

Dvanáctý ročník ankety Osobnost roku české a slovenské informatiky a telekomunikací 2005 má nově mezi členy svého rozhodovacího orgánu, Akademie, jednomyslného vítěze loňského ročníku, pana Ondřeje Felixe. Spolu s Pavlem Kaláškem, Petrem Koubským, Janem Mühlfeitem a Milanem Rusnákem bude ve druhém kole spolurozhodovat o vítězi letošním.

Výběr Osobnosti roku české a slovenské informatiky a telekomunikací 2005 je dvoukolový. Navrhovateli prvního kola jsou čeští a slovenští vystavovatelé veletrhu Invex, členové Sdružení pro informační společnost (SPIS), členové Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí (APVTS) a členové České asociace manažerů úseků informačních technologií (CACIO). Rozhodovacím orgánem pro druhé kolo je Akademie složená z osobností, které nejméně dvakrát získaly ocenění v dřívějších kategoriích Osobnost roku české informatiky - manažer, Osobnost roku českých telekomunikací - manažer a Osobnost roku české informatiky a telekomunikací - publicista. Každý nový vítěz ankety se stává novým členem Akademie. Hlavním cílem ankety je napomáhat mediální prezentaci přínosů informačních a komunikačních technologií, trvale zvyšovat prestiž a kvalitu oboru a přispívat k rozvoji informační společnosti.

Tradiční návštěvnická anketa o nejlepší exponát, Diamantové oko, se letos zaskví v inovovaném zábavném formátu. Interaktivní rámec ankety umožní sledovat průběžný stav hlasování a hlasující návštěvníci mohou vyhrát každý den řadu lákavých cen. V anketě může každý návštěvník veletrhu hodnotit prezentace vystavovatelů a výrobky, služby a technologie, které jsou vystavovány na obou veletrzích, Invex i Digitex. Návštěvníci vybírají nejlepší exponáty a expozice hlasováním pomocí SMS zpráv nebo vyplněných anketních formulářů umístěných na každé vstupence, webu nebo v časopisech, které jsou mediálními partnery soutěže. Anketa je vyhlašována ve dvou hlavních kategoriích: Diamantové oko – Nejlepší produkt a Diamantové oko – Nejlepší expozice. Vyhlašovány jsou také ceny mediálních partnerů soutěže na základě volby redakcí odborných časopisů v kategoriích Nejlepší hardware (Computer), Nejlepší produkt pro digitální foto a video (DIGI), Nejlepší produkt pro podnikové ICT (Connect!), Nejlepší produkt pro domácího uživatele (Jak na počítač) a Nejlepší mobilní zařízení (Mobility).

Chybět nebude letos ani soutěž AURA – efektivní veletržní účast 2005, jejíž smyslem je ocenit profesionální přístup vystavovatelů k účasti na veletrhu. Hodnotit se bude opět efektivita veletržní účasti, především to, jak účinně je celkové ztvárnění expozice dáno do služeb firemnímu marketingu, aby náklady účasti na veletrhu přinesly očekávaný efekt. V neposlední řadě se bude přihlížet k tomu, jak silně „vyzařuje“ vystavovatel připravenost, zájem a ochotu ke komunikaci s ochodními partnery a zákazníky.

Témata článku: Ankety, Aura

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
reklama