Lenovo zažívá úspěšnou dekádu od odkoupení PC divize od IBM

Lenovo označuje 10leté výročí akvizice divize osobních počítačů od IBM za důležitý milník na cestě stát se z čínského výrobce počítačů globálním hráčem, jakým je nyní – jednou z nejvíce inovativních technologických společností na světě. Lenovo v poslední dekádě dosáhlo velkého růstu svého byznysu a stalo se tak světovou jedničkou mezi výrobci PC a trojkou v oblasti smartphonů a v kategorii tabletů. Třetí místo obsadilo také na poli x86 serverů.

Lenovo na tento milník upozorní tím, že uspořádá 28. května v Pekingu Lenovo Tech World, první strategickou technologickou konferenci, na které nastíní svou vizi zařízení budoucnosti, a to včetně smartphonů, inteligentních nositelných zařízení a smart zařízení. Představí také svůj koncept projektů výzkumu a vývoje.

Dekáda úspěchu

Před akvizicí PC divize od IBM v roce 2005 zaujímalo Lenovo s 2,3% tržním podílem a ročními tržbami ve výši 3 miliardy USD 9. místo v rámci celosvětového počítačového odvětví. Nastal rok 2015 a Lenovo dosáhlo pozice světové jedničky na počítačovém trhu. Dosáhlo 20% tržního podílu a za poledních deset let vzrostly tržby přibližně třináctkrát na 39 miliard USD.

Akvizice divize osobních počítačů IBM a její růst ještě více podpořily Lenovo v expanzi, která dnes zahrnuje tři růstové oblasti v rámci celosvětového měřítka: osobní počítače, mobilní zařízení a podniková zařízení. Žádná jiná společnost přitom nemá tak rozmanité působení. Po úspěšné akvizici divize osobních počítačů od IBM dokončilo Lenovo dalších osm akvizic, které společnost připravily k dalšímu rozvoji na rychle rostoucích trzích.

„Za posledních deset let od získání divize PC od IBM se z třímiliardové společnosti, která působila převážně v Číně, stal globální lídr s tržbami ve výši 39 miliard USD, jakým je Lenovo dnes,“ uvádí William O. Grabe, člen představenstva Lenovo a advisory director General Atlantic. „Lenovo dosáhlo úspěchu v této dekádě díky neustálému zaměření na ziskový růst, vynikající práci týmu pod vedením Yang Yuanqinga a tvrdé práci tisíců zaměstnanců po celém světě. Těším se na příští desetiletí růstu Lenovo,“ dodává.

Důležité milníky v posledních 10 letech historie Lenovo:

•    100 milionů prodaných notebooků ThinkPad (2015)
•    Dokončení akvizice Motorola Mobility a divize x86 serverů od IBM, uvedení vícerežimového tabletu YOGA Tablet 2 Pro s vestavěným projektorem (2014)
•    Získání prvního místa na celosvětovém počítačovém trhu; začátek prodeje smartphonů mimo Čínu; představení Lenovo Horizon jako interpersonálního PC (2013)
•    Představení konvertibilních počítačů YOGA (2012)
•    Vstup do joint venture se společností EMC a akvizice Stoneware a CCE (2012)
•    Vytvoření joint venture se společností NEC a Compal a akvizice společnosti Medion (2011)
•    Sponzorství olympijských her v Pekingu dodáním 20 000 zařízení jako součásti IT infrastruktury; vstup na světový trh s osobními a stolními počítači; představení notebooku ThinkPad X300, který BusinessWeek označil za nejlepší notebook vůbec (2008)
•    Představení prvního počítače značky Lenovo na světě (2006)
•    Akvizice divize osobních počítačů IBM včetně ThinkPad (2005)

Lenovo od dokončení akvizice výrazně investovalo do výzkumu a vývoje, což vedlo k rozšíření značky Think do dalších produktových kategorií, jako jsou pracovní stanice a servery stejně jako tablety a konvertibilní zařízení určené pro běžné spotřebitele. Od té doby získaly produkty značky Think také více než 2 600 ocenění v oblasti designu a produktových ocenění.

 

Témata článku: IBM

Aktuální číslo časopisu Computer

Srovnání výhodných 27" monitorů

Velký test levných rychlých routerů

Jak nastavit Android, aby vás nesledoval

45 podrobných testů a recenzí