reklama

Lenovo dosahuje historicky nejvyšších podílů na českém trhu s počítači

Společnost Lenovo zaznamenala v České republice v prvním čtvrtletí roku 2011 s více než 19 tisíci prodanými kusy celkový tržní podíl ve výši 10,0 %. V porovnání s Q1 loňského roku to představuje zvýšení počtu prodaných kusů o 39,1 %, zatímco trh celkově zaznamenal pokles o 33,5 %.

Jedná se již o druhý kvartál po sobě, ve kterém společnost zaznamenala dvouciferný tržní podíl. V klíčovém předvánočním období roku 2010 dosáhla společnost Lenovo zatím nejvyššího podílu 11,8 %.

Těmito výsledky potvrzuje Lenovo svou pozici mezi čtyřmi největšími značkami počítačů na našem trhu a silný růst, který společnost zaznamenala v loňském roce, kdy počet prodaných kusů dosáhl téměř 98 tisíc kusů, tj. o 54,9 % více než v roce 2009. Tato čísla vyplývají z údajů o stavu trhu, které zveřejnila výzkumná společnost IDC ve svých čtvrtletních zprávách PC Tracker.

Klepněte pro větší obrázek

„V oblasti firemních počítačů a notebooků dosahujeme stabilních výsledků, zvýšený zájem o produkty značky Lenovo však pozorujeme v segmentu spotřebitelských notebooků a také all-in-one počítačů,“ říká Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Czech Republic a dodává: „To, že jsme v posledních dvou kvartálech dosáhli velmi dobrých výsledků, bereme zejména jako závazek dodávat nadále kvalitní technologie pro domácí i firemní použití.“

Novinky pro každý segment

Za úspěchem společnosti Lenovo stojí mimo jiné řada novinek uvedených na český trh, z nichž nejúspěšnější byla zejména řada designových notebooků IdeaPad, která je určena pro všechny, kteří se chtějí odlišit a nechtějí přitom slevit ze svých nároků na výkon a kvalitu provedení. Nejvýraznějším modelem, který tuto řadu zastupoval, byl 12,5palcový přenosný notebook IdeaPad U260, který zdůrazňoval především luxus. Elegantní, minimalistický design zahrnuje kovový kryt z hořčíko-duralové slitiny, kůží potažené opěrky rukou a skleněný touchpad. Více informací o produktech řady IdeaPad naleznete na adrese www.ideapad.cz.

Podnikatelům a malým firmám jsou určeny notebooky řady Lenovo ThinkPad Edge, které se mohou pochlubit stylovým designem, odolným provedením, vestavěnými bezpečnostními prvky a samozřejmě vysokým výkonem. Díky certifikaci Lenovo Windows 7 Enhanced Experience 2.0 je pak práce s těmito notebooky rychlejší a pohodlnější.

Pro co nejjednodušší práci s multimédii a uživatelský komfort rozšířilo Lenovo novou řadu počítačů pro domácnosti IdeaCentre s moderním konceptem vše v jednom (AIO). Uživatelé si mohli pořídit například model IdeaCentre A310, nejtenčí all-in-one počítač, nebo multimediální i herní IdeaCentre B510.

Spolehlivost nových firemních strojů tradiční řady ThinkPad mohl otestovat v extrémních podmínkách například i známý český horolezec Radek Jaroš, který díky Lenovu zrealizoval během své letní expedice na osmitisícovku Gasherbrum první přímý přenos z nadmořské výšky přes 6000 metrů v historii evropských televizí. O tom, jak probíhala expedice, se dozvíte zde.

Pro nejnovější informace o Lenovo news se zaregistrujte na RSS kanály společnosti Lenovo nebo sledujte Lenovo na Twitteru: www.twitter.com/LenovoCZ.

Témata článku: All In One, Lenovo Thinkpad, Tracker

reklama