reklama

Lenovo dosahuje historicky nejvyšších podílů na českém trhu s počítači

Společnost Lenovo zaznamenala v České republice v prvním čtvrtletí roku 2011 s více než 19 tisíci prodanými kusy celkový tržní podíl ve výši 10,0 %. V porovnání s Q1 loňského roku to představuje zvýšení počtu prodaných kusů o 39,1 %, zatímco trh celkově zaznamenal pokles o 33,5 %.

Jedná se již o druhý kvartál po sobě, ve kterém společnost zaznamenala dvouciferný tržní podíl. V klíčovém předvánočním období roku 2010 dosáhla společnost Lenovo zatím nejvyššího podílu 11,8 %.

Těmito výsledky potvrzuje Lenovo svou pozici mezi čtyřmi největšími značkami počítačů na našem trhu a silný růst, který společnost zaznamenala v loňském roce, kdy počet prodaných kusů dosáhl téměř 98 tisíc kusů, tj. o 54,9 % více než v roce 2009. Tato čísla vyplývají z údajů o stavu trhu, které zveřejnila výzkumná společnost IDC ve svých čtvrtletních zprávách PC Tracker.

Klepněte pro větší obrázek

„V oblasti firemních počítačů a notebooků dosahujeme stabilních výsledků, zvýšený zájem o produkty značky Lenovo však pozorujeme v segmentu spotřebitelských notebooků a také all-in-one počítačů,“ říká Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Czech Republic a dodává: „To, že jsme v posledních dvou kvartálech dosáhli velmi dobrých výsledků, bereme zejména jako závazek dodávat nadále kvalitní technologie pro domácí i firemní použití.“

Novinky pro každý segment

Za úspěchem společnosti Lenovo stojí mimo jiné řada novinek uvedených na český trh, z nichž nejúspěšnější byla zejména řada designových notebooků IdeaPad, která je určena pro všechny, kteří se chtějí odlišit a nechtějí přitom slevit ze svých nároků na výkon a kvalitu provedení. Nejvýraznějším modelem, který tuto řadu zastupoval, byl 12,5palcový přenosný notebook IdeaPad U260, který zdůrazňoval především luxus. Elegantní, minimalistický design zahrnuje kovový kryt z hořčíko-duralové slitiny, kůží potažené opěrky rukou a skleněný touchpad. Více informací o produktech řady IdeaPad naleznete na adrese www.ideapad.cz.

Podnikatelům a malým firmám jsou určeny notebooky řady Lenovo ThinkPad Edge, které se mohou pochlubit stylovým designem, odolným provedením, vestavěnými bezpečnostními prvky a samozřejmě vysokým výkonem. Díky certifikaci Lenovo Windows 7 Enhanced Experience 2.0 je pak práce s těmito notebooky rychlejší a pohodlnější.

Pro co nejjednodušší práci s multimédii a uživatelský komfort rozšířilo Lenovo novou řadu počítačů pro domácnosti IdeaCentre s moderním konceptem vše v jednom (AIO). Uživatelé si mohli pořídit například model IdeaCentre A310, nejtenčí all-in-one počítač, nebo multimediální i herní IdeaCentre B510.

Spolehlivost nových firemních strojů tradiční řady ThinkPad mohl otestovat v extrémních podmínkách například i známý český horolezec Radek Jaroš, který díky Lenovu zrealizoval během své letní expedice na osmitisícovku Gasherbrum první přímý přenos z nadmořské výšky přes 6000 metrů v historii evropských televizí. O tom, jak probíhala expedice, se dozvíte zde.

Pro nejnovější informace o Lenovo news se zaregistrujte na RSS kanály společnosti Lenovo nebo sledujte Lenovo na Twitteru: www.twitter.com/LenovoCZ.

Témata článku: Lenovo Ideacentre, Lenovo Ideapad, All In One, Zprávy televize nova, All In One Pc

Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama