reklama

Křišťálová Lupa 2009: projektem roku je OnTheRoad.to

Projektem roku v anketě Křišťálová Lupa 2009 se stal server pro cestovatele OnTheRoad.to. Ocenění pro Osobnost roku převzala Taťána le Moigne ze společnosti Google. Anticena putuje do rukou zakladatele mediálního projektu DIGNITY. Výsledky čtvrtého ročníku ankety byly slavnostně vyhlášeny včera v Divadle Archa v Praze.

Výsledky ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu (www.kristalova-lupa.cz) za rok 2009 jsou známy. V podzimním hlasování o nich rozhodlo rekordních 82 tisíc hlasujících z řad internetové veřejnosti. Ve třech kategoriích doplnila rozhodnutí veřejnosti odborná porota, kterou letos tvořilo téměř 80 osobností české internetové scény. Projektem roku se stal cestovatelský server OnTheRoad.to, který svým uživatelům nabízí možnost sdílet své cestovatelské zážitky prostřednictvím fotografií, videí či psaných deníků s dalšími zájemci.

Prestižní ocenění pro Osobnost roku převzala Taťána le Moigne, provozní ředitelka české pobočky společnosti Gogole. Následovala tak oceněné z předchozích ročníků – Iva Lukačoviče (Seznam.cz) a Ondřeje Tomka a Oldřicha Bajera (oba dříve Centrum.cz). Nepříliš oblíbenou Anticenu v podobě rozbité lupy přišel převzít zakladatel společnosti DIGNITY Jan Václav Čep. Vyhlášení výsledků proběhlo v rámci slavnostního programu v Divadle Archa v Praze. Večerem provázel moderátor Tomáš Hanák a Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info.

Těší nás, že výsledky letošní ankety kromě několika stálic poukazují také na projekty, které jsou originální a přínosné, ale ještě ne tolik mediálně známé. Především finálové obsazení kategorie Projekt roku si zaslouží pozornost a jsem rád, že jsme na tyto projekty upozornili,“ komentuje výsledky Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info.

Hodnocení odborné poroty:

  • Projekt roku OnTheRoad.to
  • Osobnost roku Taťána le Moigne
  • Anticena DIGNITY

Hlasování veřejnosti:

  • Internetové obchodování Aukro.cz
  • Komunikační služby Seznam E-mail
  • Vyhledávače a databáze Seznam.cz
  • Média - všeobecná iDNES.cz
  • Média - specializovaná Živě.cz
  • Média - uživatelská ekuchařka.net
  • Publikační platformy YouTube.com
  • Sociální sítě Facebook.com

Z loňských oceněných své vítězství zopakoval aukční server Aukro.cz, internetový magazín Živě.cz, zpravodajský portál iDNES.cz a e-mail od společnosti Seznam.cz. Ta také poprvé v historii ankety získala první místo v kategorii Vyhledávače a databáze, které dosud kralovala společnost Google. Ocenění v kategorii uživatelských médií si odnesl kulinářský web ekuchařka.net. Dnes tolik oblíbené sociální sítě a publikační platformy vyhrály u českých uživatelů na celé čáře zahraniční projekty Facebook.com a YouTube.com.

Anketa Křišťálová Lupa prošla v letošním ročníku zásadní proměnou, v níž bylo upraveno rozdělení kategorií tak, aby lépe odrážely aktuální zájem o on-line služby a nástroje. Zároveň byl jako poradní orgán vytvořen tzv. Expertní panel, který společně s odbornou porotou doplnil uživatelský pohled na nejoblíbenější internetové projekty.

Dva týdny před vyhlášením výsledků ankety se uskutečnila bilanční odborná konference Czech Internet Forum 2009, která je již tradičně součástí projektu Křišťálová Lupa a které se zúčastnilo na 200 zájemců. Ti si přišli vyslechnout názory odborníků na aktuální vývoj a nejnovější trendy na české, ale i světové internetové scéně, letos navíc ovlivněné ekonomickou krizí.

Podrobnou reportáž z průběhu večera najdete v článku Známe vítěze ankety Křišťálová Lupa 2009 na serveru Lupa.cz. Výběr fotografií je k dispozici na stránkách ankety.

Anketu Křišťálová Lupa 2009 a konferenci Czech Internet Forum uspořádal server Lupa.cz ve spolupráci s projektem O2 Média společnosti Telefónica O2. Hlavním partnerem ankety byl server Aktuálně.cz, Centrum.cz, eStránky.cz, Chip, iDNES.cz, Jaknapočítač.cz, Kafe.cz, nova.cz, Reflex,Seznam.cz, tn.cz, Týden.cz a Živě.cz.Zážitky.cz, partnery společnosti ACTIVE24 a GEMIUS. Hlavním mediálním partnerem byl týdeník Marketing & Media. Mediálně projekt podporovali.

 

Témata článku: LE, Reflex

reklama